Porsche Česká republika

Parameter - 6446

Nová strategie označování modelů Volkswagen: Studie ID. 2all se v sériové výrobě promění v ID. Polo

Volkswagen míří i u označení svých modelů do budoucnosti: s novou strategií pojmenování, která přenáší známá označení modelů se spalovacím motorem i na elektromobily rodiny ID. Jako první vůz bude v roce 2026 uvedeno na trh ID. Polo. 

 

  • Volkswagen přenese označení svých zavedených bestsellerů na modely ID.
  • Díky nové nomenklatuře se budou zákazníci v nabídce lépe orientovat
  • Rodina ID. a modely s konvenčními pohony budou nabízeny souběžně

 

Praha – Volkswagen míří i u označení svých modelů do budoucnosti: s novou strategií pojmenování, která přenáší známá označení modelů se spalovacím motorem i na elektromobily rodiny ID. Jako první vůz bude v roce 2026 uvedeno na trh ID. Polo1. Studie je známá pod označením ID. 2all2.

 

Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, vedoucí skupiny značek Core a člen představenstva koncernu, k tomu říká: „Označení našich modelů jsou pevně ukotvena v podvědomí lidí. Jsou symbolem silné značky a ztělesňují vlastnosti, jakými jsou kvalita, nadčasový design a technologie pro všechny. Proto míříme s našimi známými označeními do budoucnosti. ID. Polo je teprve začátek.“

 

Volkswagen bude zařazovat další etablovaná označení do elektrického portfolia s každou generací elektrických modelů. Současně zůstanou pod zavedenými označeními v nabídce i všechna vozidla s konvenčními pohony. Volkswagen touto strategií propojí svět elektromobilů s vozy se spalovacími motory, což zákazníkům v budoucnosti usnadní orientaci v produktové nabídce značky.  

 

Označení ID. symbolizuje pokrokové technologie a elektromobilitu. Polo je odjakživa spojováno s kvalitou, bezpečností a zpřístupňování inovací pro všechny. Tyto vlastnosti kombinuje také nové ID. Polo, které bude uvedeno na trh u příležitosti 50. výročí modelu Polo jako první model s novým označením. Martin Sander, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby, k tomu říká: „Naše automobily doprovázejí lidi často po mnoho let – utvářejí vzpomínky a životní etapy. Model, jakým je Polo, ukazuje, jak silné může označení být: Symbolizuje spolehlivost, charakter a historii. Právě proto dáváme našim modelům ID. znovu jména, která vzbuzují emoce a jsou ukotvena v každodenním životě lidí. Elektromobilita by neměla být jen pokroková, ale měla by se stát dostupnou a přirozenou součástí každodenního života.“

Mimořádné emoce vyvolá i druhý budoucí model ID. mířící do segmentu malých vozů. Martin Sander k tomu říká: „Také jednu z našich nejsilnějších značek, GTI, přeneseme do elektrického světa. V roce 2026 se studie ID. GTI Concept2 stane sériově vyráběnou verzí s označením ID. Polo GTI1. Nabídne velkou dynamiku a mimořádné potěšení z jízdy.“

Modely ID. Polo a ID. Polo GTI se poprvé představí veřejnosti ještě v zamaskované podobě na autosalonu IAA MOBILITY v Mnichově (8. až 14. září 2025). Již o den dříve, 7. září, odhalí Volkswagen ve světové premiéře studii elektrického kompaktního SUV: nový ID. CROSS Concept1. Sériová verze této studie – ID.Cross1 – bude uvedena na trh na konci roku 2026 jako elektrická alternativa modelu T-Cross.

Pro značku Volkswagen začne s premiérou menších a kompaktních elektromobilů nová éra. Díky novým modelům, jakými jsou ID. Polo a ID. Cross, se elektrická jízda stane dostupnější než kdy dříve. U všech nových modelů je zřejmé, že Volkswagen ještě důkladněji reaguje na ohlasy zákazníků. Potvrzuje to mimo jiné vyšší úroveň kvality s měkkými materiály, sofistikovaná kombinace digitálních a fyzických ovládacích prvků, jako jsou tlačítka a otočné voliče na volantu a přístrojové desce, a intuitivní ovládání.

V roce 2018 zavedl Volkswagen nomenklaturu rodiny ID. Jejím prostřednictvím je označována samostatná zcela elektrická produktová řada v portfoliu značky Volkswagen. Prvním modelem uvedeným na trh bylo ID.3. Následovaly další modely, které se podle segmentu odlišovaly číslem. Největším modelem je ID.7 v karosářských verzích limuzína a kombi ID.7 Tourer. ID.7 je v současnosti jedničkou na trhu v Německu a Evropě.

 

1 ID. Polo/ID. Polo GTI/ID. CROSS Concept/ID. Cross – studie blízká modelu připravovanému pro sériovou výrobu.

2 ID. 2all/ID. GTI Concept – studie.

 

Značka Volkswagen působí na celém světě a vyrábí vozidla ve 28 závodech ve dvanácti zemích. V roce 2024 dodal Volkswagen zákazníkům více než 4,8 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jakými jsou Polo, Golf, Golf Variant, T-Roc, T-Cross, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů z rodiny ID. Společnost loni předala zákazníkům na celém světě 383 100 plně elektrických vozidel. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 170 000 lidí na celém světě. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje svůj další rozvoj, jehož cílem je být nejžádanější značkou pro trvale udržitelnou mobilitu.

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem MOON nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.

 

Kontakt pro novináře

Volkswagen osobní vozy

Lenka Vaňková

Public Relations 
Telefon: +420 251 033 111
lenka.vankova@porsche.co.cz