Porsche Česká republika

Parameter - 5805

Ostřejší design a inovativní technologie pro vlajkovou loď: modernizované Audi A8

Audi A8 je průkopníkem v prémiovém segmentu. Potvrzuje to i modernizovaná verze vlajkové lodi s ještě ostřejším designem především na přídi a zádi ve spojení s inovativními technologiemi.

Digitalizované osvětlení nabízí ještě více bezpečnosti a zážitky z používání pokrokových technologií
• Rozsáhlé portfolio technologií s mnoha inteligentními funkcemi
• A8 L Horch jako vrcholný model pro Čínu

Audi A8 je průkopníkem v prémiovém segmentu. Potvrzuje to i modernizovaná verze vlajkové lodi s ještě ostřejším designem především na přídi a zádi ve spojení s inovativními technologiemi. Výsledkem je ještě působovější vzhled v duchu sportovní elegance. Značka se čtyřmi kruhy tím zvýraznila suverénní a pokrokový charakter luxusní limuzíny pro řidiče, kteří touží po potěšení z jízdy. Stejně tak nadchnou nové highendové světlomety a zadní svítilny s inovativními funkcemi, které zaujímají postavení na vrcholu etablovaného portfolia technologií pro model A8. Vlajková loď značky Audi díky tomu nabízí moderní zážitky se zaměřením na uživatele, ať se jedná o cestující, nebo řidiče.
 

A8, od roku 1994 nástupce modelu Audi V8, hraje v portfoliu modelů značky Audi roli průkopníka v segmentu luxusních limuzín. Audi A8 je symbolem postavení a prestiže značky. Čtvrtá generace luxusní limuzíny, představená v roce 2017, posunula značku Audi na novou úroveň svými výkony, vzhledem i výbavou. Model A8 byl při své premiéře prvním sériově vyráběným vozem s budoucím designovým stylem, který dodnes zásadním způsobem utváří pokrokovou tvář značky Audi. Ještě ostřejší design ve spojení s etablovanými technologiemi a vynikajícím komfortem v zadních části interiéru definují pojetí prémiového automobilu značky Audi v tomto segmentu. Limuzína přitom reprezentuje symbiózu suverénního jízdního komfortu a sportovní ovladatelnosti, a díky tomu pokrývá kompletní škálu zážitků z jízdy. Nový model A8 nabízí preciznost ve všech detailech a mnoho inteligentních funkcí a svou vysokou kvalitou i rozsáhlým využitím nejmodernějších technologií poskytuje suverénní mobilitu zaměřenou na požadavky uživatelů.

 

Ještě více prestiže a suverenity: vnější design

Audi A8 je limuzína, která reprezentuje společenské postavení a vyzařuje suverenitu – a po modernizaci exteriéru působí ještě reprezentativnějším, suverénnějším a atletičtějším dojmem. Základna masky chladiče Singleframe je širší, chromované příčky, které se zespodu vzhůru rozšiřují, zdobí její mřížku. Krajní otvory pro přívod vzduchu jsou vzpřímenější a jsou nově navrženy – stejně jako světlomety, jejichž spodní linie na vnějších krajích tvoří markantní konturu. Nově navržené a přesně orchestrované designové prvky v přední části ve svém souhrnu výrazně umocňují charakter a suverenitu modelu A8 a rozvíjejí profil vrcholného modelu značky.

 

Progresivní charakter luxusní limuzíny je mimořádně nápadný při pohledu z profilu. Oblouk střechy je nízký. Protažené linie na tělese karoserie umocňují délku vozu, široké podběhy kol naznačují sériově dodávaný pohon všech kol quattro. Oblast prahů má u všech variant konkávní tvar a nad zemí je zakončena specifickým panelem. Zádi dominují kromě průběžného, segmentovaného světelného pruhu široké chromované prvky a zadní svítilny s digitálními diodami OLED a individualizovatelným světelným designem koncových světel. Nově navržený difuzor v nárazníku je jemně zvýrazněný horizontálními příčkami. Audi S8 prezentuje – jak je pro modely Audi S typické – čtyři koncovky výfukové soustavy, které jsou umístěny pod konturou obepínající celý obvod vozu. Koncovky výfukové soustavy patří mezi charakteristické sportovní detaily designu tohoto modelu.

 

Nad rámec základního exteriéru nabízí Audi svým zákazníkům paket chromovaných ozdobných prvků pro exteriér a poprvé pro model A8 bude k dispozici také nový exteriérový paket S line, který propůjčí přídi dynamický nádech a odliší vůz ještě výrazněji od základního modelu. Markantní lišty v oblasti krajních otvorů pro přívod vzduchu doplňují vzhled přídě – podobně jako u modelu S8. Ještě vyhraněnější vzhled mají vozy s dodatečným černým vizuálním paketem. Paleta laků pro A8 zahrnuje jedenáct barev, z toho nové metalické laky v odstínech zelená district, modrá firmament, šedá Manhattan a modrá ultra. Novinkou v nabídce pro model Audi A8 je také pět matných barev – šedá Daytona, stříbrná Florett, zelená district, šedá terra a bílá Gletscher. V programu Audi exclusive si může zákazník nechat vůz nalakovat v barvě podle vlastních představ.

 

Karoserie o délce 5,19 metru

Produktová modernizace změnila vnější rozměry vlajkové lodi značky Audi v segmentu luxusních limuzín jen minimálně. A8 má při rozvoru náprav 3,00 metru vnější délku 5,19 metru, vnější šířku 1,95 metru a vnější výšku 1,47 metru. S8 je o cca jeden centimetr delší. Základem karoserie modelu A8 je prostorový rám ASF (Audi Space Frame), a hliníkové díly mají v její konstrukci podíl 58 procent. Skelet prostoru pro cestující tvoří komponenty z oceli tvářené za tepla, které doplňuje ultravysokopevnostní zadní stěna z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny s extrémní torzní tuhostí. Koncept lehké konstrukce završuje výztuha mezi věžemi pro uložení tlumicích a pružicích jednotek z hořčíkové slitiny. Suverénní tuhost karoserie je základem pro precizní ovladatelnost, excelentní jízdní komfort a tichý interiér.

 

Digitální světlomety Matrix LED a zadní svítilny OLED

Digitální světlomety Matrix LED používají stejně jako videoprojektory technologii DMD (Digital Micromirror Device). Každý světlomety disponuje cca 1,3 milionu mikrozrcadel, která rozkládají světlo na miniaturní pixely. Díky tomu lze světlo ovládat s nejvyšší precizností. Jednou z nových funkcí, které tato technika umožňuje, je osvětlení jízdního pruhu a orientační světlo pro jízdu na dálnici. Světlomety v tomto případě vyzařují „světelný koberec“ pro mimořádně jasné osvětlení jízdního pruhu. Orientační světlo řidičům intuitivně pomáhá udržovat vůz v jízdním pruhu při průjezdu rozestavěným úsekem. Při odemknutí vozu a vystoupení z něj mohou digitální světlomety Matrix LED vytvářet dynamické funkce Coming Home/Leaving Home v podobě projekcí na zemi nebo stěně.

 

Modernizovaný model A8 je sériově vybaven digitálními zadními svítilnami OLED (OLED = organic light emitting diode). Při objednání vozu mají zákazníci na výběr dva – u modelu S8 tři – charakteristické designy zadních svítilen. Při aktivaci režimu „dynamic“ z nabídky systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select přejdou zadní svítilny na další charakteristický světelný design, který je k dispozici pouze v tomto modu.

 

Digitální zadní svítilny OLED rozpoznávají ve spolupráci s asistenčními systémy přiblížení jiných objektů. Pokud se ostatní účastníci silničního provozu přiblíží zezadu ke stojícímu vozu A8 na méně než dva metry, aktivují se veškeré segmenty OLED. Dalšími funkcemi jsou dynamické ukazatele směru a inscenace Coming Home a Leaving Home.

 

Minimalizace jako tvůrčí prostředek: interiér

Interiér modelu A8 se podobá velkorysému, širokému luxusnímu salonku, v němž cestující naleznou dostatek prostoru a pohodlí. Architektura interiéru je přísně horizontální, což umocňuje šířku vozu. Designový styl je přitom vždy zdrženlivý. Za tmy vytváří paket dekoračního osvětlení plus (sériová výbava pro verze Audi design selection a S8) v interiéru mimořádně elegantní prostředí. Cestující na sedadlech vzadu mají k dispozici bodové svítilny s technologií Matrix LED.

 

Nabídka sedadel a jejich funkcí pro modernizovaný model A8 je mnohostranná. Všechna sedadla jsou velmi komfortní a vyzařují nejvyšší míru suverenity – speciálně u sedadel vzadu je na výběr velké množství variant a prvků výbavy na přání. Vrcholem nabídky je relaxační sedadlo v modelu A8 L, které nabízí velký počet možností nastavení a opěrku pro nohy na opěradle sedadla spolujezdce vpředu. Zde si mohou cestující nechat ohřát a namasírovat chodidla v různých stupních intenzity. Součástí paketu relaxačního sedadla jsou kromě masáže sad s 18 pneumatickými vaky také elektricky nastavitelné komfortní opěrky hlavy, na přání dodávaná souvislá středová konzola – volitelně se sklopnými stolky –, čtyřzónová komfortní automatická klimatizace a nové displeje vzadu. Komfortní atmosféru umocňuje chladicí box včetně barové přihrádky z nabídky Audi exclusive.

 

Vysoká kvalita zpracování zdůrazňuje manufakturní charakter interiéru modelu A8. To platí pro precizní perforaci povrchu sedadel, stejně jako pro ozdobné kryty výdechů ventilační soustavy s elektrickým otvíráním a zavíráním nebo pro sametově hebké kůže komfortních opěrek hlavy. Sedadla jsou sériově čalouněna kůží Valetta. Alternativně je na výběr kůže Valcona, dodávaná v nové barvě hnědá cognac. Novinkou v nabídce je trvale udržitelný materiál z mikrovlákna, Dinamica, pro výplně dveří a na přání také pro obložení střešních sloupků a čalounění stropu.

 

Pro modernizovaný model A8 je charakteristický také široký výběr konfigurací interiéru. Mezi ně patří Audi design selection v odstínu stříbrná pastel a interiér S line v odstínech černá, červená merlot nebo cognac. Nabídku završuje několik kožených paketů a kožená čalounění interiéru Audi exclusive. Na přání dodávaný paket pro kvalitní vzduch zahrnuje ionizátor a parfémovací jednotku.

 

Citlivé a srozumitelné: ovládání

Koncept ovládání MMI touch response v modelu AudiA8 sází na dva displeje (10,1“ a 8,6“) a hlasové ovládání hovorovým jazykem. Dialog začíná zvoláním „Hej Audi!“. Zcela digitální Audi virtual cockpit s průhledovým displejem, dodávaným na přání, završuje koncept zobrazování a ovládání a umocňuje orientaci na řidiče. Důležité informace jsou zobrazovány přímo v zorném úhlu řidiče.

 

Nová řešení: navigace a Audi connect

MMI Navigation plus je součástí sériové výroby modernizovaného modelu Audi A8. Technickým základem tohoto systému je třetí generace modulární platformy informačních a zábavních systémů (MIB 3).

 

Navigaci doplňují rovněž sériově dodávané služby Audi connect (online služby a služby na základě komunikace Car2X). Uvedené služby jsou rozděleny do dvou paketů: Audi connect Navigation & Infotainment a Audi connect Safety & Service s Audi connect Remote & Control.

 

Pro moderní požadavky: nové displeje vzadu

Atraktivní prvky výbavy na přání lze najít i v nabídce hardwaru pro informační a zábavní systémy. Nové displeje v zadní části interiéru jsou přizpůsobeny očekávání současných cestujících na zadních sedadlech. Přitom se jedná o dva 10,1“ displeje s rozlišením Full HD, připevněné k opěradlům předních sedadel. Tyto displeje zobrazují obsahy z přenosných zařízení cestujících a mohou přijímat bezpočet zvukových nebo obrazových médií z rozmanitých zdrojů včetně oblíbených streamingových platforem, knihoven televizních pořadů nebo mobilních telefonních sítí.

 

Pro náročné fanoušky hi-fi je koncipován vyspělý audiosystém Bang & Olufsen, který poskytuje detailní prostorový zvuk i pro cestující na sedadlech vzadu. Zesilovač s výkonem 1920 W napájí 23 reproduktorů. Vysokofrekvenční reproduktory se elektricky vysouvají z přístrojové desky. Dálkové ovládání Rear Seat Remote, které je nyní pevně namontováno ve středové loketní opěrce, umožňuje zezadu ovládat mnoho komfortních, informačních a zábavních funkcí. Ovládací jednotka s dotykovým displejem OLED má přibližně velikost chytrého telefonu.

 

Tři pakety: asistenční systémy

Pro modernizovaný model Audi A8 je k dispozici 40 asistenčních systémů. Některé z nich – mimo jiné bezpečnostní systémy Audi pre sense basic, Audi pre sense front a prostorový 360° kamerový systém – jsou součástí sériové výbavy.V té nechybí ani pakety „Park“ a „Tour“.  Na přání je paket „City“.  Samostatně lze objednávat funkce, jakou je například asistent nočního vidění.

 

Highlightem paketu „Park“ je remote park assist plus. Tento asistenční systém dokáže samočinně zaparkovat velkou limuzínu na podélné nebo příčné parkovací místo, a umí z něj i vyjet. Řidič přitom nemusí ani sedět uvnitř vozu.

 

Asistenční paket „City“ zahrnuje asistenta pro průjezd křižovatkou, asistenta pro sledování dopravy v příčném směru za vozem, upozorňování na nebezpečí při změně jízdního pruhu nebo vystupování cestujících a bezpečnostní systém Audi pre sense 360°, který v kombinaci s aktivním podvozkem nadzdvihne karoserii těsně před bočním nárazem.

 

Mimořádně rozsáhlý je asistenční paket „Tour“, dodávaný v České republice sériově. Jeho centrálním systémem je adaptivní asistent řízení, který reguluje řízení v podélném i příčném směru v celém rozsahu provozních rychlostí. Základem asistenčních systémů v modelu Audi A8 je centrální řídicí jednotka asistenčních systémů (zFAS), která nepřetržitě vypočítává diferenciovaný obraz okolí.

 

Suverénní a hospodárná jízda: paleta motorů

Modernizované Audi A8 je k dispozici s pěti variantami pohonu. Označení 3.0 TDI a 3.0 TFSI nesou vidlicové šestiválce se zdvihovým objemem tři litry. Jednotka 4.0 TFSI, která se pro modely A8 a S8 dodává v různých výkonových stupních, má zdvihový objem čtyři litry rozdělený mezi osm válců. Tento motor navíc disponuje technologií cylinder on demand. Externě nabíjitelný hybridní model TFSI e kombinuje jednotku 3.0 TFSI s elektromotorem.

 

V modelech Audi A8 50 TDI quattro a Audi A8 L 50 TDI quattro pracuje turbodiesel 3.0 TDI, který poskytuje nejvyšší výkon 210 kW (286 k) a maximální točivý moment 600 N.m. Tato hnací síla je k dispozici již při 1750 min-1 a až do 3250 min-1 zůstává na konstantní úrovni. Modely A8  A8 L se vznětovým motorem zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy a v akceleraci mohou pokračovat až do elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h, která je pro všechny verze modelu A8 jednotná.

 

Zážehový motor 3.0 TFSI pohání modely Audi A8 55 TFSI quattro a Audi A8 L 55 TFSI quattro. Jeho nejvyšší výkon je 250 kW (340 k). Pro Čínu se dodává varianta s výkonem 210 kW (286 k). Od 1370 do 4500 otáček za minutu působí na klikový hřídel točivý moment 500 N.m. Z klidu dosáhne vůz rychlosti 100 km/h za 5,6 sekundy (verze L: 5,7 sekundy).

 

Jednotka 4.0 TFSI poskytuje ve verzi vyvinuté pro model A8 nejvyšší výkon 338 kW (460 k) a nejvyšší točivý moment 660 N.m, který je k dispozici mezi 1850 a 4500 min-1. Výsledkem jsou velmi sportovní jízdní výkony: Modely A8 60 TFSI quattro a A8 L 60 TFSI quattro zvládnou sprint z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy. Highlightem motoru V8 je systém cylinder on demand (COD), který při klidné jízdě přechodně deaktivuje čtyři válce.

 

Audi S8 – ohromující výkony v luxusní třídě

Audi S8 TFSI quattro je sportovní vrcholnou verzí modelové řady. V tomto případě je motor V8 Biturbo vyladěn na nejvyšší výkon 420 kW (571 k) a maximální točivý moment 800 N.m od 2050 do 4500 otáček za minutu. Standardní sprint je otázkou 3,8 sekundy. Systém COD zvyšuje hospodárnost i v modelu S8. Na přání řidiče zintenzivní zvukový doprovod zvukové klapky ve výfukové soustavě. Nejvýkonnější model v rodině A8 navíc sjíždí z montážní linky s mimořádně rozsáhlou sériovou výbavou, která zahrnuje mimo jiné jedinečnou kombinaci inovativních podvozkových komponentů. Pouze model S8 je standardně vybaven prediktivním aktivním podvozkem, sportovním diferenciálem a dynamickým řízením všech kol.

 

Sportovní charakter dávají cíleně na odiv výrazné designové prvky v interiéru a exteriéru. Na velkých trzích – v Číně, USA, Kanadě a Jižní Koreji – je Audi S8 nabízeno výhradně s dlouhým rozvorem náprav. Delší a vyšší karoserie znamená pro cestující citelné zvýšení komfortu díky většímu prostoru pro hlavu a kolena.

 

Všechny výše uvedené varianty pohonu jsou sériově vybaveny technologií částečně hybridního pohonu (MHEV), která využívá 48V hlavní elektrickou síť modelu A8.

 

tiptronic, quattro a sportovní diferenciál: celá škála zážitků z jízdy

Všechny agregáty, dodávané pro modelovou řadu Audi A8, jsou spojeny s osmistupňovou převodovkou tiptronic, která řadí rychle a hladce. Díky elektrickému olejovému čerpadlu může samočinná převodovka řadit i bez spuštěného spalovacího motoru. Trvalý pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem se dodává sériově. Na přání může být doplněn sportovním diferenciálem (sériová výbava modelu S8, nedodává se pro externě nabíjitelné hybridní modely). Sportovní diferenciál rozděluje hnací sílu při rychlém průjezdu zatáčkou aktivně mezi zadní kola. Jízda je díky tomu ještě sportovnější a stabilnější.

 

Pokrokové technologie: podvozek

Již sériově dodávaný podvozek modernizovaného modelu Audi A8 přesvědčí vyváženým charakterem a kombinuje potěšení ze sportovní jízdy se suverénním komfortem. Na tom se podílí také různé jízdní režimy, které jsou dostupné prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči se dodává sériově. Dalším prvkem sériové výbavy je progresivní řízení. Na přání je k dispozici také dynamické řízení všech kol, které patří u modelu Audi S8 k sériové výbavě.

 

Prediktivní aktivní podvozek

Highlightem modernizovaného modelu A8 je prediktivní aktivní podvozek, který dokáže každé kolo zvlášť zatěžovat nebo odlehčovat dodatečnou sílou prostřednictvím elektromotoru, a tím aktivně regulovat polohu karoserie v každé jízdní situaci. Prediktivní aktivní podvozek poskytuje v modernizovaném modelu Audi A8 fascinující šíři zážitků z jízdy. Je-li v systému Audi drive select nastaven modus dynamic, ukáže velká limuzína svou sportovní stránku. Na vjezdu do zatáčky reaguje pohotově. Boční náklon karoserie je nepatrný. Karoserie se téměř nenaklání ani dopředu při brzdění. Naproti tomu v modu comfort+ se hladce „vznáší“ nad nerovnostmi. Řidicí jednotka zde spolupracuje s přední kamerou. Díky tomu dokáže v rámci systémových limitů rozpoznávat nerovnosti a prediktivně řídit ovládací prvky.

 

V režimu comfort+ nabízí prediktivní aktivní podvozek speciální funkci – integrovanou funkci náklonu do zatáčky, která snižuje příčné zrychlení působící na cestující. Na vjezdu do zatáčky se karoserie na vnější straně zatáčky nadzdvihne a na druhé straně poklesne, čímž se nakloní až o tři stupně do zatáčky. V rozsahu rychlostí od 80 do 130 km/h a při příčném zrychlení až 0,4 g cestující průjezd zatáčkou téměř vůbec nepociťují. Při jízdě přímým směrem v režimu comfort+ vyrovnává prediktivní aktivní podvozek kývavé pohyby karoserie. Pro komfortní nastupování a vystupování se karoserie zdvihne až o 50 milimetrů.

 

Nabídka kol pro modernizovaný model Audi A8 sahá od 18 do 21 palců a zahrnuje šest nových designů Audi a Audi Sport. Do vrcholných verzí, jako je Audi S8 (nelze pro modely s externě nabíjitelným hybridním pohonem a šestiválce), montuje Audi na přání kotoučové brzdy z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

 

A8 L Horch: speciální verze pro čínský trh

Vrcholná verze pro čínský trh nese označení Audi A8 L Horch a svou vnější délkou 5,45 metru překonává model A8 L o 13 centimetrů. V interiéru umocňuje exkluzivitu této verze rozšířené kosočtvercové prošívání, reliéfní logo na relaxačním polštářku a podlahové rohože vzadu z koberce s dlouhým vlasem. Zvenku lze luxusní model rozpoznat podle specificky tvarované masky chladiče Singleframe s vertikálními příčkami, řady chromovaných ozdobných prvků, například na krytech vnějších zpětných zrcátek, specifického světelného designu na zádi, většího panoramatického střešního okna, log, plakety Horch na střešním sloupku C, designu kol s motivem „koruny H“ a rozsáhlejší sériové výbavy, která zahrnuje mimo jiné relaxační sedadlo. Poprvé v segmentu D nabízí vrcholný model pro zákazníky v Číně, kteří chtějí svému vozidlu propůjčit mimořádně elegantní vzhled, dvoubarevné lakování.

 

Možné jsou následující barevné kombinace ručně nanášených laků: černá Mythos a stříbrná Florett, stříbrná Florett a černá Mythos nebo modrá Firmament a modrá Ultra. Odstín, uvedený jako první, používá Audi pro plochy pod tzv. linií Tornádo.

 

Audi A8 L Horch s prestižní výbavou, která potvrzuje společenské postavení majitele vozu, jasně ukazuje, jak Audi definuje pokrokovou luxusní limuzínu s maximální orientací na zákazníky.

 

Základní ceny: od 97 800 eur

Modernizované Audi A8 bude uvedeno na evropské trhy v prosinci. Základní cena modelu A8 50 TDI quattro byla v Německu stanovena na 97 800 eur. Ceníková cena modelu A8 60 TFSI e quattro začíná na částce 108 950 eur, Audi S8 přijde na 144 800 eur. Ceny pro český trh budou zveřejněny se začátkem předprodeje a budou zahrnovat také rozšířenou tovární záruku na 4 roky / 120 000 kilometrů.