Ještě širší výběr: Rodinné MPV Caddy i městská dodávka Caddy Cargo nyní i jako eHybrid
Volkswagen Užitkové vozy uvádí na trh nové varianty modelu Caddy.
- Nízkoemisní provoz: Plug-in hybridní pohon (PHEV) s nejvyšším výkonem 110 kW je k dispozici jak pro osobní verze modelové řady Caddy, tak pro užitkové Caddy Cargo
- Caddy eHybrid2): externě nabíjitelný hybridní pohon od značky Volkswagen Užitkové vozy s dojezdem čistě na elektřinu až 122 km
- eHybrid je k dispozici pro krátkou i dlouhou verzi karoserie
- Caddy1) má mnoho asistenčních systémů již v sériové výbavě – hodnocení bezpečnosti v testech Euro NCAP se tím u verze Cargo zvýšilo na „Platinum“
- Pro modelovou řadu Caddy jsou nyní nabízeny motory TSI, TDI a eHybrid
Praha, 3. září 2024 – Volkswagen Užitkové vozy uvádí na trh nové varianty modelu Caddy. Kromě modernizovaných verzí, jejichž přední kola pohání zážehové motory TSI nebo vznětové jednotky TDI, jsou nyní naprostou novinkou v nabídce značky Volkswagen Užitkové vozy také modely Caddy a Caddy Cargo s plug-in hybridním pohonem. Caddy Cargo eHybrid umožňuje živnostníkům a podnikatelům flexibilní přechod na jízdu s nulovými emisemi. Také rodiny mohou s novým modelem Caddy eHybrid v osobní verzi, dodávané ve dvou délkách karoserie, jezdit částečně elektricky.
Zákazníci mají mimořádně široký výběr. Volkswagen Užitkové vozy rozšiřuje a modernizuje nabídku variant úspěšného rodinného MPV Caddy a městského rozvážkového vozu Caddy Cargo. Zákazníci mohou i nadále objednávat varianty poháněné motory na benzin nebo naftu, ale na výběr mají nově také Caddy a Caddy Cargo ve verzi eHybrid, umožňující navíc částečně nebo zcela elektrickou jízdu, která je v případě čistě elektrického pohonu doprovázena nulovými lokálními emisemi.
Počet variant pohonů v modelové řadě Caddy roste
Portfolio modelové řady Caddy, zahrnující jednotky 2.0 TDI a 1.5 TSI, rozšiřuje nová plug-in hybridní varianta2) na základě motoru 1.5 TSI vyladěného v tomto případě na nejvyšší výkon 85 kW. Společně s elektrickou poháněcí jednotkou dosahuje Caddy eHybrid jako PHEV, neboli „Plug-in-Hybrid Electric Vehicle“, celkového nejvyššího výkonu 110 kW a točivého momentu až 350 N.m. Využitelná kapacita sady akumulátorů 19,7 kWh umožňuje dojezd čistě na elektřinu až 122 kilometrů*.
Velmi praktická je pro uživatele možnost rozhodnout o tom, kdy chtějí elektrický dojezd využít – kliknutím na displeji si určí, zda chtějí jet čistě elektricky například hned na začátku jízdy, v průběhu trasy, nebo až v cílové obci. Přenos hnací síly zajišťuje automatická převodovka s elektronickým voličem provozních režimů.
Sadu akumulátorů plug-in hybridního pohonu lze na veřejných rychlonabíjecích stanicích nabíjet stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem až 50 kW. Alternativou je doplňování elektrické energie z domácí nástěnné nabíječky střídavým proudem s nabíjecím výkonem 11 kW.
Caddy eHybrid dosahuje v osobní verzi nejvyšší rychlosti 183 km/h, verze Cargo eHybrid může jet až 181 km/h.
Caddy eHybrid s normálním rozvorem náprav nabízí v osobní verzi pětimístný interiér, ve skříňové verzi Caddy Cargo je dvoumístný. Osobní Caddy Maxi eHybrid s dlouhým rozvorem náprav přepraví až sedm osob. Všechny plug-in hybridní varianty jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Kombinace agilního elektrického pohonu a výkonného zážehového motoru TSI umožňuje maximálně hospodárný provoz a v případě potřeby i jízdu s nulovými emisemi, například ve městech a jejich centrech, do nichž může být v budoucnosti vjezd pro vozidla poháněná spalovacími motory omezen.
Všechny varianty modelu Caddy eHybrid s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG lze již objednávat i na českém trhu.
Nový model Caddy1) poháněný klasickými spalovacími motory, například TDI s výkonem 75 kW a pohonem předních kol, disponuje v sériové výbavě šestistupňovou manuální převodovkou, varianty s výkonem 90 kW mají sedmistupňovou převodovku DSG a Caddy s čistě benzinovým pohonem TSI o výkonu 85 kW je k dispozici ve spojení buď s manuálním řazením, nebo DSG. Všechny tyto varianty jsou v nabídce pro Českou republiku již delší dobu za zvýhodněné ceny.
Četné asistenční systémy již v sériové výbavě
Modernizovaný Caddy Cargo od značky Volkswagen Užitkové vozy má výbavu rozšířenou o četné asistenční systémy. Do sériové výbavy byl nyní zařazen například také digitální panel sdružených přístrojů. Výbava na přání nově zahrnuje hlasového asistenta IDA s funkcí Chat GPT.
Všechny verze modelové řady Caddy jsou sériově vybaveny rozpoznáváním dopravních značek, tempomatem, parkovacími senzory a systémem pro rozpoznávání únavy a pozornosti řidiče. Sériová výbava verzí Cargo byla rozšířena například o multifunkční volant, dodatečné boční a hlavové airbagy, multifunkční kameru, ukazatel pro kontrolu tlaku pneumatik, asistenta pro jízdu v pruzích Lane Assist a Front Assist s rozpoznáváním chodců a cyklistů.
Také díky těmto novým asistenčním systémům dosáhl model Caddy Cargo od značky Volkswagen Užitkové vozy v červnu 2024 zlepšení hodnocení lehkých užitkových vozů v testech bezpečnosti Euro NCAP na nejvyšší stupeň „Platinum“.
Ceny modelu Caddy eHybrid:
Ceny modelu Caddy Cargo s pohonem eHybrid začínají v České republice od 785 463 Kč bez DPH za verzi s normálním rozvorem. Dlouhá verze modelu Caddy Cargo s označením Maxi je k dispozici od 820 433 Kč bez DPH. Caddy eHybrid v osobní variantě s normálním rozvorem je možné pořídit již za 977 067 Kč včetně DPH, resp. od 1 071 593 Kč včetně DPH ve variantě Maxi.
Konfigurátor Caddy Cargo: Caddy Cargo (vw-uzitkove.cz)
Konfigurátor Caddy osobní varianta: Konfigurátor Volkswagen Užitkové vozy (vw-uzitkove.cz)
Údaje o spotřebě paliva a emisích:
1) Caddy/Caddy Maxi: Spotřeba paliva TSI/TDI*, kombinovaná 4,8–6,8 l/100 km; emise CO2 kombinované 126–154 g/km; emisní třídy (CO2): D–E
2) Caddy eHybrid/Caddy Maxi eHybrid (PHEV)*: Spotřeba elektrické energie, vážený průměr, kombinovaná: 18,3–19,5 kWh/100 km; spotřeba paliva, vážený průměr, kombinovaná: 0,4–0,5 l/100 km; dojezd na elektřinu, kombinovaný: 113–122 km; emise CO2, vážený průměr, kombinované: 10–12 g/km; spotřeba paliva při vybité sadě akumulátorů, kombinovaná: 6,1–6,6 l/100 km; emise CO2 při vybité sadě akumulátorů, kombinované: 139–151 g/km; emisní třídy (CO2): B–E Caddy Cargo eHybrid/Caddy Cargo Maxi eHybrid (PHEV)*: Spotřeba elektrické energie, vážený průměr, kombinovaná: 18,5–19,4 kWh/100 km; spotřeba paliva, vážený průměr, kombinovaná: 0,5–0,5 l/100 km; dojezd na elektřinu, kombinovaný: 112–120 km; emise CO2, vážený průměr, kombinované: 11–12 g/km; spotřeba paliva při vybité sadě akumulátorů, kombinovaná: 6,3–6,6 l/100 km; emise CO2 při vybité sadě akumulátorů, kombinované: 143–151 g/km.
* Údaje byly naměřeny podle legislativou stanovené metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure)
Více informací o modelové řady Caddy naleznete na: Caddy (vwn-presse.de)