Porsche Česká republika

Parameter - 5671

CUPRA pokračuje v elektrifikaci své produktové řady a spouští výrobu modelu CUPRA Leon e-HYBRID 204

Nové pohony pro model CUPRA Leon

CUPRA Leon e-HYBRID je nyní k dispozici nejen ve verzi o výkonu 245 k, ale také ve variantě nabízející 204 k, a to v obou karosářských variantách: 5dveřový hatchback i rodinné kombi Sportstourer
CUPRA Leon e-HYBRID204 k stojí na českém trhu 949 900 Kč, nabídka verze CUPRA Leon Sportstourer e-HYBRID 204 k začíná od 969 900 Kč
Externě nabíjitelné hybridní varianty budou tvořit více než polovinu prodejů modelové řady CUPRA Leon
Zařazením 204k varianty do nabídky se počet hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení v produktové řadě značky CUPRA zvýší na celkových šest
V rámci pokračujícího rozšiřování nabídky byla také zahájena výroba modelů CUPRA Leon 5D 300 k a CUPRA Leon Sportstourer 310 k DSG 4Drive

 

Praha, 24/03/2021 – CUPRA Leon je klíčovým pilířem samostatné značky CUPRA na její cestě k elektrifikované budoucnosti. Král Leonů byl loni uveden na trh také ve verzi s pohonem e-HYBRID, a tím byl poprvé elektrifikován. 

Značka CUPRA zahájila výrobu modelu CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, který v nabídce doplňuje variantu e-HYBRID 245 k. CUPRA tím urychluje přechod na tuto vyspělou technologii alternativního pohonu a dokazuje, že elektrifikace umožňuje sportovní výkony bez kompromisů při zachování optimální rovnováhy mezi jízdní dynamikou a hospodárností.

„CUPRA Leon je dosud nejprodávanějším modelem značky CUPRA. Verze e-HYBRID má přitom všechny předpoklady k tomu, aby se stala pro naši značku, směřující k elektrifikované budoucnosti, nesmírně důležitým pilířem. Je totiž jasným důkazem, že elektrifikace a sportovní výkony patří k sobě,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA a společnosti SEAT. „CUPRA Leon pomůže zdvojnásobit celkový objem prodeje značky v roce 2021, a naší ambicí je, aby externě nabíjitelné hybridní varianty modelu CUPRA Leon představovaly více než polovinu prodeje této modelové řady v letošním roce.“

CUPRA Leon e-HYBRID 204 k je dalším krokem k elektrifikaci značky. Základem hybridního pohonu je zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 150 k (110 kW) ve spojení s elektromotorem, který nabízí nejvyšší výkon 115 k (85 kW) a je napájen sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 204 k (150 kW), maximální točivý moment je 350 N.m.

Plynulý přenos hnací síly na vozovku zajišťuje šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, koncipovaná pro sportovní výkony i ekologickou jízdu. CUPRA Leon e-HYBRID dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 7,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 220 km/h.

Pokud rychlost nehraje pro příslušnou jízdu roli, může řidič využít režim výhradně elektrického pohonu s dojezdem až 63 km podle oficiální metodiky WLTP a projíždět v tichosti městskými ulicemi. Vyžaduje-li akumulátorová baterie doplnění elektrické energie, postačí k tomu pouhých 3,5 hodiny po připojení k nástěnné nabíječce o výkonu 3,6 kW (nebo cca pět hodin z domácí elektrické zásuvky s napětím 230 V).

Díky kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru jsou emise CO2 pouhých 26-29 g/km na základě metodiky WLTP.

Nový model CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, nabízený na českém trhu v obou karosářských verzích 5dveřový hatchback a Sportstourer za ceny od 949 900 Kč (Leon 5D),
resp. 969 900 Kč (Leon Sportstourer), doplňuje již nabízenou verzi e-HYBRID o výkonu 245 k. Výroba nové varianty byla zahájena minulý týden ve výrobním závodě Martorell.

Jedná se o důležitý milník ve vývoji samostatné značky. Počet vozů CUPRA s externě nabíjitelným hybridním pohonem se tím zvětšil na šest. Zákazníci mají na výběr modely CUPRA Leon 5D, CUPRA Leon Sportstourer a CUPRA Formentor ve dvou výkonových variantách (204 k a 245 k).

Sportovní výkony spalovacího motoru
CUPRA Leon 2.0 TSI 300 k DSG 5D s pohonem předních kol
Zahájením výroby 5dveřového modelu CUPRA Leon s motorem 2.0 TSI 300 k, pohonem předních kol a převodovkou DSG se ještě více rozšířila nabídka variant krále Leonů.

Model CUPRA Leon je v této verzi vybaven přeplňovaným čtyřválcem 2,0 litru s přímým vstřikováním benzinu. Přenos hnací síly na přední kola zajišťuje 7stupňová automatická převodovka DSG. Motor poskytuje nejvyšší výkon 300 k (221 kW) a maximální točivý moment 400 N.m. CUPRA Leon dokáže díky vyššímu výkonu zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Řidič má svůj vůz pod kontrolou i při využívání vysokého výkonového potenciálu. Součástí výbavy modelu CUPRA Leon 2.0 TSI 300 k je totiž samosvorný diferenciál (VAQ), který poskytuje ještě vyšší úroveň trakce při sportovní jízdě. Systém rozděluje točivý moment mezi přední kola prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky.

CUPRA Leon 2.0 TSI 310 k DSG 4Drive Sportstourer
Tím to však nekončí. Král Leonů nabízí ještě větší potěšení z jízdy s motorem o výkonu 310 k (228 kW), který se dodává výhradně pro karosářskou verzi Sportstourer. Jeden z nejvíce ohromujících vozů, sjíždějících z montážních linek v Martorellu, kombinuje při přenosu hnací síly převodovku DSG s technologií pohonu všech kol 4Drive.

Nejnovější verze modelu CUPRA Leon Sportstourer má pod kapotou nejvýkonnější motor v rámci celé modelové řady. Zážehová jednotka 2.0 TSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem se může pochlubit nejvyššími hodnotami výkonu, resp. točivého momentu 310 k (228 kW)/400 N.m. Podmanivou hnací sílu přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.

 

Technologie 4Drive nepřetržitě sleduje provozní stav vozidla a požadavky řidiče, aby zajistila přenos potřebné hnací síly na správné kolo ve správném okamžiku. Tato kombinace motoru a převodového ústrojí dokáže katapultovat model CUPRA Leon z klidu na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Po dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h zabrání další akceleraci zásah elektronického omezovače.

Jízdní dynamika CUPRA

Řidič může měnit jízdní dynamiku vozu CUPRA Leon aktivací různých jízdních režimů: Comfort, Sport, CUPRA a Individual. CUPRA Leon díky tomu nabízí mimořádně široký rozsah charakteristik, který je u vozidel v tomto segmentu výjimečný. A díky nastavování systému DCC posuvníkem si může řidič zvolit charakteristiku tlumení přesně podle svých představ (v režimu Individual).

 

CUPRA Leon je radost řídit nejen díky vyváženému nastavení podvozku. K mimořádné jízdní dynamice a intuitivnímu ovládání jak na vjezdu do zatáčky, tak na jejím výjezdu významně přispívají také výkonné brzdy Brembo (výbava na přání).

 

Minulý týden byla v hlavním závodě společnosti v Martorellu zahájena výroba modelu CUPRA Leon, navrženého, vyvinutého a vyráběného v Barceloně, s následujícími novými pohony: e-HYBRID 204 k (5dveřový hatchback a Sportstourer), 2.0 TSI 300 k (5dveřový hatchback) a 2.0 TSI 310 k DSG 4Drive (Sportstourer).

 

Výše uvedené verze doplní ve druhém čtvrtletí roku 2021 varianty 2.0 TSI 245 k (5dveřový hatchback a Sportstourer) a 2.0 TSI 300 k DSG s pohonem předních kol (Sportstourer). CUPRA tak ještě více rozšíří nabídku modelů Leon.

 

Technické údaje

CUPRA Leon e-HYBRID 204 k (5dveřový hatchback a Sportstourer)

Motor

1.4 TSI

Počet válců/ventilů

4 válce/16 ventilů

Zdvihový objem

1395 cm3

Vrtání x zdvih

74,5 x 80,0 mm

Kompresní poměr

10,0:1

Elektromotor

85 kW

Kapacita sady akumulátorů

13 kWh

Max. výkon

150 kW (204 k)

Max. točivý moment

350 N.m

Zrychlení z 0 na 100 km/h

7,5 s

Nejvyšší rychlost

220 km/h

Spotřeba paliva (WLTP)

1,1-1,3 l/100 km

Emise CO2 (WLTP)

26-29 g/km

Dojezd v režimu elektrického pohonu (WLTP)

60-63 km

 

CUPRA Leon 300 k (5dveřový hatchback)

Motor

2.0 TSI

Počet válců/ventilů

4 válce/16 ventilů

Zdvihový objem

1984 cm3

Vrtání x zdvih

82,5 x 92,8 mm

Kompresní poměr

9,3:1

Max. výkon

300 k/5300 až 6500 min-1

Max. točivý moment

400 N.m/2000 až 5200 min-1

Zrychlení z 0 na 100 km/h

5,7 s

Nejvyšší rychlost

250 km/h

Spotřeba paliva (WLTP)

7,4-7,9 l/100 km

Emise CO2 (WLTP)

168-179 g/km

 

 

 

CUPRA Leon 310 k (výhradně pro Sportstourer)

Motor

2.0 TSI

Počet válců/ventilů

4 válce/16 ventilů

Zdvihový objem

1984 cm3

Vrtání x zdvih

82,5 x 92,8 mm

Kompresní poměr

9,3:1

Max. výkon

310 k/5450 až 6500 min-1

Max. točivý moment

400 N.m/2000 až 5450 min-1

Zrychlení z 0 na 100 km/h

4,9 s

Nejvyšší rychlost

250 km/h

Spotřeba paliva (WLTP)

8,1-8,6 l/100 km

Emise CO2 (WLTP)

183-196 g/km