Porsche Česká republika

Parameter - 6427

CUPRA přináší novou definici pojmu „racing“ pro novou generaci

Věděli jste, že když do vyhledávače Google zadáte „meaning of racing“ (česky: „význam slova závodění“), tak v první definici vydavatelství Oxford Languages naleznete zmínku o dostizích („horse racing“)?

 

  • CUPRA zakládá svou reklamní kampaní globální hnutí žádající, aby digitální verze slovníku Oxford Languages aktualizovala definici slova „racing“ (česky „závodění“), která se v současnosti točí kolem dostihů
  • Kampaň vyzývá milovníky automobilů a nadšené fanoušky motoristického sportu, aby vyjádřili svou představu o tom, co „racing“ v současnosti opravdu znamená
  • Účastníci se mohou do tohoto hnutí zapojit podepsáním petice na portále Change.org a jejím sdílením na svých sociálních sítích pomocí hashtagu #RedefiningRacing, aby se k této aktivitě mohli připojit i členové jejich komunit
  • Vzrušující kampaň, která dokládá, jak se jazyk vyvíjí pod vlivem kultury, inovací a vášně pro motoristický sport

 

Praha, 21-07-2025 – Věděli jste, že když do vyhledávače Google zadáte „meaning of racing“ (česky: „význam slova závodění“), tak v první definici vydavatelství Oxford Languages naleznete zmínku o dostizích („horse racing“)?

 

„Redefining Racing“ je název fascinující globální kampaně na sociálních sítích, kterou právě spustila značka CUPRA s jasnou a ambiciózní vizí: aktualizovat oficiální definici termínu „racing“ („závodění“) v digitální verzi slovníku Oxford Languages tak, aby viditelně a na předních místech zahrnoval automobilové závodění jako moderní chápání významu tohoto slova. Značka zrozená v roce 2018 s cílem zpochybňovat konvence vybízí široký okruh nadšenců od tvůrců obsahu a specializovaných motoristických novinářů až po automobilové profesionály a fanoušky motoristického sportu, aby se připojili k této vzrušující iniciativě.

V současnosti se převládající definice slova „racing“ v online verzi slovníku Oxford Languages točí kolem dostihů. Je to odkaz na minulost, která však, přestože je respektována, již nereprezentuje to, co si miliony lidí spojují s rychlostí, soupeřením a inovacemi. CUPRA je nyní připravena postavit se do čela hnutí za změnu přesahující hranice jazyka. CUPRA chce podnítit globální diskuzi o tom, jak se slova vyvíjejí tempem určovaným kulturou, technikou a vášní.

 

Kmen CUPRA jedná: Jak se můžete stát součástí změny?

„Redefining Racing“ není pouhou kampaní, ale hnutím zaměřeným na všechny lidi, kteří milují řízení a motoristický sport. A stejně jako u všech hnutí, i v tomto případě jsou zapotřebí hlasy. CUPRA z tohoto důvodu vybízí tvůrce obsahu, vypravěče, vizuální komunikátory a novináře, aby se aktivně zapojili do této iniciativy a přispívali svými stanovisky, kreativitou i vlivem, a zesílili tak šířené poselství.

Všichni zájemci, kteří se chtějí připojit k hnutí, mohou tak učinit od dnešního dne prostřednictvím různých formátů a platforem:

 

1. Vytvořte svůj vlastní příběh

CUPRA vybízí všechny nadšence od tvůrců až po širokou veřejnost, aby sdíleli svůj osobní pohled na význam slova „racing“. Může to být krátké video, článek se zamyšlením, audiovizuální dílo nebo podcast. Důležité je, aby příspěvek rezonoval s publikem a vnesl do debaty autentickou atmosféru.

 

2. Reagujte, komentujte, přetvářejte

Jako výchozí bod použijte současnou definici slova „racing“. Reagujte v reálném čase, zaznamenejte svůj údiv nebo zamyšlení. Porovnejte uvedenou definici s realitou. Navažte s publikem spojení, které bude spontánní a autentické.

 

3. Podepište petici a účelně aktivujte své sítě

Podepište petici a přidejte video se svým postojem zde: change.org/Redefiningracing

V příspěvcích používejte oficiální hashtag #RedefiningRacing. Příspěvky na Instagramu a TikToku označujte štítkem @cupra_official. A ve všech svých příspěvcích sdílejte odkaz na petici na portále Change.org.

 

Výpovědi. Akce. Praktické kroky

V kampani zazní výpovědi hvězd motoristického sportu od jezdců týmu CUPRA KIRO ve Formuli E až po ambasadory značky CUPRA včetně klíčových influencerů v kultuře automobilových závodů. Každé vyjádření postoje se stane součástí kolektivního poselství: automobilové závody jsou pro naši generaci závoděním.

Ve Formuli E budou navíc pořádány akce, na nichž budou fanoušci moci podepsat petici a živě se podělit o své vlastní myšlenky. CUPRA chce přenést tuto diskuzi z digitálního světa také do ulic, prostorů za boxy a na závodní okruhy.

„Redefining Racing“ neusiluje o zpochybnění legitimity dostihů. Naopak oceňuje jejich historickou hodnotu. Ale také prohlašuje, že jazyk se musí vyvíjet a že v současnosti si lidé pod pojmem „racing“ představují rovinku stvořenou pro rychlou jízdu, krátkodobé elektrické zvýšení výkonu na výjezdu ze zatáčky a komunitu stmelovanou emocemi, designem a inovacemi.

 

CUPRA je přesvědčena o tom, že opravdový pokrok přichází s radikálním přerodem, vymykáním se očekávání a zpochybňováním konvencí. Tato značka od svého uvedení na trh v roce 2018 transformuje automobilový průmysl jako iniciátor tvořivosti a průkopník změny.

CUPRA během pouhých sedmi let uvedla na trh sedm modelů a prodala na celém světě více než 800 000 vozů. Každý model CUPRA se vyznačuje energickou expresivitou, sofistikovaným designem a nespoutanými sportovními výkony. Plnohodnotné produktové portfolio zahrnuje modely CUPRA Ateca, historicky první vůz s logem CUPRA; CUPRA Leon, nově navržený a vylepšený jako samostatný model CUPRA; CUPRA Formentor, první vůz vyvinutý exkluzivně touto značkou a dosud nejprodávanější model společnosti; CUPRA Born, první 100% elektromobil značky; CUPRA Tavascan, zcela elektrické SUV kupé; a CUPRA Terramar, sportovní SUV značky. V roce 2026 rozšíří produktovou řadu CUPRA Raval, radikální interpretace městského elektromobilu v podání značky CUPRA.

CUPRA je víc než jen automobilem. Je přesvědčením. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří bojují proti konvencím a překračují hranice, před nimiž se ostatní zastavují. Mezi jeho členy patří mimo jiné nejúspěšnější španělský olympionik Saúl Craviotto, filmový režisér J. A. Bayona, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award. Značka CUPRA, jež s posedlostí sobě vlastní vyvolává emoce na silnicích i mimo ně, je také oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů Premier Padel Tour a spolu s týmem Kiro Race Co hrdým účastníkem závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty Formule E.

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Filip Stoulil

PR Komunikace SEAT I CUPRA

Tel.: +420 739 546 542

Mail: filip.stoulil@porsche.co.cz

cupraofficial.cz

 

AC&C Public Relations s.r.o.

Zorka Mašková

Senior Key Account Manager

Tel.: +420 736 751 151

Mail: zorka.maskova@accpr.cz