Hybridní modely SEAT poprvé spolu
Hybridní vozy již patří mezi nejoblíbenější automobily u řidičů na celém světě.
SEAT Leon a Tarraco e-HYBRID se poprvé vydávají společně do barcelonských ulic
Externě nabíjitelné hybridní verze nabízejí nové funkce pro řízení akumulátorové baterie a dálkové ovládání klimatizace díky aplikaci SEAT CONNECT
SEAT Tarraco e-HYBRID disponuje elektromotorem o výkonu 115 k a je nejvýkonnějším elektrifikovaným SUV značky
Praha, 18/02/2021. Hybridní vozy již patří mezi nejoblíbenější automobily u řidičů na celém světě. V roce 2020 bylo v Evropě prodáno 619 129 hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení, což znamená meziroční nárůst o 210 %. Tarraco e-HYBRID následuje model Leon e-HYBRID v rámci elektrické ofenzivy značky SEAT, a oba modely se poprvé vydávají na společnou jízdu barcelonskými ulicemi.
Elektrická ofenziva. SEAT Leon e-HYBRID se začal prodávat před pouhými několika měsíci. Nyní následuje SEAT Tarraco e-HYBRID jako první SUV značky SEAT s označením „ZERO emission“ (NULOVÉ emise): „Kombinace elektromotoru a spalovacího motoru poskytuje mimořádné výhody z hlediska jízdní dynamiky a hospodárnosti, a pomůže tak značce urychlit příchod ekologičtější budoucnosti,“ říká Dr. Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.
Nepřetržitá konektivita. Externě nabíjitelné hybridní modely značky SEAT nabízejí nové funkce, které představují další krok v oblasti konektivity. Uživatelé hybridních verzí mají prostřednictvím aplikace SEAT CONNECT pro mobilní telefony přístup k datům vozidla i na dálku, a mohou tak ovládat proces nabíjení akumulátorové baterie nebo mohou dokonce ovládat a naprogramovat činnost automatické klimatizace před nastoupením do svého vozu. SEAT CONNECT poskytuje také vyšší úroveň bezpečnosti díky automatickému nouzovému volání a tlačítku, které předá záchranným či servisním službám data vozidla a přesnou polohu v případě nehody nebo poruchy.
Hospodárnost se štítkem „ZERO emission“ (NULOVÉ emise). Oba modely nabízejí různé systémy pohonu v závislosti na potřebách uživatele. Vůz s nabitou sadou akumulátorů se rozjíždí v režimu výhradně elektrického pohonu. Hybridní pohon se aktivuje, jakmile stav nabití akumulátorů klesne pod určitou úroveň nebo rychlost jízdy přesáhne 140 km/h. Díky různým režimům hybridního systému má řidič pod kontrolou stav nabití akumulátorové baterie. Zásobu energie může zvýšit pomocí hybridního režimu s rekuperací kinetické energie. Nebo může použít funkci e-Mode, která zvýší hospodárnost provozu. SEAT Leon e-HYBRID ujede na jedno nabití sady akumulátorů až 64 km v režimu výhradně elektrického pohonu podle homologačního cyklu WLTP. SEAT Tarraco e-HYBRID má dojezd až 49 km.
Sportovnost a komfort s pozoruhodnými výkony. Kompaktní model je vybaven zážehovým motorem 1.4 TSI v kombinaci s elektromotorem a sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 204 k (150 kW) a maximální točivý moment 350 N.m. „SEAT Leon dokáže překonávat delší vzdálenosti v režimu výhradně elektrického pohonu díky použití nejvyspělejší technologie elektromotoru a akumulátorů. Tímto způsobem jsme optimalizovali jízdu s NULOVÝMI emisemi, ale současně může řidič v případě potřeby využívat výkon spalovacího motoru,“ říká Dr. Werner Tietz.
Externě nabíjitelný hybridní systém modelu SEAT Tarraco e-HYBRID kombinuje zážehový motor TSI 1,4 litru o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotor poskytující nejvyšší výkon 115 k (85 kW). Řidič má díky tomu k dispozici nejvyšší celkový výkon 245 k (180 kW).
Technické údaje hybridních modelů SEAT s možností vnějšího nabíjení:
SEAT Tarraco e-HYBRID
SEAT Leon e-HYBRID
Spalovací motor
1.4 TSI 150 k (110 kW)
1.4 TSI 150 k (110 kW)
Počet válců/ventilů
4 válce/16 ventilů
4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem
1395 cm3
1395 cm3
Vrtání x zdvih
74,5 x 80,0 mm
74,5 x 80,0 mm
Nejvyšší výkon elektromotoru
115 k (85 kW)
115 k (85 kW)
Kapacita akumulátorové baterie
13 kWh
13 kWh
Nejvyšší celkový výkon
245 k (180 kW)
204 k (150 kW)
Nejvyšší celkový točivý moment
400 N.m
350 N.m
Dojezd v elektrickém režimu
44-49 km [WLTP)
58-64 km (WLTP)
Spotřeba paliva
1,6-2,1 l/100km [WLTP)
1,1-1,3 l/100km (WLTP)
Emise CO2
41-47 g/km [WLTP)
25-30 g/km (WLTP)
Video k dispozici zde: https://youtu.be/RTfBz7tgsao
IMAGEN
CHYRONS
HIBRIDOS 01
SEAT Tarraco e-HYBRID disponuje elektromotorem o výkonu 115 k a je nejvýkonnějším elektrifikovaným SUV značky
HIBRIDOS 02
Akumulátorová baterie modelu SEAT Leon e-HYBRID umožňuje dojezd až 64 km v režimu výhradně elektrického pohonu
HIBRIDOS 03
SEAT Leon e-HYBRID se začal prodávat před pouhými několika měsíci
HIBRIDOS 04
SEAT Tarraco e-HYBRID je první SUV značky SEAT s označením „ZERO emission“ (NULOVÉ emise)
HIBRIDOS 05
Hybridní pohon se aktivuje, jakmile stav nabití akumulátorů klesne pod určitou úroveň nebo rychlost jízdy přesáhne 140 km/h
HIBRIDOS 06
Kombinace elektromotoru a spalovacího motoru poskytuje mimořádné výhody z hlediska jízdní dynamiky a hospodárnosti
HIBRIDOS 07
Oba modely nabízejí různé systémy pohonu v závislosti na potřebách uživatele
HIBRIDOS 08
SEAT Leon a Tarraco e-HYBRID se poprvé vydávají společně do barcelonských ulic
HIBRIDOS 09
Hybridní vozy již patří mezi nejoblíbenější automobily u řidičů na celém světě
HIBRIDOS 10
Uživatelé mají prostřednictvím aplikace SEAT CONNECT přístup k datům vozidla i na dálku, a mohou tak ovládat proces nabíjení akumulátorové baterie
HIBRIDOS 11
V roce 2020 bylo v Evropě prodáno 619 129 hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení, což znamená meziroční nárůst o 210 %
HIBRIDOS 12
Tarraco e-HYBRID následuje model Leon e-HYBRID v rámci elektrické ofenzivy značky SEAT
SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group a prodává vozidla pod značkami SEAT a CUPRA, zatímco SEAT MÓ nabízí produkty a řešení pro městskou mobilitu. SEAT vyváží více než 80 % svých vozidel a působí v 75 zemích.
SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí modelové řady SEAT Ibiza, SEAT Arona, CUPRA Formentor a rodinu Leon. Společnost navíc vyrábí vozy Ateca v České republice, SEAT Tarraco v Německu, SEAT Alhambra v Portugalsku a SEAT Mii electric, první 100% elektromobil značky SEAT, na Slovensku. Výrobní závody doplňuje SEAT:CODE, centrum pro vývoj softwaru se sídlem v Barceloně.
SEAT bude do roku 2025 investovat 5 miliard eur do projektů vývoje vozidel se zaměřením především na elektrifikaci produktové řady a do výrobního zařízení a dalších provozů. Cílem společnosti je vytvořit z Martorellu do roku 2050 výrobní závod s nulovou bilancí emisí oxidu uhličitého.