Růst a internacionalizace
1971 až 2010
Naše společnost získala na počátku 70. let novou strukturu, po které následovaly čtyři desetiletí růstu. Členové rodin Porsche a Piëch v Salcburku a Stuttgartu začali v roce 1971 vykonávat dozorčí funkce a předali provozní činnost určenému manažerskému týmu. V roce 1974 byla založena společnost Porsche Holding jako nová zastřešující organizace pro obchodní činnosti, které byly řízeny ze Salcburku. Tím byl nastaven důležitý strukturální kurz a byla prozíravě a důsledně využita příležitost století pro rozsáhlou internacionalizaci, která se naskytla na počátku 90. let po pádu železné opony.
1971
Sjednocení společnosti pod jednou novou střechou
Louise Piëchová a Ferry Porsche připravili v roce 1971 půdu pro novou firemní strukturu. Oznámili odstoupení všech členů rodiny z provozních funkcí – jak v Salcburku, tak ve Stuttgartu – a jejich přechod do dozorčích rad obou společností. Po předání vedení nezávislému manažerskému týmu následovala částečná restrukturalizace společnosti a později převzetí distribuce značky Audi.
1974
Zrození společnosti Porsche Holding
Společnost pokračovala v růstu. V roce 1974 byla založena společnost Porsche Holding Salzburg jako nová zastřešující organizace pro skupinu Porsche v Rakousku. Společnost Porsche Austria byla ustavena jako dovozce vozů Volkswagen, což výrazně zlepšilo konkurenceschopnost prodejní organizace Volkswagen v Rakousku díky dalšímu rozvoji tamější distribuční sítě. Současně se podařilo posílit pozici značky Volkswagen navzdory enormnímu nárůstu konkurence ze strany společností z Dálného východu.
1977
Vzniká společnosti Porsche Inter Auto
Nová organizace Porsche Inter Auto konsolidovala od roku 1977 různé autosalony společnosti Porsche Holding.
1978
Rychlost a obratnost
70. léta přinesla na rakouský trh extrémní výkyvy. Zvláště silný dopad mělo výrazné zvýšení DPH v roce 1978, které se vztahovalo i na vozidla. Prodeje před datem zvýšení rychle rostly, ale po jeho vstupu v platnost prudce poklesly. Naše společnost využila této turbulentní situace k tomu, aby se připravila na budoucnost. Naši připravenost k inovacím jsme prokázali také prvními investicemi do jiných odvětví mimo naši hlavní činnost.
1980 – 1984
Nové opory
Jako dodavatel dílů pro modely Porsche 356 a Porsche 911 si Porsche Holding Salzburg vybudovala v malém měřítku druhý pilíř své činnosti. Společnost v tomto odvětví začala investicemi do několika rakouských průmyslových podniků (Fichtel & Sachs, Alu Druck-Guss) a následnou akvizicí německé skupiny Zipperle (1988). Akvizice společnosti Taylorix AG vytvořila třetí pilíř prostřednictvím expanze do sektoru IT. Krátce poté došlo v obou sektorech k celosvětové restrukturalizaci, která vedla k postupnému stažení Porsche Holding z obou sektorů.
Rozšíření sektoru služeb a distribuce náhradních dílů
80. léta byla věnována rozvoji společností Porsche Versicherungs AG a Porsche Bank AG, které se specializovaly především na sektor automobilových služeb. Porsche Bank si dodnes udržuje pozici lídra na domácím trhu s leasingem vozidel. Otevření nového distribučního centra náhradních dílů také vytvořilo novou dimenzi v logistické distribuci, která se o několik let později stala důležitou konkurenční výhodou při otevírání trhů ve východní a jihovýchodní Evropě.
1984
Hola SEAT
Růst španělské značky: v roce 1984 jsme převzali prodej a distribuci značky SEAT v Rakousku a vybudovali zcela novou distribuční síť. Podíl na trhu roste spolu s uvedením nové generace modelů SEAT na trh.
1989
ARAC, rakouská autopůjčovna
Nová mobilita: Služba pronájmu automobilů, kterou společnost vlastnila a provozovala od 60. let 20. století, byla v roce 1989 převedena na společnost ARAC GmbH. Nyní patří mezi autopůjčovny s nejbohatší tradicí v Rakousku. Od roku 2003 je společnost také rakouským držitelem licence EUROPCAR, největší evropské organizace zabývající se pronájmem automobilů.
1990s
Škoda a Weltauto doplňují nabídku
Na počátku 90. let začala společnost Intercar Austria GmbH působit jako generální dovozce značky Škoda pro Rakousko a vyvinula chytrý prodejní a marketingový koncept pro tradiční českou značku. Tak se Škoda v Rakousku rychle stala skutečným tajným tipem a později – s dalším kvalitativním rozvojem modelové řady – opravdovým prodejním hitem. Porsche Holding Salzburg v Rakousku se také soustředil na důsledné rozšiřování svého podílu na trhu ojetých vozů pod značkou Weltauto.
1990
Internacionalizace jako životní příležitost
Politické změny ve východní Evropě přinesly společnosti Porsche „životní příležitost“, kterou jsme využili díky naší vizi, důslednosti, průkopnickému duchu a podnikavosti. V roce 1990 pověřila společnost Volkswagen AG naši společnost zřízením distribuční sítě pro značky koncernu v Maďarsku. Nově založená společnost Porsche Hungaria přispěla k reputaci Porsche v tomto regionu díky svému rychlému úspěchu na tamějším trhu. Kromě toho Porsche zřídilo další maloobchodní provozovny a získalo autorizaci jako prodejce vozů Volkswagen a Audi v Bratislavě a Praze.
1993
Smlouvy dovozců pro Slovinsko a Slovensko
Významné změny v několika východoevropských zemích měly dopad také na činnost společnosti Porsche Holding Salzburg. Rozpad Jugoslávie a následná válka znemožnily bývalé tovární společnosti v Sarajevu dodávat do Slovinska vozidla značek Volkswagen a Audi. V roce 1993 nakonec společnost Volkswagen AG po zvážení všech uchazečů udělila společnosti Porsche smlouvu na dovoz do Slovinska. V roce 1994 následovala smlouva o dovozu pro Slovensko, poté co oddělení od České republiky přerušilo předchozí dodávky.
1996
Zahájení činnosti společnosti Porsche Informatik
Společnost Porsche Informatik byla založena v roce 1996 z firmy Externa a vyvinula se z segmentu IT, který se rozvíjel od konce 60. let. Jejich nabídka IT služeb byla již plně přizpůsobena potřebám automobilového obchodu. Vysoce specializovaný poskytovatel služeb si rychle vybudoval renomé díky vynikajícím IT řešením pro maloobchodní sektor v automobilovém průmyslu.
1997
Další expanze ve střední a východní Evropě
Porsche Holding Salzburg pokračoval ve své průkopnické práci při budování distribučních sítí pro značky koncernu Volkswagen v zemích bývalého východního bloku. Investice Porsche do dlouhodobého rozvoje těchto nových trhů se v roce 1997 rozšířily do Rumunska a v roce 1999 do Chorvatska (společný podnik).
1999
Závazek k maloobchodu ve Francii
Již na počátku 70. let – na začátku své internacionalizace – se Porsche Holding zaměřil na Porsche a různé další značky z celého světa jako dovozce do Francie. Tato pozice na jednom z nejdůležitějších automobilových trhů se stávala stále obtížnější, protože prakticky všichni hráči začali zakládat vlastní dceřiné společnosti. Proto naše společnost hledala nové možnosti rozvoje ve francouzském maloobchodním sektoru, když v roce 1999 získala podíl ve společnosti PGA, jedné z nejvýznamnějších automobilových maloobchodních skupin ve Francii. Mohli jsme se tak znovu umístit na francouzském trhu. PGA rozšířila své aktivity do Nizozemska a Polska.
2000
Přímý obchod s exkluzivními značkami Bentley a Lamborghini
Porsche Holding Salzburg vstoupil na začátku nového tisíciletí do velmi exkluzivního tržního sektoru: v roce 2000 jsme zahájili prodej a distribuci pro britskou značku koncernu Volkswagen Bentley s divizí Exclusive Cars a v roce 2001 pro italskou dceřinou společnost sportovních vozů Lamborghini.
V novém tisíciletí jsme také zahájili obchodní aktivity v Srbsku a Černé Hoře, Bulharsku (obě 2004), Albánii a Severní Makedonii (obě 2005) a na Ukrajině (2008).
Vlastní autosalony Porsche Inter Auto
Rychlý úspěch Porsche Holding Salzburg ve střední a jihovýchodní Evropě byl urychlen založením vlastních autosalonů Porsche Inter Auto ve stejné době v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku. Ty splňují nejnovější standardy značek koncernu Volkswagen a slouží jako vzory pro zbytek dealerské sítě. Porsche Inter Auto, které působí výhradně pro značky koncernu Volkswagen, je aktivní nejen v Rakousku a na nových trzích, ale také v Německu, Itálii a Polsku.
2006
Prodejní partner Bugatti
Naše dceřiná společnost Exclusive Cars Vertriebs GmbH se v dubnu 2006 stala autorizovaným prodejním partnerem značky Bugatti v Rakousku a zemích jihovýchodní Evropy.
Porsche Bank – faktor úspěchu
Porsche Bank oslavila v roce 2006 40 let svého působení. K úspěchu na trhu v těchto zemích rozhodujícím dílem přispívá expanze finančních služeb Porsche Bank v Maďarsku, na Slovensku, ve Slovinsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Srbsku, Černé Hoře, na Ukrajině a v Kolumbii. Velká část vozidel je financována Porsche Bank, která poskytuje finanční služby i samotné prodejní organizaci.