Nový Golf GTI EDITION 50 je nejrychlejší sériově vyráběný Volkswagen na Severní smyčce
Ještě není ani na trhu, a přesto je už rekordmanem! V pátek 20. června 2025 představí Volkswagen v rámci 24h závodu na Nürburgringu ve světové premiéře nový Golf GTI EDITION 50.
- Jubilejní model Golf GTI EDITION 501 bude uveden na trh v roce 2026 na oslavu 50. výročí sportovní ikony
- Závodní jezdec Benny Leuchter (D) absolvoval s novým modelem Golf GTI EDITION 50 jedno kolo na Severní smyčce za 7:46,13 minuty
- Exkluzivní Golf GTI EDITION 50 bude představen 20. června před 24h závodem na Nürburgringu
Praha – Ještě není ani na trhu, a přesto je už rekordmanem! V pátek 20. června 2025 představí Volkswagen v rámci 24h závodu na Nürburgringu ve světové premiéře nový Golf GTI EDITION 50. Dosud nejvýkonnější sériově vyráběné GTI je exkluzivním jubilejním modelem k 50. výročí ikony v segmentu kompaktních sportovních vozů. Oslava jubilea se uskuteční v roce 2026 – souběžně s uvedením nového modelu na trh. Již nyní se však Golf GTI EDITION 50 zapsal do historie Nürburgringu a značky Volkswagen. Za pouhých 7:46,13 minuty objel závodní jezdec Benny Leuchter (D) Severní smyčku s testovacím prototypem modelu Golf GTI EDITION 50 v téměř sériové podobě. Vytvořil tak nový rekord, protože rychlejší na Nürburgringu nebyl dosud žádný jiný Volkswagen homologovaný pro silniční provoz.
„Nový Golf GTI EDITION 50 přiváží jasné stanovisko. Volkswagen u této verze ještě důsledněji než dosud vyjadřuje ryzí charakter modelů GTI – kombinace vynikajícího pohonu a velmi precizního podvozku s pohonem předních kol,“ vysvětluje Benny Leuchter po své rekordní jízdě. Závodní jezdec, který pro oddělení technického vývoje značky Volkswagen již mnoho let testuje podvozky nových modelů a podílí se na jejich nastavení, stanovil nový rekordní čas v rámci oficiální rekordní jízdy modelu Golf GTI EDITION 50 na Nürburgringu. „Je mimořádně působivé, s jakou lehkostí a rychlostí se tento Volkswagen dokáže pohybovat po Severní smyčce,“ říká Leuchter. „Po technické stránce absolvoval tento vůz jízdu v podobě, v jaké se bude i prodávat,“ nastiňuje Leuchter. Na přání bude Golf GTI EDITION 50 nabízen se sportovním paketem, který zahrnuje mimo jiné sportovní podvozek a speciálně pro tento vůz vyvinuté a mimořádně lehké 19“ pneumatiky Bridgestone Potenza Race kategorie „semi-slick“. Tyto pneumatiky jsou nasazeny na rovněž velmi lehká litá kola. Tím došlo k citelnému snížení setrvačnosti. „Náš rekordman byl vybaven tímto paketem – a to byl z mého pohledu rozhodující faktor,“ dodává Leuchter.
Nastavení pro Severní smyčku. „Díky kompletnímu nastavení modelu Golf GTI EDITION 50 může řidič řídit tento vůz po ideální linii na Severní smyčce s vysokou precizností,“ vysvětluje závodní jezdec Benny Leuchter a dodává: „Pokud chceš být v Zeleném pekle opravdu rychlý, musí se vůz navíc vyrovnávat s typickými mírnými nerovnostmi a dosahovat velmi vysokých rychlostí v zatáčkách. Právě to dokáže Golf GTI EDITION 50 perfektně. Skvělá je suverenita, s níž zvládá specifická úskalí legendární Severní smyčky: GTI je na celých 20,8 kilometrech neochvějně stabilní.“
Jeden z nejagilnějších vozů s pohonem předních kol na světě. Již před téměř deseti lety, při interním měření času, zajel Benny Leuchter s vozem Golf GTI Clubsport S3 (228 kW/310 k) první rekordní kolo značky Volkswagen na Severní smyčce. V roce 2016 ukázaly stopky 7:49,21 minuty – do té doby nebyl žádný ze sériově vyráběných vozů Volkswagen s pohonem předních kol na Severní smyčce rychlejší. V roce 2022 překonal Leuchter vlastní rekordní čas s modelem Golf R „20 Years“2 (245 kW/333 k) vybaveným pohonem všech kol: 7:47,31 minuty. Důležité je přitom vědět, že při obou uvedených rekordech začínalo měřené kolo na Severní smyčce Nürburgringu s letmým startem před tribunou T13. Start a cíl pro měření byl na začátku a na konci tribuny. Úsek o délce cca 200 metrů mezi nimi se nepočítal. Tuto vzdálenost však zahrnuje oficiální čas 7:46,13 minuty modelu Golf GTI EDITION 50. Lepší porovnatelnost zajistí pohled na záběry z palubní kamery instalované během rekordní jízdy. Podle nich vychází porovnatelný čas na kolo na 7:41,27 minuty. Leuchter k tomu říká: „Před třemi roky bych si nemyslel, že se mi podaří čas na kolo extrémně suverénního modelu Golf R2 překonat tak jasně jako nyní s modelem Golf GTI1 vybaveným pohonem předních kol. Skutečnost, že se tak stalo – navíc za spíše horších povětrnostních podmínek –, říká vlastně vše o zdařilém nastavení a výjimečném potenciálu tohoto GTI1.“ Do doby, než bude model Golf GTI EDITION 50 možné objednávat, bude vozidlo v oficiálních výsledcích Nürburgringu vedeno v kategorii „předsériové modely“.
Na záznam rekordní jízdy se můžete podívat zde: https://www.youtube.com/watch?v=m1PanfuJ9yc
1) Golf GTI EDITION 50 – studie v podobě blízké sériově vyráběnému modelu.
2) Golf R „20 Years“ – tento vůz se již neprodává.
3) Golf GTI Clubsport S – tento vůz se již neprodává.
Značka Volkswagen působí na celém světě a vyrábí vozidla ve 28 závodech ve dvanácti zemích. V roce 2024 dodal Volkswagen zákazníkům více než 4,8 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jakými jsou Polo, Golf, Golf Variant, T-Roc, T-Cross, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů z rodiny ID. Společnost loni předala zákazníkům na celém světě 383 100 plně elektrických vozidel. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 170 000 lidí na celém světě. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje svůj další rozvoj, jehož cílem je být nejžádanější značkou pro trvale udržitelnou mobilitu.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem MOON nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Kontakt pro novináře
Volkswagen osobní vozy
Lenka Vaňková
Public Relations
Telefon: +420 251 033 111
lenka.vankova@porsche.co.cz