Porsche Česká republika

Parameter - 6377

CUPRA představuje na veletrhu Milan Design Week další evoluci své posedlosti designem: CUPRA Design

Značka CUPRA oznámila založení divize CUPRA Design House, která se zaměří na realizaci její designové filozofie a mise za hranicemi automobilového průmyslu.

 

 

  • CUPRA Design House je nová divize, která posouvá posedlost značky CUPRA designem za hranice automobilového světa
  • Nová divize stojí na třech pilířích: CUPRA Collection, CUPRA Collabs a CUPRA Beyond
  • Značka CUPRA bude prostřednictvím své divize CUPRA Design House spolupracovat s vizionářskými tvůrci z různých oborů
  • Divizi CUPRA Design House povede Jorge Diez jako šéfdesignér a Cécilia Taïebová v roli provozní ředitelky

 

Praha, 09-04-2025 – Značka CUPRA oznámila založení divize CUPRA Design House, která se zaměří na realizaci její designové filozofie a mise za hranicemi automobilového průmyslu.
 
Divize CUPRA Design House byla představena na veletrhu Milan Design Week 2025. CUPRA Design House bude přenášet osobitý a nekonvenční styl značky CUPRA do nových oblastí prostřednictvím tvůrčí spolupráce a využívání nových výrobních technologií nebo materiálů.
 
Design je základem všeho, co u značky CUPRA děláme. Založení divize CUPRA Design House je dokladem naší posedlosti designem – posedlosti, která přesahuje za hranice automobilového světa do říše kreativity, inovací a lidských vztahů,“ říká Ignasi Prieto, vedoucí značky CUPRA, a dodává: „CUPRA Design House je vrcholným projevem našeho impulzu experimentovat, nově vynalézat a vytvářet odkaz, který je stejně odvážný jako nádherný.
 
CUPRA touto novou kapitolou znovu potvrzuje své zaměření na sílu designu ve snaze inspirovat a posouvat hranice za horizont očekávaného, a vydávat se tak novými, neprozkoumanými cestami.
 
Design je pro značku CUPRA nejen otázkou tvarového řešení, ale také emocí a energie, která se uvolňuje překonáváním překážek a přepisováním pravidel. Každá linie, každá struktura, každý detail je vyjádřením našeho rebelského ducha,“ říká Jorge Diez, šéfdesignér divize CUPRA Design House.
 
CUPRA Design House značí začátek nové éry, v níž bude CUPRA kombinovat technologie, inovativní materiály a nejmodernější estetické pojetí při vytváření podmanivých, propojených zážitků, které posouvají hranice designu.
 


Červená nit designu
 
Design byl pro značku CUPRA vždy tepajícím srdcem, červenou nití, která vzájemně propojuje každé tvůrčí dílo, každou inovaci, každý zážitek. CUPRA Design House je dalším krokem na této cestě, prostorem, v němž CUPRA může prozkoumávat limity designu a inovací v rámci svého neutuchajícího úsilí zpochybňovat konvence a vytvářet nečekané.
 
CUPRA Design House je místem, kde se budeme scházet s tvůrčími talenty a značkami sdílejícími naši vizi používat design ke zpochybňování konvencí a přijímání neznámého. Necháme se inspirovat esencí našich automobilů a materiály, které používáme k jejich výrobě. Při průzkumu nových hranic a rozvíjení partnerství nás bude pohánět náš odvážný designový étos. Naším cílem je posouvat hranice a přetvářet nápady v hmatatelnou realitu,“ říká Cécilia Taïebová, provozní ředitelka divize CUPRA Design House.
 
Divize CUPRA Design House stojí na třech pilířích (CUPRA Collection, CUPRA Collabs a CUPRA Beyond) a reprezentuje novou vzrušující kapitolu ve vývoji značky CUPRA, v níž bude hrát hlavní roli vášeň pro design a posedlost designem. Jejím záměrem je vytvářet něco opravdu výjimečného.

 

Tři pilíře divize CUPRA Design House

CUPRA Design House spočívá na třech pilířích: CUPRA Collection, CUPRA Collabs a CUPRA Beyond.
 
Každý z těchto pilířů stojí samostatně, ale současně působí společně. CUPRA na jejich základě prezentuje jeden z aspektů své progresivní designové vize vycházející z tvůrčí spolupráce a nepřetržitého výzkumu.
 
Podstatu této vize vystihuje čtveřice pozoruhodných prototypů představených na veletrhu Milan Design Week, která ztělesňuje neúnavné úsilí značky CUPRA na poli designu. Každý z těchto konceptů je fúzí nejmodernějších materiálů, vyspělých výrobních technologií a udržitelných inovací.
 
Tyto prototypy mění význam designu značky CUPRA. Využívají přitom strukturální komponenty vyráběné metodou 3D tisku, 3D pleteniny, parametrické designové prvky a novou generaci digitální zručnosti.
 
Divize CUPRA Design House je připravena sehrát vedoucí roli v evoluci značky CUPRA, pro níž je design hlavní hnací sílou a prostředkem k vyvolávání emocí a zkoumání nových, kreativních zážitků.

 

CUPRA Collection

Vytvoření produktové řady CUPRA Collection je pro značku CUPRA významným krokem, v němž se zrcadlí její úsilí poskytovat svým zákazníkům komplexní a kohezní zážitky.
 
Produktové řady CUPRA Collection a CUPRA Essentials budou zahrnovat nejen lifestylové produkty a módní doplňky, ale také ztělesňovat filozofii značky CUPRA. Podle ní je v každém projektu kombinován inovativní design s nejvyšší kvalitou a osobitým sportovním duchem.
 
Tato produktová řada umožní zákazníkům začlenit jedinečný styl značky CUPRA do svých každodenních životů i za hranicemi automobilového světa a posílit silnou identitu značky v lifestylovém světě.
 
Designová filozofie značky CUPRA odvážně zahrnuje módu i životní styl a vytváří produkty se stejným duchem vzdoru, který definuje její vozy.

  • Přizpůsobivý pletený oděv – druhá kůže: Tyto dva prototypy technických pletených oděvů – jeden pro muže a jeden pro ženy – vynikají dokonalou fúzí technologie a praktického využití. Výsledkem nově interpretované technologie 3D pletení je dynamická druhá kůže.

Tyto oděvy se svým tvarem přizpůsobují nositeli díky kombinaci různých technologií od žebrovaných textur na rukávech a v oblasti trupu až po parametrické struktury na částech zvětšujících oblasti ramen a zad. Toto radikálně nové pojetí textilního designu ztělesňuje pohyb a schopnost přizpůsobit se.
 
Tyto prototypy jsou inspirací pro připravovanou kolekci aktivních oděvů, CUPRA Active Wear Collection, která vychází vstříc potřebám všech sportovců. Nová kolekce bude uvedena do prodeje na konci roku.

 

CUPRA Collabs

CUPRA Collabs je místem, kde CUPRA navazuje odvážná partnerství s vizionářskými tvůrci, kteří sdílejí s touto značkou neúnavnou touhu po zkoumání, propojují světy a vyrábějí opravdu nečekané produkty.
 
CUPRA Collabs se bude v divizi CUPRA Design House zabývat kreativními partnerstvími s nejlepšími značkami v souladu s DNA CUPRA.

 

  • Zellerfeld x CUPRA: 3D tištěné tenisky – monolitická vize pohybu: CUPRA představuje ve spolupráci se značkou Zellerfeld, průkopníkem aditivní výroby obuvi, prototyp tenisek, v němž se prolíná parametrický design s ladností pohybu. Návrh tenisek z jednoho materiálu je víc než jen botou – je prodloužením těla. Oba partneři posouvají aditivní výrobou parametrickou estetiku na nový vrchol a utvářejí kompletně parametrický povrch, který svými proměnami při každém kroku vyvolává dojem živosti. Emocionální náboj značky CUPRA je vložen do každé linie, každé textury a každého milimetru těchto avantgardních tenisek.

 

Tenisky Zellerfeld x CUPRA jsou již k dispozici v online shopu divize CUPRA Design House.
 

  • MAM x CUPRA: Multifunkční vesta – odvážný manifest inovativnosti a posedlosti designem: Ústředním tématem této spolupráce se značkou MAM je fúze módy, funkčnosti a tvarového řešení. Tento futuristický prototyp kombinuje vestu s kapucí a integrovaným batohem. Vznikl tak odvážný oděv, který naznačuje charakter nadcházející kolekce MAM x CUPRA. Podpovrchové parametrické struktury uvádějí povrch do pohybu při jeho kontaktu s tělem, zatímco vnější neoprenová vrstva umocňuje skulpturální tvary. Tento módní kousek je nejen oděvem, ale i deklarací posedlosti designem stvořenou pro všechny osobnosti, které kráčejí svou vlastní cestou, na níž se udržitelnost snoubí s radikálním vyjádřením vlastního charakteru.

Značky CUPRA a MAM rozšíří svou spolupráci dalším společným průzkumem nových konceptů módy a módních doplňků a v září 2025 představí novou kolekci inspirovanou tímto prototypem.

 

  • Harper Collective x CUPRA: Udržitelná zavazadla: Značka CUPRA uzavřela v rámci svého hledání nekonvenčních vyzývatelů s cílem společně transformovat budoucnost designu partnerství se společností Harper Collective, kterou založili Jaden Smith a Sebastian Manes. Spolupráce oznámená v průběhu prezentace divize CUPRA Design House v Miláně se zhmotnila v exkluzivní kolekci individualizovaných zavazadel se silným zaměřením na udržitelnost.

Obě značky vyšly při návrhu ze společné vize designu a inovativnosti. Značka CUPRA přispěla svými charakteristickými povrchovými materiály včetně exteriéru v ikonickém odstínu bronzová Century, jímž jsou lakovány automobily CUPRA, a inovativního interiéru čalouněného 3D pleteninou použitou v koncepčních vozech CUPRA. Značka Harper Collective do designu začlenila své zručně zpracované prvky z materiálů vyráběných recyklací použitých plastů vylovených z moří a využila svou metodu etické výroby. Výsledkem je výjimečně lehký, vysoce odolný, nejmodernější design, jehož prioritou je udržitelnost.
 
Spolupráce mezi značkami Harper Collective a CUPRA reprezentuje průkopnický krok vpřed a stanovuje nová měřítka pro sofistikované cestování při současném převzetí odpovědnosti za ochranu životního prostředí.
 
Kolekce bude uvedena na trh na konci letošního roku a bude k dispozici ve všech showroomech CUPRA City Garage, na webových stránkách Harper Collective a v obchodě Harper Collective v londýnském obchodním domě Selfridges. Kolekce bude zahrnovat tři osobité modely: kabinové zavazadlo, roztažitelné kabinové zavazadlo a velký cestovní kufr. Všechna zavazadla byla navržena s ohledem na odlišné požadavky cestovatelů.

 

CUPRA Beyond

CUPRA Design House posouvá značku CUPRA ještě dál průzkumem hranic digitálního a interaktivního designu. Filozofie značky tím proniká do nových a nečekaných dimenzí.
 
Cílem těchto projektů je promítat posedlost značky CUPRA designem do různých prostorů a oblastí včetně produktového designu, architektury a interiérového designu s cílem vytvářet nové ikony.

  • Komfortní čalouněné křeslo – ztělesnění divize CUPRA Design House: Křeslo, které toho umí víc než jen poskytovat oporu tělu sedící osoby, protože vyvolává emoce. Design všech povrchů křesla pozvedává při doteku a interakci emocionální zážitky.

 

V místech kontaktu s tělem ožívají podpovrchové parametrické struktury. Pulzování vyvolávané energií doteku transformuje sezení v zážitek nevšedního propojení.
 
Dynamická spodní část, tvarovaná podle principů parametrického designu, vytváří napětí mezi lehkostí a odolností, strukturální tanec rovnováhy a ladnosti. V tomto prototypu splývají všechny pilíře divize CUPRA Design House. Nevšední křeslo tak ztělesňuje základní designovou filozofii značky, podle níž je podstatou všeho emocionální spojení.

 

Premiéra divize CUPRA Design House v Miláně
 
CUPRA si pro oslavu globální premiéry divize CUPRA Design House vybrala kulisy italského města Milán, který patří mezi nejvlivnější metropole světa designu. Na veletrhu Milan Design Week se kreativita setkává s inovacemi. Tím vzniká dokonalé prostředí pro premiéru dosud nejodvážnější vize značky CUPRA.
 
Divize CUPRA Design House představila v průběhu veletrhu Milan Design Week 2025 své nejnovější prototypy, odhalila průkopnické designové strategie a navázala spojení s globální komunitou progresivních myslitelů, kteří sdílejí se značkou CUPRA její vášeň pro posouvání hranic.

CUPRA představila v Miláně vizi budoucnosti, v níž bude tato značka ztělesňovat maják progresivního designu, inovací a neúnavných ambicí.

 

CUPRA Capsule
 
Značka CUPRA připravila podmanivé, interaktivní zážitky, které přesahují hranice světa estetiky, vyvolávají emoce a navazují hluboké, trvalé vztahy s Kmenem CUPRA.
 
Značka CUPRA představila v Miláně v rámci své mise vytvářet revoluční zážitky projekt CUPRA Capsule – pomíjivý designový koncept, který nově definuje způsob, jakým vstupujeme do interakce s prostory a předměty.
 
Capsule je dynamickou, interaktivní instalací, která se přizpůsobuje a transformuje s cílem upoutat pozornost, inspirovat a podněcovat emoce.
 
CUPRA Capsule se může objevit v městském prostředí, na uměleckých výstavách nebo v digitálním světě jako živoucí vyjádření filozofie designu značky CUPRA – fúze technologie, řemeslných dovedností a ryzích emocí postavená na čtyřech pilířích: lehké struktuře, objímající muskulatuře, precizním zpracování detailů a světelných a akustických zážitcích.

 

Materiály a technologie

Divize CUPRA Design House objevuje budoucnost, v níž nás každé průlomové dílo posune blíž ke světu designu bez hranic. Ke světu designu, v němž technologie umocňuje kreativitu a budoucnost je navrhována dnes.

„U značky CUPRA přijímáme neznámé a utváříme zítřek odvážnými inovacemi. Technologie aditivní výroby nám umožňuje nově definovat preciznost a individualizaci, vytvářet designy, které se v průběhu času přizpůsobují a rozvíjí. 3D pletení propojuje technologii s řemeslem v dokonalé fúzi funkčnosti a umění. Parametrický design nám umožňuje posouvat hranice v oblastech architektury a estetiky a vytvářet struktury, které reagují, transformují a inspirují.

 

Francesca Sangalliová, kreativní ředitelka divize CUPRA Design House
 
CUPRA Design House se zabývá nejen vytvářením nových koncepcí pro fyzickou podobu, ale především utvářením zcela nového způsobu, jímž prožíváme sportovní výkony, krásu a emoce.
 
Showroom CUPRA City Garage v Miláně prezentoval revoluční materiály založené na využití technologií 3D pletení a 3D tisku, které budou utvářet budoucnost interiérového designu značky CUPRA.

 

Evoluce parametrického designu: podpovrchové struktury

CUPRA rozvíjí využití parametrického designu od náročné aplikace matematiky nalézající v současnosti uplatnění u ozdobných prvků v automobilech, jakými jsou modely CUPRA Leon, Formentor a Terramar, směrem k přirozenějšímu a živějšímu přístupu, který vyvolává představu svalů nebo kostí nacházejících se pod kůží zvířete.

 
Aditivní výroba

Použití technologií 3D tisku a 3D pletení prezentované poprvé v koncepčním voze Urban Rebel umožňuje vytvářet jedinečná estetická pojetí a vyrábět textilní materiály (3D pletení) nebo pevné díly (3D tisk), které jsou dokonale přizpůsobeny požadovaným tvarům, aniž by docházelo k plýtvání materiálem. Tyto technologie kromě toho umožňují také prozkoumávat nové designy s jedinečnou estetikou.
 
Výsledky těchto experimentů budou utvářet budoucnost značky CUPRA a zpřístupňovat nové možnosti designu.

 

Tým

Ignasi Prieto, ředitel značky CUPRA

Ignasi Prieto, ředitel značky CUPRA, má na starosti strategie v oblastech globálního a produktového marketingu a jeho úkolem je podporovat expanzi značky CUPRA na všech úrovních.

 

Jorge Diez, šéfdesignér divize CUPRA Design House

Jorge Diez pokračuje v roli šéfdesignéra divize CUPRA Design House ve zpochybňování konvencí v oblasti designu v rámci rozšiřování portfolia produktů značky CUPRA. Současně také iniciuje spolupráce založené na jedinečné designové DNA a charakteru značky CUPRA.

 

Cécilia Taïebová, provozní ředitelka divize CUPRA Design House

Provozní ředitelka Cécilia Taïebová je odpovědná za strategické a obchodní aktivity divize CUPRA Design House, budování jejích pilířů prostřednictvím nových tvůrčích projektů a partnerství, která jsou v souladu s vyzývatelským duchem značky CUPRA a její filozofií.


Francesca Sangalliová, kreativní ředitelka divize CUPRA Design House
Francesca Sangalliová dohlíží jako kreativní ředitelka na všechny tvůrčí projekty divize CUPRA Design House.

 

Celý presskit včetně foto a videí naleznete zde:
https://www.seat-cupra-mediacenter.com/CUPRA-Brand/presskits/cupra-presents-next-evolution-design-obsession-during-milan-design-week-cupra-design-house