Porsche Česká republika

Parameter - 5934

CUPRA vstupuje na australský trh, a činí tak další významný krok ve své globalizaci

Globální expanze značky CUPRA

Austrálie je strategickým globálním trhem pro expanzi značky v asijsko-pacifickém regionu a dalších oblastech

> Ambicí značky CUPRA je stát se jedním z lídrů mezi značkami elektrických a sportovních vozů v Austrálii

> Dlouhodobým cílem značky je získat v elektromobilovém segmentu tržní podíl více než 5 %

> Značka, která je nekonvenčním vyzývatelem, uvádí na australský trh tři modely: CUPRA Leon, CUPRA Ateca a CUPRA Formentor, včetně verzí PHEV

> CUPRA v Sydney oficiálně otevřela svůj první australský showroom CUPRA City Garage; do roku 2023 plánuje 15 prodejních míst po celé zemi

Sydney/Praha, 20-07-2022 – CUPRA urychluje realizaci ambiciózních plánů na rozšiřování své přítomnosti na mezinárodních trzích, aby se stala globální značkou. Vstupem na australský trh nyní dokázala, že pro značku s duchem nekonvenčního vyzývatele není vzdálenost žádnou překážkou.

Značka CUPRA dnes slavnostně otevřela svůj první australský showroom City Garage, který se nachází v centru Sydney. City Garage otevře své brány pro veřejnost v nadcházejících dnech. Značka CUPRA oslavila tento milník akcí, na kterou pozvala zástupce médií a institucí.

„Náš impulz šířit značku CUPRA do celého světa se nikdy nezastaví. Vstupem do Austrálie činíme první významný krok k naší globalizaci,“ řekl Wayne Griffiths, generální ředitel značky CUPRA. „Austrálie je strategickým globálním trhem pro naši expanzi v asijsko-pacifickém regionu a dalších oblastech. Naší strategií pro zdejší trh je začít s budováním značky a zahájit první produktovou ofenzivu s modely Ateca, Leon a Formentor. Born přijde v roce 2023 a od roku 2025 jej budou následovat naši noví hrdinové, Terramar, Tavascan a UrbanRebel. Chceme být relevantní, skvělou a atraktivní značkou, která kombinuje elektrické a sportovní výkony. Naší dlouhodobou ambicí je dosáhnout v elektromobilovém segmentu tržní podíl více než 5 %.“

Cílem značky v Austrálii je zvýšit roční prodeje na více než čtyřnásobek, z 1600 vozů v roce 2022 na 7000 vozidel v roce 2025.

Od uvedení značky CUPRA na trh v roce 2018 vzrostly její globální příjmy z prodeje z 430 milionů eur na téměř 2,2 miliardy eur v roce 2021. Tento vývoj umožňuje značce expandovat, z Barcelony až do Austrálie.

První fáze: rozvíjení značky a zahájení produktové ofenzivy

Austrálie bude prvním trhem značky CUPRA, na němž bude 100% implementován agenturní obchodní model. CUPRA u protinožců také poprvé nabídne zákazníkům kompletně digitální proces prodeje prostřednictvím komplexní obchodní platformy. Na australský trh uvede současně tři modely: CUPRA Ateca, CUPRA Leon a CUPRA Formentor.

Zákazníci budou mít na výběr širokou škálu pohonů včetně plug-in hybridních verzí (e-HYBRID). Všechny vozy CUPRA vyvolávají komplex emocí, který ztělesňuje postoj značky.

Mezi modely určené pro australský trh patří CUPRA Ateca, první model značky, který je ve svém segmentu jedinečný a ztělesňuje vizi značky. CUPRA Ateca kombinuje motor 2.0 TSI o výkonu 300 k se sedmistupňovou převodovkou DSG, pohonem všech kol 4Drive a adaptivními tlumiči DCC.

Spolu s modelem Ateca bude na australský trh uveden „Král Leonů“, CUPRA Leon. Tento model zaujme mimo jiné rozsáhlou nabídkou pohonů včetně plug-in hybridní technologie a progresivním, dynamickým designem.

Třetím modelem je Formentor. První vůz navržený a vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA má obrovský potenciál a ve vývoji značky CUPRA hraje zásadní úlohu.

CUPRA uvede u protinožců na trh také model CUPRA Born. Stoprocentní elektromobil dokazuje, že se elektrifikace a sportovní výkony k sobě dokonale hodí a že elektromobily mohou být zábavné a sexy. Zákazníci budou moci tento vůz objednávat od posledního čtvrtletí letošního roku a s předáním prvních vozů se počítá v prvním čtvrtletí 2023.

„CUPRA je v Austrálii sportovní značkou pro řidiče, kteří milují řízení a design. Budeme jednou z prvních evropských značek nabízejících Australanům plug-in hybridní vozy s možností výhradně elektrického pohonu,“ řekl Ben Wilks, ředitel společnosti CUPRA Australia. „Více než 11 000 zájemců a prodeje speciální zaváděcí edice Launch Edition jsou pozoruhodnou odezvou na značku, která je v Austrálii zcela nová. Už se nemůžeme dočkat, až začátkem roku 2023 uvedeme na trh první elektromobil značky, model CUPRA Born.“

V roce 2025 zahájí CUPRA druhou produktovou ofenzivu uvedením modelů Terramar, Tavascan a UrbanRebel.

CUPRA City Garage v Sydney: 7. showroom tohoto druhu na světě

Mezi účastníky slavnostního otevření showroomu CUPRA City Garage byli australský hrdina a brankář národního týmu Andrew Redmayne a budoucí hvězda fotbalového týmu Commonwealth Bank Matildas, Jada Whymanová. CUPRA podporuje fotbal v Austrálii a nedávno značka oznámila své partnerství s týmy Socceroos a Commonwealth Bank Matildas.

CUPRA City Garage je víc než jen reprezentativním showroomem. Je to podmanivá scéna pro společné utváření světa značky CUPRA s jejími fanoušky. Design showroomu

umístěného v jedné z nejikoničtějších městských čtvrtí byl inspirován přírodními krajinami Středomoří i Austrálie. Uměleckou stěnu pro něj vytvořil Chris Princic, jehož díla zdobí i několik dalších showroomů CUPRA City Garage. V Sydney je 7. showroom CUPRA City Garage po Mexiku, Hamburku, Mnichově, Miláně, Lisabonu a Rotterdamu.

Značka CUPRA bude zastoupena ve všech významných městech a od srpna bude mít v Austrálii 9 prodejních míst. Cílem značky je rozšířit prodejní síť na 15 partnerů do roku 2023.