Business třída ve své nejelegantnější podobě: nové Audi A6 Limuzína
Audi rozšiřuje modelovou řadu A6 o manažerskou limuzínu.
- Progresivní a prestižní model vyšší třídy stanovuje měřítka v oblastech designu a aerodynamiky: prvotřídní součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,23
- Vysoké kvality pro každodenní provoz i cestování na velké vzdálenosti: špičkové technologie, jakými jsou podvozek se vzduchovým odpružením, řízení všech kol a vynikající aeroakustika
- Dynamická, komfortní a hospodárná jízda: mild hybridní technologie MHEV plus umožňuje využívat elektromotor také k pohonu a zvyšuje výkon při rozjezdu
Praha, 15. dubna 2025 – Audi rozšiřuje modelovou řadu A6 o manažerskou limuzínu. Nové Audi A6 Limuzína stanovuje měřítka v oblastech designu a aerodynamiky a každým svým detailem umožňuje cestujícím prožívat inovativnost a komfort prémiové vyšší třídy. Nové Audi A6 Limuzína je se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,23 nejlepším sériově vyráběným modelem poháněným spalovacím motorem v historii značky Audi. Vyšší hospodárnost a současně i lepší jízdní výkony zajišťují moderní zážehové a vznětové motory s mild hybridní technologií MHEV plus. V kombinaci s vytříbenými podvozkovými technologiemi dokáže A6 Limuzína* poskytovat uživatelům zážitky nejvyšší úrovně v každodenním provozu i při cestování na dlouhé vzdálenosti. Zárukou maximálního jízdního komfortu a agilní ovladatelnosti je jak podvozek se vzduchovým odpružením, tak i řízení všech kol.
Karoserie nového modelu A6 Limuzína* má čisté a funkční tvarové řešení. Její minimalizovaný design je pro značku Audi typický a kombinuje eleganci se sportovností. Aerodynamicky tvarované karoserii přitom dodává výjimečný charakter horní oblouk bočních oken. Výrazná příď se štíhlými světlomety a vysoko umístěnými kruhy Audi je definována velkou, nízko uloženou maskou chladiče Singleframe. Ta je součástí promyšleného konceptu proudění vzduchu přídí. Z hlediska aerodynamiky nejvýznamnějším prvkem na přídi jsou krajní otvory s optimalizovaným tvarovým řešením a funkčností. Tyto otvory jsou součástí systému tzv. vzduchových clon a slouží k lepšímu usměrňování proudícího vzduchu, přičemž manažerské limuzíně propůjčují působivý vzhled. Přední spoiler na předním nárazníku navíc snižuje vztlak na přední nápravě a ve spojení s kryty spodní části karoserie vhodně usměrňuje proudění vzduchu pod vozidlem.
Stejně jako příď vyzařuje prestiž také protažená záď směřující mírně vzhůru. Obě zadní svítilny s precizním grafickým zpracováním a souvislým světelným pásem umocňují spolu se svislými brzdovými světly vzhled nového modelu A6 Limuzína*.
K vynikající aerodynamice zásadně přispívá také specifické tvarování stupňovité zádě. Ostrá odtoková hrana na zadním výklopném víku zajišťuje ve spojení se speciálně tvarovanou plochou před ní optimální odtržení proudícího vzduchu od karoserie. V souhře s velkým, širokým difuzorem vzniká ideální rovnováha mezi velikostí vztlaku na zadní nápravě a aerodynamickým odporem vzduchu, což má pozitivní vliv na jízdní dynamiku.
A6 Limuzína* se vzduchovým odpružením dodávaným na přání nabízí dokonalou syntézu sportovnosti a komfortu. Systém vzduchového odpružení reguluje kromě světlé výšky vozidla také tlumení a nabízí další způsob, jak snížit součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx. Oproti sériovému podvozku má vozidlo v normální úrovni o 20 milimetrů nižší světlou výšku. V režimu dynamic se světlá výška sníží o dalších 10 milimetrů, což ještě umocní sportovní charakter. A6 Limuzína* využívá sníženou polohu i ve vysokých rychlostech jízdy v jízdních režimech balanced a efficiency, čímž snižuje svůj aerodynamický odpor vzduchu.
Na přání dodávané řízení všech kol zajišťuje agilní ovladatelnost a precizní jízdní vlastnosti. Ve spojení s tužší konstrukcí progresivního řízení pociťuje řidič výrazně lepší a bezprostřednější reakce vozidla na pohyby volantu a intenzivnější zpětnou vazbu informující o dění mezi koly a povrchem vozovky. V nízkých rychlostech natáčí řízení všech kol zadní kola až o pět stupňů v opačném směru než přední kola, což zlepšuje obratnost v městském provozu a ostrých zatáčkách. Při střední a vyšší rychlosti jízdy jsou zadní kola natáčena ve stejném směru, což umožňuje stabilní a ještě preciznější jízdní vlastnosti.
Zásadní podíl na výjimečných zážitcích z jízdy mají pohony s mild hybridní technologií MHEV plus, které jsou na českém trhu vždy spojené výhradně s pohonem všech kol quattro. Kromě čtyřválce 2.0 TDI s výkonem 150 kW (204 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,6–4,8; kombinované emise CO2 v g/km: 146–126; emisní třída (CO2): E–D) disponuje tímto druhem částečné elektrifikace také šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW (367 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,8–6,7; kombinované emise CO2 v g/km: 177–153; emisní třída (CO2): G–E). Systém MHEV plus podporuje spalovací motor, zvyšuje výkony i jízdní komfort a snižuje emise CO2. MHEV plus umožňuje zaparkování vozu a manévrování s elektrickým pohonem. A6 Limuzína* jezdí elektricky také při pomalé jízdě ve městě, v plynulém provozu, například na silnicích mimo město, a na úsecích před začátkem obce. Technologie MHEV plus kromě toho poskytuje při rozjezdu nebo předjíždění dodatečný točivý moment až 230 N.m a výkon až 18 kW (24 k). Při zpomalování dosahuje systém rekuperace výkonu až 25 kW.
Protihluková izolace interiéru byla v modelu A6 Limuzína* v porovnání s předchůdcem vylepšena až o 30 procent, což zvyšuje jízdní komfort. Ještě příjemnější akustické podmínky uvnitř vozu vytvářejí účinnější těsnění oken a optimalizovaná těsnění dveří. Utěsnění spár zadního výklopného víka navíc výrazně snižuje aerodynamickou hlučnost. Všechny pneumatiky pro kola s průměrem ráfku od 19 palců kromě toho disponují systémem pro pohlcování hluku. Nově vyvinutá ložiska motoru a převodovky vylepšují vibrační komfort ve spojení s tišším akustickým projevem.
Nové Audi A6 Limuzína* je vyráběno v závodě Neckarsulm a nabízeno na celém světě. Zákazníci mohou nový model objednávat od poloviny dubna 2025. Se základním pohonem pro český trh TDI 150 kW s pohonem všech kol quattro ultra (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,8–5,0; kombinované emise CO2 v g/km: 152–140; emisní třída (CO2): E) stojí A6 Limuzína* od 1 649 900 Kč. První vozy budou zákazníkům předány v létě 2025. Audi A6 Limuzína v základní výbavě na českém trhu zahrnuje mimo jiné prodlouženou tovární záruku na 4 roky 120 000 kilometrů a tak paket Tech obsahující přední LED světlomety s Matrix funkcí, 360° kamery, , 4zónovou automatickou klimatizaci, automaticky zatmavitelná vnitřní i vnější zrcátka a další prvky. Nabídka motorizací bude průběžně rozšířena mimo jiné o plug-in hybridní varianty.
Níže naleznete strategický přehled a podrobnější informace o novém modelu Audi A6 Limuzína*.
Döllner: „S A6 obnovujeme nyní významnou modelovou řadu“
Předseda představenstva značky Audi Gernot Döllner k premiéře nového modelu říká: „Nové Audi A6 Limuzína* kombinuje elegantní a dynamický design s vynikající aerodynamikou. Hospodárné a současně výkonné pohony spolu se špičkovými podvozkovými technologiemi snoubí sportovnost s vysokým komfortem a proměňují cestování s modelem A6 v prvotřídní zážitek.“ Společnost Audi pokračuje s tímto modelem ve velké produktové ofenzivě zahájené v roce 2024. Obnova a omlazení produktového portfolia je součástí strategie, která připravuje značku se čtyřmi kruhy na budoucnost v prostředí zintenzivněné konkurence. „S A6 obnovujeme nyní významnou modelovou řadu,“ dodává Döllner.
Stejně jako nové modely Q5 a A5 vychází i nový sedan A6 Limuzína* z platformy PPC (Premium Platform Combustion) pro prémiové automobily poháněné spalovacími motory. Ve všech nových modelech zajišťuje elektronická architektura E3 1.2 moderní funkce založené na konektivitě a digitalizaci, s možností průběžných aktualizací.
Spojení elegance s dynamikou: vnější design
Karoserie nového modelu Audi A6 Limuzína* zaujme svými čistými a funkčními tvary. Její minimalizovaný design kombinuje eleganci se sportovností. Nejdůležitějším designovým prvkem je horní oblouk bočních oken, který se elegantně a ladně klene od předních bočních oken až k pevnému zadnímu oknu. To je pro značku Audi typické, a současně jsou tím vizuálně zvýrazněny aerodynamické tvary karoserie modelu A6 Limuzína*. Rozsáhlé plochy ve spojení s dynamickými liniemi, které tvoří výrazně z ramenní oblasti vystupující podběhy kol quattro, jsou klíčovými prvky designové DNA značky Audi. V kombinaci s širokým rozchodem kol ztělesňují sportovnost.
Příď je definována nízko uloženou maskou chladiče Singleframe, která je protažena až ke spodnímu okraji předního nárazníku. Maska chladiče Singleframe společně se štíhlými světlomety a vysoko umístěnými kruhy Audi propůjčuje modelu A6 Limuzína* nepřehlédnutelný výraz prestiže a soustředěnosti. Pod světlomety umístěné trojrozměrně tvarované otvory systému vzduchových clon dodávají nárazníku působivé a sportovní vzezření.
Stejně jako příď ztělesňuje prestiž také protažená a mírně vzhůru směřující záď zdobená kruhy Audi u jejího horního okraje. Obě štíhlé zadní svítilny s precizním grafickým zpracováním a souvislým světelným pásem umocňují šířku vozu a novému modelu Audi A6 propůjčují nezaměnitelný charakter, což platí i pro svislá brzdová světla na okrajích zádě. Spodní část zádě uzavírá velký difuzor s nápadnou lištou, do něhož jsou integrovány výrazné, pravoúhlé koncovky výfukové soustavy.
Digitální a individuální: osvětlovací technika
K ještě vyšší úrovni bezpečnosti silničního provozu zásadně přispívá pokroková osvětlovací technika, která je podstatnou součástí DNA značky Audi. I nový model A6 Limuzína* přebírá v této oblasti roli průkopníka ve své třídě.
Design předních světlometů a zadních svítilen se kompletně nese ve znamení digitalizace, která zákazníkům umožňuje individualizovat si vzhled svého vozu A6 Limuzína* podle svých představ. Digitální světlomety současně nabízejí také inovativní funkce, které vylepšují především komunikaci s ostatními účastníky silničního provozu. Osvětlovací technika přitom v každé době zrcadlí příslušné estetické pojetí značky Audi.
V závislosti na výbavě nalézají v modelu A6 uplatnění digitální světla LED pro denní svícení, která jsou tvořena 48 jednotlivými segmenty LED v každém světlometu. Charakteristickým rozpoznávacím znakem světlometů Matrix LED je kryt z ušlechtilé oceli s šestiúhelníkovou perforací, za nímž se ukrývá technika digitálních světel pro denní svícení. Tento nový designový styl dodává světlometům ještě více osobitosti.
Nový model A6 Limuzína* nabízí pozoruhodný potenciál pro individualizaci díky celkem sedmi digitálním světelným designům vpředu a vzadu, z nichž některé jsou dokonce aktivní, s inteligentním rozsvěcováním a zhasínáním jednotlivých segmentů.
Na zádi modelu A6 nalézá na přání uplatnění druhá generace digitálních zadních svítilen OLED, která jedinečným způsobem snoubí světelný design s inovativní technikou. Soubor osmi digitálních panelů OLED zajišťuje snadnou rozpoznatelnost vozu a současně zvyšuje bezpečnost silničního provozu. Celkem 198 digitálních segmentů OLED na každé straně vytváří digitální charakteristické designy, z nichž některé jsou dokonce aktivní. V případě aktivního designu je světlo udržováno v neustálém pohybu, čímž vytváří dojem živosti. Speciálně pro tuto funkci vyvinutý algoritmus generuje pomocí 396 segmentů OLED mnohokrát za sekundu nový obraz. Ovládání jednotlivých segmentů je přitom vzájemně sladěno tak, aby se celková intenzita světla neměnila.
Zásadní součástí digitálních svítilen OLED 2.0 jsou funkce, které prostřednictvím světla zvyšují bezpečnost silničního provozu. Jedná se o rozpoznávání přiblížení a komunikační světlo. Ostatní účastníci silničního provozu jsou upozorňováni, že se například blíží úsek s dopravní nehodou nebo odstaveným vozidlem v důsledku poruchy.
Komunikační světlo v digitálních koncových svítilnách OLED předvídavě ukazuje v kritických jízdních nebo dopravních situacích specifický světelný design. Kromě běžného grafického pojetí zadních svítilen upozorní v tomto případě vzadu jedoucí řidiče osm trojúhelníků napříč celou zádí vozidla.
Pro značku Audi je typické estetické pojetí pohybu, s nímž řidiče nadchne každá dynamická světelná inscenace při odemknutí nebo uzamknutí vozidla. Jednotlivé segmenty LED, resp. OLED, jsou v taktu několika milisekund postupně ovládány tak, aby i u stojícího vozidla vznikla nová, futuristická světelná inscenace funkcí s osvětlením na přivítanou a rozloučenou (Coming Home, resp. Leaving Home).
Široký výběr: Dvě varianty exteriéru, jedenáct barev, progresivní kola
Na rozdíl od sériové výbavy modelu A6 Limuzína*, která záměrně dává na odiv hodně barvy karoserie a hliníku, čímž vyzdvihuje eleganci, zdůrazňuje exteriér S line svůj sportovní charakter. V tomto případě má zóna kolem předních otvorů pro přívod vzduchu, které jsou větší a rozdělené na dvě části, matnou povrchovou úpravu v odstínu antracitového chromu, což platí i pro lišty na rozšířených bočních prazích a lištu kolem difuzoru ve sportovním designu. Kromě toho má černá mřížka masky chladiče Singleframe větší strukturu a svislé rámečky zvýrazňují na okrajích otvory systému „vzduchových clon“, který optimalizuje proudění vzduchu. Všechny uvedené prvky umocňují dynamický charakter modelu A6 Limuzína* S line.
Exteriér S line může být na přání rozšířen paketem černých vnějších ozdobných prvků. V tomto případě mají kruhy Audi na přídi a zádi antracitově šedou barvu. Maska chladiče Singleframe modelu A6 Limuzína* je černá, stejně jako lišta na difuzoru, lišty na bočních prazích, kliky dveří, okenní lišty, kryty vnějších zpětných zrcátek a podélné střešní nosiče. Kromě toho má výfuková soustava tmavě chromované koncovky.
Pro modelovou řadu A6 je na výběr jedenáct barev karoserie, mezi něž patří nemetalický lak v odstínu bílá Arkona. Nabídka metalických laků zahrnuje odstíny bílá Glacier, černá Mythos, šedá Chronos, červená Grenadine, stříbrná Florett, modrá Firmament a hnědá Madeira. Paletu završuje zcela nová barva zelená Midnight a exkluzivně pro vozy s exteriérem S line dodávané barvy modrá Ascari (metalický lak) a šedá Daytona (perleťový lak). Verze „edition one“ je speciální sportovní edice, nabízená po omezenou dobu cca jednoho roku, v odstínu hnědá Madeira v kombinaci s paketem černých vnějších ozdobných prvků a 21“ koly.
Co se týká kol, nabízí Audi pro model A6 Limuzína* velký výběr progresivních designů s průměrem ráfku od 18 do 21 palců. Pro exteriér S line jsou 19“ kola součástí sériové výbavy. Dvě verze z pěti 20“ kol a všechna 21“ kola pocházejí od společnosti Audi Sport. Mezi ně patří například 21“ kola s černým metalickým lakem a vícepaprskovým designem a kovaná 21“ kola, která mají jako jediná v portfoliu tříbarevný design.
Navíc budou k dispozici různé prvky výbavy Audi exclusive, které modelu A6 Limuzína* propůjčí ještě individuálnější charakter. Kromě exkluzivních barev karoserie mezi ně patří také nové barvy interiéru a kůže.
Nejnižší cx ze všech modelů Audi se spalovacím motorem: aerodynamika
Sportovní a nízký design nového modelu Audi A6 Limuzína* zaujme svou vynikající aerodynamikou se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,23. To je nejnižší hodnota ze všech sériově vyráběných modelů poháněných spalovacím motorem v historii společnosti Audi. Systém vzduchových clon usměrňuje vzduch tak, aby při jeho proudění kolem předních kol a boků karoserie vznikalo co nejméně turbulencí. Otvory systému vzduchových clon byly harmonicky začleněny do nového designu modelu A6 Limuzína*. Součástí aerodynamického konceptu jsou také dva samostatně ovládané otvory pro přívod chladicího vzduchu za ochrannou mřížkou masky chladiče Singleframe. Tím je zajištěno optimální proudění vzduchu i v motorovém prostoru. Značka Audi navíc optimalizovala těsnění mezi nárazníkem a součástmi chladicí soustavy s cílem maximálně využívat potenciál této techniky. Tím se podařilo snížit ztráty proudění v této oblasti až o 70 procent. Výrazně byla také zvýšena tuhost aerodynamických prvků. K lepšímu obtékání karoserie vzduchem přispívá rovněž jednotné rozhraní u otvoru pro přívod vzduchu a u chlazení motoru. Přední spoiler na předním nárazníku navíc snižuje vztlak na přední nápravě a ve spojení s kryty spodní části karoserie vhodně usměrňuje proudění vzduchu pod vozidlem. K řízení a harmonickému proudění vzduchu kromě toho přispívá také velký počet krytů spodní části vozidla. Mezi ně patří mimo jiné spoilery před koly nebo specifické kryty tunelu pro převodovku a zadní nápravy.
K vynikající aerodynamice modelu A6 Limuzína* zásadním způsobem přispívá také specifické tvarování na konci mírně zvýšené zádě. Ostrá odtoková hrana zajišťuje ve spojení se speciálně tvarovanou plochou před ní optimální odtržení proudícího vzduchu od karoserie. V souhře s velkým, širokým difuzorem je tak oblast aerodynamického stínu, tedy vzdušné turbulence na zádi a za ní, udržována co nejmenší a v zóně, která je pro aerodynamiku nejvhodnější. Vzniká tak ideální rovnováha mezi velikostí vztlaku na zadní nápravě a aerodynamickým odporem vzduchu, což má pozitivní vliv na jízdní dynamiku.
Důkladně promyšlený aerodynamický koncept završují aerodynamicky optimalizovaná, leštěná 18“ a 19“ kola z lehké slitiny. Viditelné plochy kol jsou lesklé, zatímco z důvodu aerodynamické optimalizace uzavřené zóny jsou černé a nenápadně se ztrácejí ve stínu.
Nový model A6 Limuzína* dosahuje vrcholné úrovně také svými celkovými akustickými vlastnostmi včetně aeroakustiky. Zvuková izolace interiéru byla v porovnání s předchůdcem vylepšena až o 30 procent. Příjemnější akustické prostředí v interiéru vytvářejí účinnější těsnění oken a optimalizovaná těsnění dveří. Na přání jsou nyní dodávána akustická skla pro boční okna nejen předních, ale i zadních dveří. Nově vyvinutá ložiska motoru a převodovky zvyšují vibrační komfort v prostředí s nižší intenzitou hluku. Konstruktéři navíc optimalizovali tvar ozubení na ozubených kolech v převodovce S tronic, což prospělo jejím akustickým vlastnostem.
Všechny pneumatiky pro kola s průměrem ráfku od 19 palců disponují prvky pro pohlcování hluku. Tyto prstence z pěnového materiálu na vnitřní straně pneumatiky minimalizují vibrace vzduchu v pneumatice, a tím mají pozitivní vliv na zvukovou kulisu uvnitř vozidla.
Velkorysý: prostorový koncept
Audi A6 Limuzína* s vnější délkou 4,99 metru je o 60 milimetrů delší než předchůdce. Rozvor náprav 2927 milimetrů zvyšuje jízdní komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti a přispívá k velkorysé nabídce prostoru v interiéru. Vnější šířka modelu A6 Limuzína* bez vnějších zpětných zrcátek je téměř 1,88 metru.
Pocit velkorysého prostoru ještě umocní nová panoramatická skleněná střecha s nastavitelnou průsvitností. Panoramatické střešní okno se pne nad téměř celým interiérem od přístrojové desky až po zadní sedadla. Cestující si díky ní mohou vybrat mezi světlem zaplaveným interiérem a účinným zatemněním. Šest segmentů tvoří základ pro různé vzory se střídavě zapnutými nebo vypnutými zónami až po úplnou ochranu proti oslnění. „Digitální závěs“ se ovládá tlačítkem na stropním modulu.
Zavazadlový prostor nového modelu A6 Limuzína* pojme až 492 litrů – v závislosti na variantě pohonu. Díky šířce zavazadlového prostoru 1050 milimetrů lze do něj bez problému umístit vedle sebe dva velké kufry. Sériově dodávaná zadní sedadla jsou dělená a sklopná v poměru 40:20:40. Variabilní uspořádání tak umožňuje přepravu rozmanitých věcí, například lyžařské výbavy. Součástí sériové výbavy je rovněž paket odkládacích prostorů a prvků pro zavazadlový prostor. Na přání je k dispozici elektrické ovládání zadního výklopného víka, které lze otevírat a zavírat specifickým pohybem nohy. Projekční svítilna přitom ukazuje místo, kde se má noha pohybovat.
Manažerský salonek: filozofie vnitřního designu
Design interiéru modelu A6 Limuzína* přebírá čtyři charakteristické rysy nové designové filozofie značky Audi. Zaprvé je interiér podřízen přístupu „Human Centric“, což znamená, že je důsledně přizpůsoben požadavkům uživatelů. Druhou zvláštností je „Digital Stage“, digitální pódium, které se rozkládá před cestujícími v podobě displejů Audi MMI. Díky přístupu „Material Driven Design“ splňuje nové Audi A6 požadavek na velkorysý vnitřní prostor, který cestujícím poskytuje vysokou úroveň komfortu. Přehledné uspořádání zajišťuje spolu s logickým ovládáním přehled ve všech situacích a naplňuje čtvrtý princip, „Visual Clarity“.
Digitální pódium je tvořeno panoramatickým displejem Audi MMI a na přání dodávaným displejem MMI pro spolujezdce vpředu. Štíhlý panoramatický displej Audi MMI vyčnívající volně do prostoru má zakřivený design a disponuje technologií OLED. Jeho součástí je Audi virtual cockpit s viditelnou úhlopříčkou 11,9 palce a 14,5“ dotykový displej MMI. Na přání rozšíří Audi digitální pódium pro cestující vpředu 10,9“ displejem MMI pro spolujezdce, který je rovněž dokonale integrován do designu přístrojové desky. Spolujezdec tak může procházet webovými stránkami či sledovat videa. Nebo pomáhat s navigováním či vyhledáním nejbližší čerpací stanice. Díky dynamickému soukromému režimu nemůže řidič ze svého sedadla za jízdy sledovat žádná zobrazení na displeji před spolujezdcem, která by mohla odvádět jeho pozornost. Není-li displej spolujezdce používán nebo není-li sedadlo spolujezdce obsazeno, zobrazí se na displeji pozadí s digitálním ozdobným vzorem.
Nové Audi A6 Limuzína* může být na přání vybaveno novým konfigurovatelným head-up displejem, který zobrazuje nejrůznější informace, například rychlost jízdy, aktivní asistenční systémy, navigační pokyny nebo multimediální data. Řidič má poprvé možnost ovládat funkce vozidla a informačního a zábavního systému prostřednictvím head-up displeje. Ovládání navíc umožňuje procházet seznamy s přímým výběrem tlačítky na volantu. Díky maximálnímu využití prostoru a upravené technice zobrazování je viditelná zobrazovací plocha o více než 85 procent větší než dosud a zobrazení je výrazně preciznější.
Kontrast s digitálními a technickými zónami vytváří v novém interiéru modelu Audi A6 Limuzína* decentní ozdobné obložení, které probíhá od dveří do dveří přes celou šířku přístrojové desky a interiér vizuálně rozšiřuje. Útulnou prémiovou atmosféru vytváří vybrané tkaniny, umělá kůže nebo Dinamica na výplních dveří a loketních opěrkách.
Kromě ozdobného obložení zdobí barvy a velmi kvalitní materiály také sedadla. Sedadla, ozdobné obložení, výplně dveří a loketní opěrky mohou být na přání čalouněny udržitelnými materiály, jakými jsou tkanina Kaskade nebo tkanina z mikrovlákna Dinamica, které jsou vyráběny z velké části z recyklovaného polyesteru. Tkanina Kaskade připomíná přírodní materiály, například vlnu, a není dodatečně barvena. Jejím základem jsou mimo jiné recyklované materiály v podobě okrajů tkanin a polyesteru.
Dinamica vypadá jako velurová kůže a stejný dojem zanechává i na dotek. Přibližně z poloviny však tuto tkaninu tvoří recyklovaný polyester. Ozdobné obložení z hnědého přírodního dřeva jabloně je vyráběno výhradně z evropského dřeva, které pochází z již neplodících pokácených stromů.
Přehledně navržený interiér modelu A6 Limuzína* je atraktivní i za tmy. Konturní osvětlení přístrojové desky a dveří umocňuje šířku interiéru. Nepřímé osvětlení pod panoramatickým displejem Audi MMI a na středové konzole způsobuje vizuální iluzi, že se příslušné části vznášejí. Kvalitní materiály na dveřích jsou efektně nasvíceny. Osvětlen je také nápis Bang & Olufsen v příslušně vybavených vozech.
V rámci nového vnitřního designu a přeměny přístrojové desky na digitální pódium podporuje dynamické interakční světlo komunikaci mezi vozidlem a cestujícími. Interakční světlo je umístěno pod předním oknem a jeho 84 diod LED svítí ve velkém oblouku mezi levým a pravým střešním sloupkem A. Interakční světlo nabízí kromě uvítací funkce také světelnou inscenaci při uzamknutí a odemknutí vozidla. Kromě toho rovněž podporuje bezpečnost vizualizací dynamických ukazatelů směru, přičemž vždy zůstává doplňkovým ukazatelem a nenahrazuje ukazatele směru na digitálním panelu sdruženým přístrojů Audi virtual cockpit.
Faktor podporující mimořádné pohodlí: bohatá komfortní výbava
Mnoho komfortních prvků výbavy proměňuje cestování v modelu A6 Limuzína* v prvotřídní zážitek. Zdokonalené aeroakustické vlastnosti prospívají také zážitkům z poslechu, a to především s prémiovými audiosystémy Bang & Olufsen dodávanými na přání. Jejich vrcholná verze je vybavena dvěma dodatečnými reproduktory v každé opěrce hlavy na předních sedadlech, které pozvedávají zážitky z poslechu na novou úroveň. Vynikající 3D zvuk je vytvářen 16, resp. 20 reproduktory včetně subwooferu a velmi účinného zesilovače s výkonem 685 W, resp. 810 W. Reproduktory v opěrkách hlavy zajišťují osobní prostorový zvuk a ještě intenzivnější obklopení posluchače hudbou. Kromě toho umožňují také mimořádně precizní reprodukci. Navigační pokyny a telefonní hovory jsou cíleně směřovány k řidiči. Dodatečně si mohou uživatelé objednat následující funkce na požádání: zintenzivnění basů, automatické přizpůsobení hladiny zvuku a revitalizaci hudby, která zlepšuje zvuk z komprimovaných datových souborů. Funkce „virtuální okolí“ napodobuje zvukové kulisy. Díky tomu lze oblíbenou hudbu poslouchat jako v koncertním sále, jazzovém klubu nebo na koncertě pod širým nebem.
Mimořádně vysoký tepelný komfort nabízí sériově dodávaná čtyřzónová automatická klimatizace, která reguluje teplotu, množství a rozdělování vzduchu odděleně pro řidiče, spolujezdce a krajní sedadla vzadu. Cestující ve druhé řadě si přitom mohou měnit nastavení na samostatném panelu pro ovládání klimatizace na středové konzole. Navíc si mohou zákazníci na přání objednat paket pro kvalitní vzduch, který kromě ionizátoru zahrnuje také senzor jemného prachu. Tím lze výrazně zvýšit kvalitu vzduchu v interiéru.
Na přání může nehlučné zavírání dveří zajišťovat funkce elektrického dovírání. Uživatelé tak mohou dveře jen lehce přivřít a o zbytek se automaticky postará servomotor.
Úsporné a výkonné: pohony s technologií MHEV plus
Při uvedení na trh bude nový model A6 Limuzína* k dispozici se dvěmi motory – jedním zážehovými a jedním vznětovým. Oba jsou částečně elektrifikovány mild hybridní technologií MHEV plus.
Systém MHEV plus podporuje spalovací motor, zvyšuje výkony i jízdní komfort a snižuje emise CO2. Jeho součástí jsou tři zásadní komponenty: 48V akumulátorová baterie, reverzní alternátor (BAS) poháněný řemenem a generátor s funkcí pohonu (PTG) s integrovanou výkonovou elektronikou. Sada lithium-železo- fosfátových akumulátorových článků má kapacitu 1,7 kWh. Zásadním úkolem reverzního alternátoru BAS je spustit motor a dodávat elektrickou energii do sady akumulátorů. Generátor s funkcí pohonu umožňuje v některých situacích čistě elektrický pohon vozu, podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem a při zpomalování získává zpět energii, která je ukládána pro pozdější použití do sady akumulátorů.
Čistě elektrický pohon ve specifických situacích: Technologie MHEV plus využívá přednosti elektrického pohonu při parkování a manévrování. Výhradně elektrický pohon lze využívat také při pomalé jízdě ve městě, v plynulém provozu, například na silnicích mimo město, a na úsecích před začátkem obce. Model A6 Limuzína* může být v těchto situacích poháněn mimořádně hospodárně prostřednictvím generátoru PTG s funkcí pohonu.
Zvýšení výkonu až o 18 kW: Technologie MHEV plus kromě toho podporuje spalovací motor například při rozjezdu v popojíždějící koloně nebo při předjíždění. Generátor PTG s funkcí pohonu poskytuje k tomuto účelu dodatečný točivý moment až 230 N.m a výkon až 18 kW (24 k).
Rekuperace s výkonem až 25 kW: Při zpomalování získává PTG zpět kinetickou energii a ukládá ji do sady akumulátorů. Systém rekuperace přitom dosahuje výkonu až 25 kW. Řídicí jednotka integrované brzdové soustavy přitom plynule kombinuje jednotlivé způsoby brzdění tak, aby bylo zajištěno hladké zpomalování a nejlepší možná rekuperace realizovaná většinou bez použití třecích brzd.
Systém s napětím 48 V navíc umožňuje použití elektricky poháněného kompresoru klimatizace. Jeho velkou výhodou je zajištění nepřetržitého provozu klimatizace na plný výkon i při vypnutém spalovacím motoru, například při setrvačné jízdě nebo stání na červenou před křižovatkou řízenou semafory. Cestující si tak mohou trvale užívat příjemné teploty. Systémem MHEV plus disponují modely A6 Limuzína TDI 150 kW (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,8–5,0; kombinované emise CO2 v g/km: 152–131; emisní třída (CO2): E-D) a A6 Limuzína TFSI 270 kW (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,8–6,7; kombinované emise CO2 v g/km: 177– 153; emisní třída (CO2): G–E).
Čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 150 kW: Jednotka 2.0 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW (204 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,8–5,0; kombinované emise CO2 v g/km: 152–131; emisní třída (CO2): E–D) a poskytuje maximální točivý moment 400 N.m. Úroveň hospodárnosti a komfortu zvyšuje částečná elektrifikace tohoto motoru technikou MHEV plus s 48V elektrickou sítí. Emise CO2 jsou snižovány využíváním čistě elektrického pohonu v některých provozních situacích a vysokým rekuperačním výkonem. K vyššímu komfortu této jednotky TDI přispívá klidným spouštěním motoru 48V reverzní alternátor BAS, který kromě spouštěče plní také funkci generátoru elektrického proudu. Reakční doba při rozjezdu je kratší a vůz vyvolává dojem citelně vyšší agility. Jednotka 2.0 TDI je k dispozici s dvouspojkovou převodovkou a na českém trhu výhradně s pohonem všech kol quattro ultra.
Šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW: Třetí variantou pohonu je přeplňovaný motor V6 3,0 litru, který dosahuje nejvyššího výkonu 270 kW (367 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,8–6,7; kombinované emise CO2 v g/km: 177–153; emisní třída (CO2): G–E) a poskytuje maximální točivý moment 550 N.m. Tento agregát je důsledně modernizovanou verzí motoru, který je sériově vyráběn od roku 2015. Mezi nedávno realizovaná vylepšení patří nově koncipované výfukové turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek (VTG), nepřímé chlazení stlačovaného vzduchu, optimalizace procesu výměny plynů ve válcích, použití Millerova cyklu a modifikace vstřikovací soustavy. Tento motor poskytuje vysoký točivý moment již v nízkých otáčkách. Ve spojení se systémem MHEV plus došlo k citelnému zlepšení jízdní dynamiky a komfortu ve spojení s nižšími emisemi CO2. Jednotka V6 TFSI je vždy kombinována s pohonem všech kol quattro ultra.
Technické údaje |
A6 Limuzína TDI (quattro) 150 kW*
|
A6 Limuzína TFSI quattro 270 kW* |
Druh motoru
|
přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem MHEV plus |
přeplňovaný zážehový šestiválec se systémem MHEV plus |
Zdvihový objem v cm³ | 1968 | 2995 |
Druhu pohonu | quattro | quattro |
Nejvyšší výkon v kW (k) při min-1 |
150 (204) při 3800–4200 |
270 (367) při 5550–6300 |
Nejvyšší točivý moment v N.m při min-1 |
400 při 1750–3250 |
550 při 1700–4000 |
Nejvyšší výkon elektromotoru v kW (k) |
18 (24) | 18 (24) |
Nejvyšší točivý moment elektromotoru v N.m |
230 | 230 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h v s | 6,9 | 4,7 |
Nejvyšší rychlost v km/h | 243 | 250 |
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km |
5,8–5,0 | 7,7–6,7 |
Kombinované emise CO2 v g/km | 152–131 | 174–153 |
Syntéza sportovnosti a komfortu: Podvozek
Nový model A6 Limuzína* přesvědčí vysokou úrovní jízdního komfortu a veškeré své přednosti uplatňuje především při cestování na delší vzdálenosti. Jako žádný jiný model tím ztělesňuje zážitky z cestování „business třídou“. Zásadním způsobem k tomu přispívá adaptivní vzduchové odpružení a řízení všech kol, které výrazně zlepšuje ovladatelnost vozu při manévrování v nízkých rychlostech a ve vysokých rychlostech zajišťuje citelně vyšší preciznost a stabilitu. A6 Limuzína* přivádí tuto syntézu sportovnosti a komfortu k dokonalosti na základě typických jízdních vlastností vozů Audi, které jsou lehkonohé, precizní, kontrolované, solidní, síťově propojené a celkově vyvážené – zkrátka odpovídají DNA značky Audi.
Přední i zadní náprava nového modelu A6 Limuzína* má pětiprvkovou konstrukci, která je dalekosáhle vyrobena z hliníkových slitin. Ramena náprav jsou spojena s karoserií prostřednictvím dvou pomocných rámů. Přední pomocný rám je pevně přišroubován ke skeletu karoserie, zatímco zadní pomocný rám je od karoserie izolován hydraulickými ložisky.
Zákazníci mají na výběr tři varianty podvozku:
- standardní podvozek, který je v porovnání s předchůdcem ještě komfortnější
- sportovní podvozek s výrazně sportovní charakteristikou a o 20 milimetrů nižší světlou výškou (sériově s paketem vnější výbavy S line)
- podvozek adaptive air suspension s adaptivním vzduchovým odpružením a elektronicky řízenými tlumiči, který vozidlu propůjčuje velký rozsah nastavení od vysokého komfortu odpružení až po sportovní ovladatelnost
Na přání dodávaný podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením a elektronicky řízenými tlumiči na všech čtyřech kolech upravuje světlou výšku vozu a charakteristiku tlumení. Vzduchové pružiny automaticky vyrovnávají zatížení vozidla. V porovnání se sériovým podvozkem má A6 Limuzína* v normální poloze (režimy balanced, comfort a efficiency) o 20 milimetrů nižší světlou výšku, podobně jako sportovní podvozek. V režimu dynamic umocní sportovní charakteristiku snížení světlé výšky o dalších 10 milimetrů. Ve vysokých rychlostech klesá karoserie na tuto nízkou úroveň také v režimech balanced a efficiency, aby se snížil aerodynamický odpor vzduchu. Světlá výška modelu A6 Limuzína* může být také zvýšena, a to o 20 milimetrů nad normální úroveň. V tomto nastavení lze vůz nyní provozovat až do rychlosti jízdy 85 km/h. Tím je zajištěna bezpečná jízda i v náročných provozních podmínkách, například na zasněžených silnicích nebo nerovných cestách.
Nastavení systému variabilní světlé výšky lze měnit prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, což platí také pro přizpůsobení charakteristiky řízení a pohonu. Přitom byly zvětšeny rozdíly v nastavení jednotlivých jízdních režimů. V režimu dynamic má vůz díky tomu citelně tužší a sportovnější charakteristiku, zatímco režim comfort je koncipován pro klidné cestování s dlouhými etapami. Díky systému Audi assistant lze světlou výšku podvozku se vzduchovým odpružením poprvé v modelu A6 nastavovat také prostřednictvím hlasového ovládání – jednoduchými povely, například „zvedni vůz“ nebo „sniž vzduchové pružiny“.
Všechny pneumatiky pro model A6 Limuzína* byly specificky upraveny a optimalizovány z hlediska valivého odporu. Pro 20“ a 21“ kola se na přání dodávají sportovní pneumatiky, které se vyznačují mimořádně dynamickou ovladatelností a ještě kratšími brzdnými dráhami.
Pokrokový a efektivní: pohon všech kol quattro
Pohon všech kol quattro ultra s variabilním rozdělováním hnací síly, umožňuje na jedné straně co nejhospodárnější provoz a na druhé straně poskytuje veškeré přednosti systému quattro v podobě ještě vyšší úrovně aktivní bezpečnosti a jízdní dynamiky. Elektronicky řízená vícelamelová mezinápravová spojka rozděluje točivý moment ve velkém rozsahu mezi přední a zadní nápravu v závislosti na příslušné jízdní situaci.
Při částečném zatížení je u systému quattro ultra pohon zadní nápravy automaticky odpojen, pokud to jízdní situace umožňuje, aby se snížila spotřeba paliva. Při dynamické jízdě zatáčkami, intenzivním zrychlení nebo nižší přilnavosti povrchu vozovky vytvoří elektronicky řízená vícelamelová mezinápravová spojka systému quattro spojení mezi přední a zadní nápravou a přenáší hnací sílu variabilně tam, kde je právě zapotřebí. Při intenzivní akceleraci ze zatáčky je více hnací síly obvykle přenášeno na zadní kola. V této jízdní situaci je hnací síla rozdělována mezi přední a zadní nápravu v poměru cca 30:70.
Další součástí poháněcího ústrojí s motorem V6 TFSI může být na přání dodávaný sportovní diferenciál quattro na zadní nápravě, který aktivně a zcela variabilně mění rozdělování hnací síly mezi zadní kola. Na rozdíl od konvenční uzávěrky diferenciálu dokáže sportovní diferenciál otáčení vnějšího kola při dynamickém průjezdu zatáčkou zrychlit přenosem většího točivého momentu. A6 Limuzína* se tak snadněji a ochotněji natočí do zatáčky. Sportovní diferenciál včas působí proti sklonu k nedotáčivosti a zvyšuje agilitu. V režimu dynamic zajistí systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select agilní jízdní vlastnosti vyplývající z preference pohonu zadní nápravy.
Dokonalé: dalekosáhle propojené řízení se systémem Brake Torque Vectoring
Řidič pocítí přínosy dalekosáhle propojeného řízení ve všech ohledech, ať se jedná o jízdní vlastnosti v zatáčkách, podélnou dynamiku, nebo jízdní komfort. Značka Audi v porovnání s předchůdcem vylepšila spolupráci systémů pro řízení podvozku a pohonu modelu A6. Integrovaný řídicí systém brzdové soustavy, elektronicky řízené tlumiče a řídicí jednotka motoru spolupracují v ještě vyšším tempu a s větší precizností. Výsledkem je dokonalá ovladatelnost.
Díky systému Brake Torque Vectoring – rozdělování točivého momentu selektivním přibrzďováním kol – lze nový model A6 Limuzína* v zatáčkách ještě lépe ovládat. Brake Torque Vectoring nepřetržitě sleduje příslušnou jízdní situaci a působí proti nedotáčivosti. Jakmile je dosaženo definovaného využití dostupné adheze v podélném a příčném směru, tedy v okamžiku, kdy kola na vnitřní straně zatáčky ztrácejí kvůli nízké přilnavosti trakci, dojde k jejich mírnému přibrzdění. V důsledku tohoto cíleného brzdného zásahu a rozdílu v přenášené hnací síle změní Audi A6 směr bezprostředněji a spontánněji. Jízdní vlastnosti jsou ještě preciznější, bezpečnější a agilnější.
Vylepšená ovladatelnost: progresivní řízení a řízení všech kol
Ke komfortním a ve stejné míře i dynamickým jízdním vlastnostem nového modelu A6 Limuzína* zásadním způsobem přispívá modernizované řízení, které nyní reaguje bezprostředněji. V porovnání s předchůdcem je celá konstrukce od volantu ke kolům tužší. Jejími součástmi jsou mimo jiné torzní tyč na vstupu do převodky řízení, pevně přišroubovaná převodka řízení a vyztužená ložiska příčných ramen. Navíc byl mírně zvětšen odklon kol na přední nápravě. Souhrnným výsledkem těchto opatření je výrazně vyšší citlivost vozu na pohyby volantu a intenzivnější zpětná vazba informující řidiče o dění mezi koly a povrchem vozovky, což vede k precizním jízdním vlastnostem s pocitem lehkosti pohybu.
Model A6 Limuzína* je sériově vybaven progresivním řízením s elektromechanickým posilovačem. Převod řízení se mění v závislosti na úhlu otočení volantu. Při malém úhlu, tedy například při jízdě na dálnici, je řízení bezprostřednější, což zabraňuje nervóznímu chování. Při větším uhlu otočení volantu je převod strmější, což řidiči usnadňuje ovládání volantu v městském provozu a při parkování. V ostrých zatáčkách umocňuje progresivní řízení navíc sportovní charakteristiku. Prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select lze charakteristiku řízení, konkrétně sílu potřebnou k ovládání volantu, měnit různými režimy.
Ve spojení s pohonem quattro je na přání k dispozici řízení všech kol, které pracuje s dynamickou funkcí, jejíž reakční rychlost byla znovu vylepšena. Při rychlosti jízdy až 60 km/h jsou zadní kola natáčena až o pět stupňů v opačném směru než přední kola. Průměr otáčení se tím zmenší až o jeden metr na 11,3 metru. V městském provozu a ostrých zatáčkách se vůz chová agilněji. Při střední a vyšší rychlosti jízdy jsou zadní kola natáčena ve stejném směru, což umožňuje stabilní a ještě preciznější jízdní vlastnosti.
Poprvé v modelu A6: integrovaný systém řízení brzdové soustavy
V modelu A6 nalézá uplatnění integrovaný systém řízení brzdové soustavy iBRS, který dokáže hladce kombinovat brzdění rekuperací s činností konvenčních třecích brzd. Jedná se o tzv. systém „Brake-by-Wire“, u něhož je brzdový pedál kompletně oddělený od hydraulické brzdové soustavy a ovládání systému probíhá elektronicky. Ve spolupráci s technologií MHEV plus vypočítává systém při sešlápnutí pedálu brzdy, zda pro požadovaný brzdný účinek postačuje rekuperační výkon elektromotoru – tedy jednotky PTG s funkcí pohonu a generátoru –, nebo zda bude nutné zapojit navíc také třecí brzdy na přední a zadní nápravě. Řídicí jednotka pak během zlomků sekundy stanoví, jak velký brzdný moment musí být vytvořen třecími brzdami. Potřebný tlak vytváří píst v brzdové hydraulické soustavě. Charakteristika brzdového pedálu tak zůstává při jeho sešlápnutí stejná, nepostřehnutelný přechod mezi rekuperačním a mechanickým brzděním je hladký a homogenní, brzdné síly zůstávají konstantní. Díky elektrohydraulickému ovládání vytváří systém brzdný tlak pro třecí brzdy kol velmi precizně a přibližně s dvojnásobnou rychlostí než u konvenční brzdové soustavy. V případě automatizovaného brzdění v nebezpečné situaci je maximální brzdný tlak k dispozici po pouhých 150 milisekundách.
Síťově propojený: informační a zábavní systém
Nový model A6 Limuzína* používá ve svém informačním a zábavním systému operační systém Android Automotive OS. Veškeré obsahy jsou ve voze aktualizovány bezdrátově. Audi tím zaručuje nepřetržitou aktuálnost všech služeb connect. Uživatelé si mohou stahovat četné aplikace od nezávislých poskytovatelů, například Spotify, YouTube nebo zpravodajské služby, z obchodu Audi Application Store, který je stejně jako Smartphone Interface, rozhraní pro chytré telefony, součástí sériové výbavy. Stažené aplikace jsou bezprostředně integrovány do systému MMI modelu A6 Limuzína*. Uživatelé přitom nepotřebují chytrý telefon ke stažení aplikací, ani k jejich používání.
Audi Smartphone Interface přenáší obsahy z chytrého telefonu přímo do informačního a zábavního systému vozidla. Navigaci, telefon, hudbu a vybrané aplikace od nezávislých poskytovatelů lze tak komfortně ovládat prostřednictvím dotykového displeje MMI nebo hlasových povelů. Nabíjení chytrého telefonu probíhá v sériově dodávané přihrádce pro telefon, která disponuje funkcí indukčního nabíjení.
Zákazníci mohou ideálně využívat přednosti nového konceptu ovládání a zobrazování díky vylepšenému a intuitivnějšímu dotykovému ovládání. Alternativně lze velký počet funkcí vozidla ovládat prostřednictvím vylepšeného hlasového ovládání. Podporu přitom poskytuje hlasový asistent Audi assistant se schopností učit se. Audi assistant ve snaze poskytovat na příslušné dotazy co nejlepší odpovědi využívá také data z internetu, například informace o počasí nebo databáze všeobecných znalostí. ¨
Více komfortu a bezpečnosti: asistenční systémy
Nový model Audi A6 Limuzína* je sériově vybaven mnoha moderními asistenčními systémy. Tyto systémy zvyšují komfort a bezpečnost při každé jízdě tím, že řidiči usnadňují řízení a přebírají za něj důležité úkoly.
Sériově se dodává asistenční paket „Jízda a parkování“, který zahrnuje adaptivního asistenta pro regulaci rychlosti, omezovač rychlosti na základě dopravního značení, rozpoznávání dopravních značek, 360° kamery a parkovacího asistenta plus. Mezi další součásti sériové výbavy patří parkovací senzory plus se zobrazováním vzdálenosti od překážek, upozorňování na vyjetí z jízdního pruhu, asistent upozorňující na vozidla přijíždějící ze stran, asistent pro vyhýbací manévr, asistent pro odbočování a asistent pro nouzové brzdění. Zákazníci si kromě toho mohou na přání nakonfigurovat další pakety asistenčních systémů.
Highlightem je adaptivní asistent řízení plus, který kromě různých senzorů pro trvalé sledování okolí vozidla používá také mapové podklady s vysokým rozlišením a kolektivní data z ostatních vozidel spravovaná v cloudu.
Systém tak optimalizuje rozpoznávání dopravních značek a podporuje řidiče při zrychlování, dodržování rychlosti jízdy a bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla i při řízení vozu v jízdním pruhu.
Z fúze dat vypočítává systém další průběh trasy a podpůrnými zásahy do řízení zajišťuje komfortní jízdu vozidla uprostřed jízdního pruhu. Současně reaguje na vpředu jedoucí vozidla nebo na vozidla, která se náhle zařadí do mezery před vozem, prostřednictvím funkce pro udržování bezpečné vzdálenosti, a navíc předvídavě přizpůsobuje rychlost jízdy rychlostním omezením a dopravním situacím, jakými jsou zatáčky, křižovatky a kruhové objezdy.
V popojíždějících kolonách brzdí systém až do úplného zastavení a v závislosti na době stání vozu se dokáže automaticky znovu rozjet. Před značkou „Stop“ se rychlost jízdy sníží, aby mohla osoba za volantem komfortně převzít vládu nad jízdní situací. Díky mnoha zohledňovaným parametrům nabízí adaptivní asistent řízení plus ještě vyšší úroveň jízdního komfortu – v celém rozsahu provozních rychlostí i v dopravních kolonách.
Skupina Audi je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém a luxusním segmentu. Značky Audi, Lamborghini, Bentley a Ducati vyrábějí automobily a motocykly v 21 výrobních závodech ve 12 zemích. Audi a její partneři působí globálně na více než 100 trzích.
Skupina Audi dodala v roce 2024 zákazníkům 1,7 milionu automobilů značky Audi, 10 643 luxusních vozů značky Bentley, 10 687 sportovních vozů značky Lamborghini a 54 495 motocyklů značky Ducati. V obchodním roce 2024 dosáhla skupina Audi provozního zisku 3,9 miliardy EUR při tržbách 64,5 miliardy EUR. K 31. prosinci 2024 pracovalo pro skupinu Audi na celém světě více než 88 000 zaměstnanců, z toho více než 55 000 ve společnosti AUDI AG v Německu. Skupina s atraktivními značkami a velkým počtem nových modelů důsledně pokračuje v přerodu na poskytovatele trvale udržitelné, kompletně síťově propojené prémiové mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Hodnoty spotřeby paliva a emisí výše uvedených modelů:
Audi A6 Limuzína TFSI quattro 270 kW
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,8–6,7;
kombinované emise CO2 v g/km: 177–153; emisní třída (CO2): G–E
Audi A6 Limuzína edition one TFSI quattro 270 kW
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,7–7,2;
kombinované emise CO2 v g/km: 174–163; emisní třída (CO2): F
Audi A6 Limuzína TDI quattro 150 kW
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,8–5,0;
kombinované emise CO2 v g/km: 152–131; emisní třída (CO2): E–D
Audi A6 Limuzína edition one TDI quattro 150 kW
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,8–5,4;
kombinované emise CO2 v g/km: 152–140; emisní třída (CO2): E