Porsche Česká republika

Parameter - 6208

Zažít náskok díky technice: nové Audi Q6 e-tron

Nové Audi Q6 e-tron* stanovuje laťku z hlediska provozních vlastností, dojezdu, nabíjení, jízdní dynamiky a designu

 

• Nové Audi Q6 e-tron* stanovuje laťku z hlediska provozních vlastností, dojezdu, nabíjení, jízdní dynamiky a designu

• Předseda představenstva společnosti Audi Gernot Döllner: „Q6 e-tron* na nové platformě PPE je pro naše zákazníky dalším výrazným technologickým pokrokem v elektrické prémiové mobilitě.“

• Nový model pozvedává digitální zážitky se značkou Audi na novou úroveň

Audi Q6 e-tron* je prvním sériově vyráběným modelem značky na platformě pro prémiové elektromobily PPE (Premium Platform Electric). Společnost Audi s ním činí další krok ve své transformaci na poskytovatele elektrické prémiové mobility. Elektrické SUV naplňuje svými produktovými vlastnostmi náskok díky technice. Model se vyznačuje nejen mimořádnými jízdními a nabíjecími výkony, ale také vyšší hospodárností a dlouhým dojezdem. Audi Q6 e-tron* na první pohled zaujme designovým stylem, který je pro SUV značky Audi typický a současně zahrnuje také důsledně zdokonalené specifické pojetí designu modelů e-tron. Nová filozofie designu v interiéru a průkopnické technologie, které v novém modelu slaví svou premiéru, otvírají novou kapitolu elektromobility s logem čtyř kruhů a umožňují zákazníkům prožívat náskok díky technice v každodenním provozu. S modelovou řadou Q6 e-tron bude elektromobilitu poprvé dodávat také výrobní závod v Ingolstadtu. Audi Q6 e-tron* a SQ6 e-tron* je možné objednávat na jaře 2024, české ceny budou oznámeny se spuštěním předprodeje. První vozy budou zákazníkům předány v létě 2024.

 

Plné znění tiskové zprávy včetně informací k elektronické architektuře E3, PPE nabíjení a vysokonapěťové baterii naleznete v příloze níže. 

 

Se společností Porsche společně vyvinutá elektromobilová platforma PPE je spolu s elektronickou architekturou E3 1.2 významným milníkem v rozšiřování globální nabídky elektricky poháněných modelů Audi. Jedná se o první krok směřující k rozsáhlému posílení a omlazení modelového portfolia. Q6 e-tron* přispěje k dosažení cíle nabízet do roku 2027 elektromobily ve všech klíčových segmentech. „Q6 e-tron* na nové platformě PPE je pro naše zákazníky dalším významným technologickým pokrokem v elektrické prémiové mobilitě,“ řekl Gernot Döllner, předseda představenstva společnosti AUDI AG, u příležitosti světové premiéry v hlavním výrobním závodě Ingolstadt. „PPE ukazuje, jak v rámci koncernu Volkswagen soustředíme kompetence, abychom mohli poskytovat rozšiřitelnou elektromobilitu. Díky PPE dokážeme uvádět na trh v různých segmentech technicky vysoce náročné modely s vysokými objemy výroby, a tím rozšiřovat elektrifikaci našeho portfolia,“ dodal předseda představenstva značky Audi. Flexibilita platformy přitom podle jeho slov pomáhá navzdory stejnému technickému základu propůjčovat budoucím modelům originální charakter a typickou DNA značky Audi.

 

Q6 e-tron* stanovuje měřítka z hlediska elektrických výkonů, dojezdu a nabíjení. Nový model ztělesňuje design sportovně dynamického SUV s pečlivě zdokonaleným designovým stylem elektricky poháněných modelů Audi a vysokou úrovní praktičnosti pro každodenní provoz. Modelová řada Q6 e-tron je díky nové elektronické architektuře E3 1.2 technologickým průkopníkem v portfoliu značky Audi.

 

Působivý dojezd a nabíjecí výkon

Výkonné, kompaktní a vysoce hospodárné elektromotory umožňují spolu s nově vyvinutou sadou lithium-iontových akumulátorů s dvanácti moduly, 180 prismatickými články a celkovou kapacitou 100 kWh (využitelná kapacita 94,9 kWh) dojezd na jedno nabití až 625 kilometrů. Nové Audi Q6 e-tron nabízí pro Audi typické sportovní jízdní vlastnosti díky celkovému nejvyššímu výkonu systému pohonu 285 kW (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 19,4–17,0 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída: A), zatímco SQ6 e-tron posouvá hranici nejvyššího výkonu dokonce na 380 kW (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 18,4–17,5 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída: A). Model Q6 e-tron quattro zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 19,4–17,0 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída: A). SQ6 e-tron vyžaduje pro tento sprint pouhých 4,3 sekundy (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 18,4–17,5 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída: A). Nejvyšší rychlost je 210 km/h, resp. 230 km/h. Později budou následovat – v závislosti na trhu – ještě dvě varianty s pohonem zadních kol. Zatímco jedna z nich bude koncipována pro maximální hospodárnost a dojezd, druhá varianta bude vstupem do modelové řady Q6 e-tron.

 

Díky 800V technice a sériově dodávanému maximálnímu výkonu při stejnosměrném nabíjení 270 kW jsou s modelem Audi Q6 e-tron* možné krátké zastávky kvůli doplňování elektrické energie. Na příslušném nabíjecím stojanu HPC (High Power Charging) lze za pouhých deset minut prodloužit dojezd až o 255 kilometrů. Za cca 21 minut vzroste stav nabití z 10 na 80 procent. Inteligentní, vysoce výkonný a prediktivní systém řízení provozní teploty je zásadním předpokladem pro tyto přesvědčivé nabíjecí výkony. Vůz vybavený systémem Plug & Charge se sám autorizuje po připojení nabíjecího kabelu z kompatibilního nabíjecího stojanu a spustí proces nabíjení. Vyúčtování proběhne rovněž zcela automaticky. Pokud nabíjecí stojan pracuje se 400V technikou, je u modelu Audi Q6 e-tron* poprvé možné tzv. paralelní nabíjení. Sada akumulátorů s napětím 800 V se přitom automaticky rozdělí na dvě části s polovičním napětím, které lze pak souběžně nabíjet výkonem až 135 kW. U obou polovin akumulátorové baterie je nejprve vyrovnán stav nabití a poté probíhá jejich společné nabíjení. Z domácích nástěnných nabíječek je možné nabíjení střídavým proudem s výkonem až 11 kW.

 

Významnou roli ve zvýšení hospodárnosti a prodloužení dojezdu modelu Audi Q6 e-tron* hraje zdokonalený systém rekuperace. Jeho prostřednictvím lze realizovat 95 procent všech zpomalení, k nimž dochází v každodenním provozu. Audi Q6 e-tron* přitom dosahuje rekuperačního výkonu až 220 kW.