Volkswagen je nejinovativnější mainstreamovou značkou v oblasti elektrického pohonu
Volkswagen byl v anketě AutomotiveINNOVATIONS Award 2024 oceněn jako nejinovativnější mainstreamová značka v oblasti elektrického pohonu.
- AutomotiveINNOVATIONS Award 2024: Volkswagen boduje inovacemi v mnoha oblastech od dojezdu přes nabíjecí výkon a spotřebu až po elektrický ekosystém
- CAM každoročně analyzuje inovační aktivity přibližně 100 automobilových značek v Evropě, Asii a USA
- V letošním roce bylo vybráno a vyhodnoceno cca 1000 inovací, které mohou v tvrdé konkurenci na globálních automobilových trzích poskytovat rozhodující zákaznickou výhodu
- Předseda představenstva značky Volkswagen Schäfer: „Ocenění dokládá inovační posun u všech nových modelů ID.“
Praha – Volkswagen byl v anketě AutomotiveINNOVATIONS Award 2024 oceněn jako nejinovativnější mainstreamová značka v oblasti elektrického pohonu. Renomované ocenění je každoročně udělováno centrem automobilového managementu CAM (Center of Automotive Management). Volkswagen podle názoru CAM boduje rozmanitými inovacemi v různých technologických aspektech elektromobility. Zvláštní pozornost si přitom zaslouží prodloužení dojezdu, ale také optimalizace spotřeby elektrické energie a nabíjecího výkonu. Značka Volkswagen navíc prokazuje svou velkou inovační sílu v oblasti elektrického ekosystému, který zákazníkům výrazně zvyšuje komfort při nabíjení. Kromě toho byl pozitivně hodnocen také model ID.7 – první elektromobil značky Volkswagen v segmentu vyšší střední třídy.
Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, při přebírání ocenění ve Wolfsburgu řekl: „Předpokladem úspěchu elektromobility jsou opravdu přesvědčivé vozy. Toto prestižní ocenění dokládá inovační posun u všech nových modelů ID. Elektromobily Volkswagen jsou ještě atraktivnější a nabízejí zákazníkům výrazné zvýšení komfortu, výkonnosti a dynamiky. Budeme se ještě více snažit, aby byly technické inovace přístupné širokému okruhu zákazníků, ať už se jedná o automobily s elektrickým, nebo konvenčním pohonem. V tom totiž i nadále spočívá jádro značky Volkswagen.“
Přehled některých inovací hodnocených centrem CAM:
Dojezd
- Volkswagen ID.51: optimalizace dojezdu na až 556 km podle metodiky WLTP
Spotřeba
- Volkswagen ID.7: nejnižší spotřeba elektrické energie v segmentu
Nabíjecí výkon
- Volkswagen ID.32: maximální nabíjecí výkon modelu ID.3 byl zvýšen ze 135 kW na 170 kW
Elektrický ekosystém
- Volkswagen ID. Buzz3: poprvé v tomto segmentu nabízené temperování sady akumulátorů, které se automaticky spustí, jakmile řidič zadá jako cíl do navigačního systému rychlonabíjecí stanici
- Volkswagen ID. Buzz: integrovaná funkce Plug & Charge
Ostatní
- Volkswagen ID.74: elektromotor AP550 s permanentními magnety a nejvyšším výkonem 210 kW a maximálním točivým momentem 550 N.m spotřebuje o 50 procent méně elektrické energie než elektromotor o výkonu 150 kW
- Volkswagen ID.7: uvedení na trh jako novinka v segmentu vyšší střední třídy
CAM – odborné znalosti v oblastech automobilů a mobility. Center of Automotive Management pod vedením Prof. Dr. Stefana Bratzela vybírá od roku 2005 produktové inovace globálních automobilových koncernů a hodnotí je na základě kvantitativních a kvalitativních kritérií. Podklady pro rozhodování v soutěži AutomotiveINNOVATIONS Award tvoří každoročně nově připravovaná zpráva AutomotiveINNOVATIONS Report na základě databáze inovací sestavované centrem CAM (Center of Automotive Management).
Centrum CAM analyzovalo za rok 2023/24 inovace 30 globálních automobilových výrobců a nováčků s přibližně 100 automobilovými značkami. Přitom bylo hodnoceno celkem 709 jednotlivých inovací sériově nabízených automobilovými výrobci v technologických oblastech „elektrický pohon“, „autonomní jízda a ADAS“ a „informační a zábavní systémy a konektivita“. Mezi ně patří téměř 200 – vysoce hodnocených – světových novinek. Do vědeckého hodnocení byla zahrnuta kritéria, jakými jsou stupeň vyzrálosti, originalita, užitné vlastnosti pro zákazníka a míra inovativnosti. Budoucí trendy ve vývoji automobilových výrobců naznačuje navíc přibližně 300 dodatečných předsériových inovací nebo koncepčních vozů.
1) ID.5 Pro (modelový rok 2024) – kombinovaná spotřeba elektrické energie: 15,8 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km; emisní třída (CO2): A.
2) ID.3 Pro S (modelový rok 2024) – kombinovaná spotřeba elektrické energie: 15,4–14,9 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km; emisní třída (CO2): A.
3) ID. Buzz Pro – kombinovaná spotřeba elektrické energie: 20,7–18,9 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km; emisní třída (CO2): A.
4) ID.7 – kombinovaná spotřeba elektrické energie: 16,2–13,6 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km; emisní třída (CO2): A.
Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie, emisích CO2 a emisních třídách (CO2) jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.