Porsche Česká republika

Parameter - 5570

Nový model CUPRA Leon přichází na trh s elektrizujícími výkony

Král Leonů je zde. Nový model CUPRA Leon přináší jako etalon ve svém segmentu mezi vysokovýkonné kompaktní vozy řadu nových atributů, technologií a vytříbený charakter.

Nový model CUPRA Leon nabízí vysokovýkonný externě nabíjitelný hybridní pohon s dokonale vyváženou jízdní dynamikou a hospodárností
Rozsáhlá nabídka výkonných motorů od 245 k do 310 k, a to výhradně s rychleji řadící, elektronicky ovládanou převodovkou DSG a technologií „shift-by-wire“
CUPRA Leon sází v obou karosářských verzích hatchback i Sportstourer na progresivní dynamický design, a zvyšuje tím přitažlivost značky
CUPRA Leon nabízí mimořádnou úroveň sofistikovanosti a individualizace, díky níž si zákazníci mohou zkombinovat podle svých představ barvy, kola a atmosféru v interiéru
CUPRA Leon poskytuje nejmodernější konektivitu uvnitř vozu i mimo něj, což zákazníkům umožní zůstat ve spojení se svým světem, ať jsou kdekoli
Sportovní model disponuje nejvyspělejšími asistenčními systémy, díky nimž je jedním z nejbezpečnějších vozidel v historii značky

 

Praha, 26/10/2020 – Král Leonů je zde. Nový model CUPRA Leon přináší jako etalon ve svém segmentu mezi vysokovýkonné kompaktní vozy řadu nových atributů, technologií a vytříbený charakter.

 

První Leon s logem značky CUPRA je nejúžasnějším zástupcem této modelové řady, který se kdy vyráběl, a v mnoha ohledech stanovuje nová měřítka, a to jako pětidveřový hatchback i Sportstourer.

 

Díky svému progresivnímu designu, řadě vyspělých vysokovýkonných pohonů, nejvyšší úrovni konektivity a velkému počtu bezpečnostních systémů ztělesňuje hodnoty značky CUPRA a současně přináší odpovědi na výzvy moderní doby pro vysokovýkonná vozidla.

 

Nový model CUPRA Leon doplňuje v produktové řadě CUPRA vozy CUPRA Ateca a CUPRA Formentor a přebírá štafetu od předchozí generace, aby přispěl ke zdvojnásobení prodeje značky. Značka tak začíná svou produktovou ofenzivu poté, co od svého založení v roce 2018 prodala 55 000 vozů, čímž překonala všechna původní očekávání.

 

„Nejprodávanější model značky, jehož dosavadní generace si během čtyř let připsala na své konto více než 50 000 prodaných vozů, kombinuje klíčové prvky, které musí mít každý vůz značky: design, výkon a dynamiku,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti SEAT a značky CUPRA. „Král Leonů je vozidlem, které nám umožní získávat i ty nejnáročnější fanoušky automobilů, pokračovat v růstu značky a oslovovat jejími vozidly ještě širší vrstvy zákazníků.“

 

CUPRA bude vždy usilovat o nejvyšší úroveň dynamiky a sportovních výkonů. Nový model CUPRA Leon se v duchu této jedinečné značky vyznačuje mimořádnou atraktivitou, díky níž splní požadavky velmi náročných zákazníků. K výjimečné prestiži přispívá kromě souboru neuvěřitelných technologií značky CUPRA také nadšení a mimořádné úsilí všech členů týmu, který vyvíjel nový model CUPRA Leon.

 

Nový model CUPRA Leon byl navržen, vyvinut a je vyráběn v Martorellu. Na trh bude uveden v listopadu, a to výhradně s vysokovýkonným externě nabíjitelným hybridním pohonem (245 k). Ostatní verze budou následovat v roce 2021.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obsah

 

Úvod…………………………………………………………………………………………………………..……………………………4

Pohon………………………………………………………………………………………………………………………………………6

Podvozek………………………………………………………………………………………………………………………………..8

Vnější design………………………………………………………………..………………………………………………………..10

Vnitřní design…………………………………………………..…………………………………………………………………….11

Konektivita……………………………………………………………………………………………………………………………..13

Bezpečnost…………………………………………………………………………………………………………………………….15

Technické údaje……..…………………………………………………………………………………………………………….17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Úvod
Nový model CUPRA Leon přináší novou úroveň do segmentu vysokovýkonných kompaktních vozů a navazuje na předchozí generace těchto vozidel.

 

Tým designérů a vývojářů použil jako základ platformu MQB Evo a řadu vyspělých technologií, a vytvořil vozidlo, které má všechny specifické atributy vozu CUPRA.

 

CUPRA Leon je nyní ještě přitažlivější. Zákazníci mají k dispozici dvě karosářské verze – pětidveřový hatchback a Sportstourer – a mohou si tak vybrat vozidlo, které se nejlépe hodí k jejich životnímu stylu, aniž by museli přijímat kompromisy z hlediska výkonů, komfortu nebo praktičnosti.

 

Nový model ve velmi konkurenčním segmentu navíc nabízí výhodný poměr cena/výkon díky rozsáhlé sériové výbavě, jež zahrnuje mimo jiné světlomety LED vpředu i vzadu, anatomicky tvarovaná sedadla, dynamickou regulaci podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), digitální panel přístrojů, 10“ displej informačního a zábavního systému a třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic.

 

Nejnovější generace úspěšného modelu ještě více upevní postavení značky CUPRA. Řidičům nabídne mimořádné zážitky z jízdy díky velmi vyspělým systémům pohonu, dynamickým podvozkovým systémům a vnějšímu i vnitřnímu designu s elegantní kombinací sportovnosti a sofistikovanosti. Nový model CUPRA Leon je jedním z nejpřitažlivějších vozů v historii značky i vzhledem k rozsáhlé nabídce v oblasti konektivity, digitalizovanému uživatelskému rozhraní a použití nejvyspělejších asistenčních systémů.

 

Paleta motorů zahrnuje zážehové jednotky TSI 2,0 litru ve výkonových verzích 245 k, 300 k nebo 310 k (k dispozici výhradně pro Sportstourer s pohonem všech kol 4Drive), které svým širokým rozsahem nabízených výkonů uspokojí jakékoli požadavky. Ve světě, který se usilovně snaží snižovat svůj vliv na životní prostředí, přináší zcela nový model CUPRA Leon do vysokovýkonného segmentu také elektrifikaci v podobě externě nabíjitelného hybridního systému o výkonu 245 k, který bude nabízen od uvedení modelu na trh. Vrcholné sportovní výkony tak nemusejí být zatíženy žádnými výčitkami svědomí.

 

Vysoké výkony a točivé momenty nejsou však jedinými atributy nového modelu CUPRA Leon. Nový model CUPRA Leon je také jedním z nejbezpečnějších vozidel, které kdy značka vyvinula. Cestující chrání před nehodami nejvyspělejší asistenční systémy při jízdě na dálnici, ve městě, ale i při vyjíždění z parkovacího místa.

 

CUPRA Leon nabízí ve stále více digitalizovaném světě nejen výjimečné jízdní výkony, ale také poskytuje vysokou úroveň konektivity. CUPRA Leon je pro uživatele rozhraním mezi silnicí a digitálním světem, ať si chtějí propojit své chytré zařízení s vozidlem nebo využívat specifické internetové služby.

 

Nový model CUPRA Leon je vrcholným vyjádřením hodnot značky CUPRA a její postavení na trhu ještě více upevní. CUPRA Leon nadchne současné fanoušky značky CUPRA a současně osloví nové zákazníky svou ještě intenzivnější přitažlivostí.

 

 

Pohon připravený na budoucnost
Základem každého vysokovýkonného vozu je jeho poháněcí ústrojí. Je to část vozidla, která ho definuje. Doba se však mění, a požadavkem nyní není prostě jen vyrobit vozidlo, které dokáže zrychlit na 100 km/h za co nejkratší dobu, ale učinit tak inovativními způsoby, které zachovají radost z jízdy a současně minimalizují vliv vozidla na životní prostředí.

 

Nový model CUPRA Leon nabízí široký výběr motorů od tradičních zážehových jednotek až po vysokovýkonný hybridní systém s možností vnějšího nabíjení. Zákazníci si tak mohou vybrat vozidlo, které nejlépe vyhovuje jejich požadavkům.

 

e-HYBRID
CUPRA poprvé kombinuje tradiční a vyspělé technologie ve vysokovýkonném hybridním pohonu s možností vnějšího nabíjení. Tato technologie dostupná od uvedení na trh pro karosářské verze hatchback i Sportstourer poskytuje zákazníkům výkony, které očekávají od vozidla s logem CUPRA, ale také v tomto segmentu dosud nevídanou hospodárnost.

 

Srdcem vysokovýkonného externě nabíjitelného hybridního systému je zážehový motor TSI 1,4 litru s nejvyšším výkonem 150 k (110 kW) a elektromotor o výkonu 115 k (85 kW) napájený sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 245 k (180 kW) a maximální točivý moment 400 N.m. CUPRA Leon s externě nabíjitelným hybridním pohonem zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 6,7 sekundy (Sportstourer: 7 sekund) a dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h.

 

Pokud však řidič nespěchá, může využít výhradně elektrický pohon s dojezdem 52 km podle metodiky WLTP (68 km v kombinovaném cyklu EU) ve verzi hatchback, resp.
52 km podle metodiky WLTP (67 km v kombinovaném cyklu EU) ve verzi Sportstourer, a tímto elegantním způsobem cestovat městskými ulicemi nebo městskými centry s nulovými lokálními emisemi. Nabití akumulátorů nástěnnou nabíječkou je otázkou pouhých 3,5 hodiny (nebo šesti hodin z elektrické zásuvky 230 V v domácnostech).

 

Díky hospodárnosti externě nabíjitelného hybridního pohonu mohou emise CO2 klesnout pod hranici 35 g/km (5dveřový hatchback: 28,9 až 32,4 g/km podle metodiky WLTP, resp. 35 g/km v kombinovaném cyklu EU; Sportstourer: 29,7 až 33,5 g/km podle metodiky WLTP, resp. 35 g/km v kombinovaném cyklu EU).

 

CUPRA Leon e-HYBRID se vždy rozjíždí výhradně s elektrickým pohonem (jsou-li akumulátory dostatečně nabité). Systém za jízdy přejde do hybridního režimu, jakmile klesne stav nabití akumulátorů pod stanovenou mez, nebo rychlost jízdy překročí
130 km/h. Řidič má v hybridním režimu možnost uchovat stav nabití, nebo ho zvýšit či snížit na definovanou úroveň. Díky tomu pak může vjet do cílové městské oblasti s elektrickým pohonem a nulovými emisemi.

 

„Kombinace vyspělého spalovacího motoru a elektromotoru umožňuje neuvěřitelné zvýšení výkonů a intenzivní akceleraci. Hybridizace je tak pro značku CUPRA ideální technologií,“ řekl Dr. Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj. „A zařazením vysokovýkonného externě nabíjitelného hybridního pohonu do nabídky zesiluje úsilí značky CUPRA o elektrifikaci vysokovýkonného segmentu.“

 

Zážehové motory TSI
Nový model CUPRA Leon bude k dispozici také se třemi verzemi zážehového čtyřválce TSI 2,0 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu.

 

Nabídka zahrnuje dvoulitrový čtyřválec s výkonem 245 k (180 kW) a točivým momentem 370 N.m.

 

O stupeň výš stojí čtyřválec 2,0 litru s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu, který poskytuje nejvyšší výkon 300 k (221 kW) a maximální točivý moment 400 N.m.

 

Obě varianty se budou dodávat s pohonem předních kol a oběma druhy karoserie, hatchback i Sportstourer. Precizní přenos hnací síly s optimalizovanou ovladatelností podpoří elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Tento systém používá data z různých senzorů včetně úhlu otočení volantu, rychlosti otáčení kol a míry otáčení vozu kolem svislé osy. Výsledkem je ještě větší pocit jistoty a stability při dynamické jízdě.

 

Zákazníci si však budou moci objednat ještě jednu verzi. Nejvýkonnější motor pro tuto modelovou řadu, přeplňovaná zážehová jednotka 2.0 TSI s přímým vstřikováním, nabídne 310 k (228 kW)/400 N.m, a bude pohánět výhradně verzi Sportstourer s pohonem všech kol 4Drive.

 

Všechny verze pohonu těží z výhod dvouspojkové převodovky DSG. Technologie „shift-by-wire“ realizuje řazení na základě elektronických signálů, bez mechanického propojení páky voliče a převodovky. A pokud si řidič žádá ještě intenzivnější interakci se svým vozem, skvěle mu k tomu poslouží páčky pro manuální řazení umístěné na volantu.

 

 

 

 

Podvozek s nepřekonatelnými jízdními vlastnostmi
Zákazníci od modelů CUPRA očekávají osobité dynamické výkony na základě instinktivního propojení mezi systémy pohonu a podvozku. Nový model CUPRA Leon navazuje na tuto filozofii značky specifickým nastavením podvozku a řízení, které nabízí nejpreciznější a nejpodmanivější zážitky z jízdy bez ohledu na zvolený motor.

 

Základem konstrukce modelu CUPRA Leon je platforma MQB Evo, která umožňuje snadnou integraci rozmanitých technologií. Výsledkem jsou zážitky z maximálně dynamické jízdy bez kompromisů.

 

Model CUPRA Leon je vybaven progresivním řízením, jež poskytuje vozidlu maximální agilitu dokonce i v nejnáročnějších situacích a řidiči dává optimalizovanou zpětnou vazbu. CUPRA Leon dokáže reagovat na změny jízdního stylu a stavu vozovky díky systému dynamické regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control). Změny nastavení adaptivních tlumičů jsou otázkou milisekund, aby si mohl řidič za všech okolností užívat opravdového potěšení z jízdy.

 

Řidič si může přizpůsobovat dynamické vlastnosti modelu CUPRA Leon vlastním preferencím prostřednictvím různých jízdních režimů: Comfort, Sport, CUPRA a Individual. Uvedené jízdní režimy mění charakter vozidla od automobilu pro každodenní cestování až po sportovní kompaktní vůz. Nový model CUPRA Leon tak dokáže nabídnout širokou škálu vlastností, jimž může konkurovat jen nemnoho modelů v segmentu. Změna nastavení jízdních režimů je nyní ještě snadnější díky posuvnému ovládacímu prvku DCC. Díky tomu si řidič může v režimu Individual nastavit vše přesně podle svých představ (v až 15 krocích).

 

Systém DCC poskytuje řidiči přímou kontrolu nad jízdní charakteristikou vozidla, ale základem vynikajících jízdních vlastností je samotná konstrukce podvozku modelu CUPRA Leon, která zahrnuje vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Specifické nastavení pružin a tlumičů dokáže skloubit zdánlivě protichůdné požadavky na komfort při každodenním cestování a na pohotové reakce při dynamické jízdě.

 

Zcela nový model CUPRA Leon poskytuje řidiči jistotu nejen podvozkem, ale také 18“ brzdovou soustavou Brembo, jež umožňuje intuitivní řízení vozu jak na vjezdu do zatáčky, tak i na výjezdu ze zatáčky. Brzdové kotouče Brembo jsou větší než standardní verze (370 x 32 mm), mají perforované třecí plochy a čtyřpístkové třmeny. Díky tomu nabízejí ještě vyšší brzdné výkony (nedodávají se pro hybridní verze s možností vnějšího nabíjení).

 

Dynamické vlastnosti zcela nového modelu CUPRA Leon jsou podpořeny optimalizací vnějších rozměrů.

 

Pětidveřový CUPRA Leon e-HYBRID má vnější délku 4398 mm (+116 mm), vnější šířku 1799 mm (-17 mm) a vnější výšku 1467 mm (+8 mm).

 

Ve verzi Sportstourer je nový model CUPRA Leon e-HYBRID 4657 mm dlouhý
(+108 mm), 1799 mm široký (-17 mm) a 1463 mm vysoký (+18 mm).

 

Rozvor obou karosářských verzí, pětidveřového hatchbacku a sportovního kombi Sportstourer, je 2681 mm, což je o 45 mm více než u předchozí generace. Cestující vzadu mají díky tomu k dispozici více prostoru.

 

V nejvýkonnější verzi Sportstourer jsou jízdní vlastnosti optimalizovány systémem pohonu všech kol 4Drive. Nejnovější generace elektrohydraulicky ovládané vícelamelové mezinápravové spojky reguluje rozdělování hnací síly mezi obě nápravy s cílem maximalizovat trakci a jízdní výkony.

 

Systém pohonu všech kol 4Drive analyzuje stav vozovky v reálném čase včetně rychlosti jízdy, rychlosti otáčení každého kola, polohy volantu, stylu řízení a aktivního jízdního režimu a na základě toho rychle a plynule mění rozdělení hnací síly, aby byl zajištěn okamžitý přenos potřebné hnací síly na příslušná kola. Točivý moment lze navíc individuálně rozdělovat mezi jednotlivá kola každé nápravy díky elektronické uzávěrce diferenciálu EDS, která přibrzdí prokluzující kolo, a zajistí tak přenos točivého momentu na protilehlé kolo s lepší adhezí.

 

Systém je uložen před rozvodovkou zadní nápravy, což zlepšuje rozložení hmotnosti mezi nápravy, snižuje setrvačné síly a zkracuje reakční dobu. Nový model CUPRA Leon dokáže díky tomu reagovat na změny jízdních podmínek s ještě větší jistotou.

 

Model CUPRA Leon je vybaven elektrickým brzdovým posilovačem, který reaguje rychleji než konvenční systém. Kromě toho umožňuje funkci rekuperace kinetické energie u externě nabíjitelné hybridní verze modelu CUPRA Leon. Duplicita systémů (ESC a elektrický brzdový posilovač) navíc zvyšuje aktivní bezpečnost. Elektrický brzdový posilovač byl specificky adaptován pro vysokovýkonné modely CUPRA.

 

V neposlední řadě jsou verze se zážehovým motorem a pohonem předních kol vybaveny uzávěrkou předního diferenciálu (VAQ), která poskytuje ještě vyšší úroveň trakce (CUPRA Leon 5D a Sportstourer s motorem 2.0 TSI 245 k a CUPRA Leon 2.0 TSI 300 k).

 

 

Vnější design: Evoluce sportovního charakteru
Nový model CUPRA Leon přináší výraznou evoluci designu a na první pohled dává najevo, že je vysokovýkonným automobilem vyvinutým pro automobilové nadšence.

 

Logo CUPRA je hrdě umístěno na masce chladiče a pod ní přispívá k asertivnějšímu vzhledu velký přední spoiler společně s většími otvory pro přívod vzduchu. Dynamický dojem umocňují boční prahy a s barvou karoserie kontrastují tmavě chromované detaily, včetně rámečku masky chladiče, ozdobných prvků na předním blatníku a vnějších zpětných zrcátek. Výsledný vzhled vyjadřuje emocionální náboj a odvážný charakter nového modelu CUPRA Leon.

 

Významným faktorem pro skvělý celkový dojem je také paleta nabízených barev karoserie. Dva exkluzivní matné laky, nabízené na přání v odstínech šedá Magnetic a modrá Petrol, dodají celkovému vzhledu ještě více elegance a charakteru. Paletu barev doplňují čtyři konvenční nemetalické a metalické laky (bílá Candy, šedá Magnetic, černá Midnight a stříbrná Urban). Model CUPRA Leon bude kromě toho nabízen také se dvěma speciálními laky (červená Desire a šedá Graphene.

 

Vnější design umocňují nepřehlédnutelná 19“ kola z lehké slitiny v exkluzivním designu CUPRA, která jsou nabízena v odstínu mědi nebo v barvě s diamantovým efektem. Verze o výkonu 245 k je sériově vybavena 18“ koly z lehké slitiny, zatímco ostatní varianty mají 19“ kola. Mezi paprsky kol jsou viditelné třmeny brzd Brembo v barvě mědi s brzdovými kotouči o průměru 370 mm. Zákazníci si mohou individualizovat vzhled svého vozu výběrem z šesti různých designů kol.

 

Přední světlomety standardně používají technologii LED pro všechny osvětlovací funkce. Díky tomu nabízejí řidiči ještě lepší výhled i za nejtemnější noci. Do vnějších zpětných zrcátek jsou integrovány ukazatele směru LED.

 

Na zádi přitahují pozornost dynamické ukazatele směru a zadní svítilny „coast-to-coast“ v celé šířce vozu. Sportovní estetický dojem zesilují koncovky výfuku (naznačené koncovky v barvě mědi u externě nabíjitelné hybridní verze, dvě koncovky u méně výkonných verzí, čtyři u výkonnějších variant), difuzor a spoiler.

Vnitřní design s novým konceptem kultivovanosti
Dříve než cestující nastoupí do vozu, přivítá je uvítací osvětlení CUPRA promítáním loga na zem. Zcela nový model CUPRA Leon tak již před jízdou naznačuje, že je výjimečným vozem.

 

Jakmile řidič usedne do standardně dodávaného anatomicky tvarovaného sedadla, uchopí volant CUPRA s tlačítkem pro spuštění motoru a voličem jízdních režimů CUPRA a pohlédne na digitální panel přístrojů (Digital Cockpit), okamžitě pochopí, že bude řídit exkluzivní automobil. A tento dojem ještě umocní tlačítko „ESP off“ na středové konzole.

 

Volant CUPRA, odkaz na závodní rodokmen, skvěle padne do rukou a řidiči poskytne těsné spojení s vozidlem. Větší páčky na volantu usnadňují manuální řazení, které probíhá mnohem přirozeněji. Technickou atmosféru umocňují multifunkční tlačítka.

 

Tlačítko CUPRA zpřístupňuje různé jízdní režimy. Po krátkém stisknutí lze procházet režimy Comfort, Sport, CUPRA a Individual, zatímco dlouhé stisknutí je přímou zkratkou k režimu CUPRA.

 

Pozornosti řidiče neunikne ani velký 10“ displej informačního a zábavního systému. Přemístěním ovládacích prvků na dotykový displej se zmenšil počet fyzických tlačítek, což přispělo k elegantnějšímu, modernějšímu vzhledu. Pocit přehlednosti umocňuje v interiéru elektronický volič převodovky DSG, který ponechává na středové konzole více volného prostoru a optimalizuje ergonomické řešení konzoly.

 

Decentně dramatický náboj dodávají celému interiéru ozdobné prvky v odstínech mědi a tmavého chromu. Mezi nejnápadnější doplňky patří obšití přístrojové desky kůží s prošíváním v odstínu mědi a sofistikovaná ozdobná obložení z kartáčovaného tmavého hliníku na výplních dveří, osvětlené prahové lišty CUPRA vpředu a barevně sladěné čalounění sedadel a výplně dveří.

 

Atmosféru v interiéru určují také sedadla, která si zákazníci vyberou. K dispozici jsou čtyři různé druhy anatomicky tvarovaných sedadel. Standardní verze nabízí čalounění tkaninou s umělou kůží na bočních polštářích. Nabídka zahrnuje také čalounění černou kůží se systémem elektrického nastavování polohy sedadla řidiče a pamětí pro její uložení. Tato varianta se dodává také v barevném odstínu modrá Petrol, který se objevuje i na přístrojové desce.

 

Interiér nového modelu CUPRA Leon je velmi velkorysý. Řidiči i ostatním cestujícím poskytuje více prostoru díky větším vnějším rozměrům vozidla. Objem zavazadlového prostoru verze Sportstourer je 620 litrů (470 litrů u externě nabíjitelné hybridní verze), zatímco pětidveřový hatchback nabízí 380 litrů (270 litrů u externě nabíjitelné hybridní verze). Výsledkem je interiér, který je zaměřený na řidiče, aby si mohl nerušeně užívat podmanivé výkony Leonu. Je však také dostatečně komfortní a praktický pro zvládání každodenního života bez kompromisů.

 

CUPRA Leon zpříjemňuje pobyt v interiéru a dodává mu ještě vytříbenější charakter systémem dekoračního osvětlení LED, které obklopuje řidiče a cestující. Systém zajišťuje nejen funkci dekoračního osvětlení, ale také řadu důležitých funkcí, jako je upozorňování na překážky při couvání z parkovacího místa (oranžové přerušované světlo) nebo při otevřených dveřích (červené světlo).

 

Zákazníci si mohou nakonfigurovat model CUPRA Leon mimo jiné i s audiosystémem BeatsAudio, který zahrnuje 10 prémiových reproduktorů, zesilovač o výkonu 340 W a subwoofer o objemu 10 litrů v zavazadlovém prostoru.
 

 

 

Konektivita: Chytrá digitalizace
Nový model CUPRA Leon posouvá sportovní výkony a vizuální přitažlivost na novou úroveň, zatímco jeho digitalizovaná a bezpečnostní technika splňuje již dnes požadavky budoucnosti. Inženýři a designéři vybavili vůz systémy, díky nimž vysokovýkonný model CUPRA Leon vyčnívá z davu a nabízí zákazníkům nové zážitky.

 

Digitální panel přístrojů (Digital Cockpit) na 10,25“ displeji s vysokým rozlišením se vyznačuje nejen modernějším, variabilním designem, ale také rozšířenou funkčností. Řidič může mít na očích cokoli, od klasických informací na analogových ukazatelích, například rychloměru nebo otáčkoměru, až po barevné mapy a navigační pokyny.


Displej TFT s rozlišením 1280 x 480 pixelů je zcela individualizovatelný, aby si mohl řidič nastavit zobrazování informací, které potřebuje. CUPRA Leon má kromě obvyklých režimů navíc také speciální sportovní režim zobrazování, vyvinutý značkou CUPRA. Řidič v tomto případě dostává přehledné informace o otáčkách, točivém momentu, výkonu, plnicím tlaku a zrychlení. Zobrazení je přitom výrazně emocionální.
 

Digitální panel přístrojů je doplněn sériově dodávaným 10“ kapacitním displejem informačního a zábavního systému. Navigační systém používá mapy ve formátu 3D doplněné o aktuální dopravní zpravodajství z internetu. Počet fyzických ovládacích prvků byl minimalizován, přičemž uživatelé mají na výběr také ovládání pomocí hlasových pokynů a gest. Systém Full Link zajišťuje kompatibilitu s uživatelským rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Zákazníci si tak mohou brát s sebou své digitální světy, ať jedou kamkoli. Kontakty, hudba nebo mapy – to vše je snadno, intuitivně a bezpečně přístupné prostřednictvím displeje a ovládacích prvků vozidla.
 

Informační a zábavní systém používá novou generaci technologie na základě platformy MIB3. Uživatelské interakce jsou díky tomu jednoduché a snadné.

 

Desetipalcový displej s rozlišením 1560 x 700 pixelů přehledně zobrazuje veškeré informace. Kapacitní dotyková technologie zlepšuje interakce se systémem a umožňuje rychlé, precizní a intuitivní ovládání.

 

Ovládání usnadňují také dotykové posuvníky, mimo jiné pro nastavení klimatizace Climatronic a hlasitosti audiosystému.

 

Hlasové ovládání je bezesporu jedním z nejpřirozenějších způsobů interakce s technickými zařízeními, a navíc se jím minimalizuje riziko ztráty koncentrace na řízení, protože řidič nemusí odvracet zrak od dění na silnici. Tento způsob ovládání je mimořádně atraktivní pro uživatele, kteří jsou již zvyklí na domácí asistenty ze světa spotřební elektroniky.


Hlasové ovládání v modelu CUPRA Leon umožňuje uživatelům vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem pomocí hovorové řeči. Kromě toho se mohou opravovat nebo odkazovat na předchozí povely. Systém lze používat pro ještě bezpečnější a snadnější vyhledávání informací pro navigaci či hudby. Stačí vyslovit aktivační slova „Hola, Hola“ a systém je připraven k interakci.
 

Mimo to je stále důležitější propojení s okolním světem. CUPRA CONNECT přináší internetové služby přímo do vozidla díky integrované kartě SIM. Služba umožňuje zákazníkům stahovat aplikace, poslouchat internetové rozhlasové stanice, rozšiřovat funkčnost vozidla a udržovat aktuálnost systémů.

 

A pokud jsou uživatelé mimo své vozidlo, mají prostřednictvím aplikace CUPRA CONNECT přístup k informacím o vozidle, včetně provozních dat, informací o parkování, stavu vozidla, nebo si mohou nastavit upozorňování na překročení rychlosti jízdy. A pro externě nabíjitelné hybridní verze jsou k dispozici další funkce. Řidiči u nich mohou na dálku ovládat nabíjecí proces nebo si nastavit klimatizaci Climatronic, případně čas odjezdu.

 

Integrovaná karta SIM nejenže umožňuje cestujícím udržovat kontakt se svými digitálními životy, ale také zvyšuje bezpečnost uživatelů, kteří mohou využít službu eCall. Dojde-li k nehodě, vozidlo může navázat přímé spojení se záchrannými službami, a to buď manuálně, nebo automaticky. Pokud by došlo k nejhoršímu, usnadní vozidlo zásah záchranářů předáním důležitých dat včetně polohy vozu, typu motoru a počtu cestujících.

 

Nový model CUPRA Leon je vybaven indukčním nabíjením přenosných zařízení (Connectivity Box) kompatibilních se standardem Qi, čtyřmi vstupy USB-C (dvěma vpředu a dvěma vzadu) a systémem Bluetooth. Díky tomu je konektivita zajištěna za všech okolností.

 

 

 

Bezpečnost: Vše pod kontrolou
Přestože je CUPRA synonymem sportovních výkonů, nenechává bez pozornosti ani další aspekty automobilové konstrukce. Nový model CUPRA Leon je díky tomu nejbezpečnějším vozidlem v historii značky. K tomu přispívá především rozsáhlá výbava bezpečnostními a komfortními asistenčními systémy, které usnadňují každodenní provoz a zvyšují jeho bezpečnost.

 

Palubní systémy používají data dodávaná řadou senzorů vozidla, ale také informace získávané z vnějších zdrojů. Mezi nejdůležitější asistenční systémy patří předvídavý adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent Travel Assist pro automatizovanou jízdu, asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), asistent pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist) a asistent pro stav nouze (Emergency Assist).

 

Konvenční adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) udržuje konstantní rychlost jízdy a bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Ale CUPRA Leon jde o krok dál. Nově používaný předvídavý adaptivní tempomat (ACC Predictive) dokáže určovat polohu vozidla na základě údajů o trase a dat GPS, získávaných od navigačního systému. Vůz v závislosti na dalším průběhu trasy upravuje rychlost jízdy, například před zatáčkami, kruhovými objezdy, křižovatkami, úseky s omezenou rychlostí jízdy a zastavěnými oblastmi. Rychlost jízdy upravuje dokonce i v případě změny rychlostního limitu díky informacím od přední kamery a asistenta pro rozpoznávání dopravních značek.

 

Travel Assist používá informace systémů ACC a Lane Assist k aktivnímu udržování vozidla uprostřed jízdního pruhu a přizpůsobuje rychlost jízdy aktuálnímu stavu dopravy. Funkci asistované jízdy lze využívat do rychlosti až 210 km/h.

 

Asistenční systémy Side Assist a Exit Assist detekují vozidla, která řidič nevidí, protože se nacházejí v jeho slepém úhlu. K dispozici je také funkce, která po zaparkování upozorňuje cestující při vystupování akustickým signálem, že se k nim přibližuje jiné vozidlo nebo cyklista.

 

Jednou z největších novinek je Emergency Assist. Asistent pro stav nouze sleduje, zda se řidič věnuje řízení. Jakmile zaznamená, že se řízení nevěnuje, aktivuje vizuální a zvuková upozornění. Pokud řidič nereaguje, systém krátce přibrzdí. Jestliže ani to nepomůže, vozidlo automaticky zastaví a zapne výstražná světla. Stojící CUPRA Leon přivolá systémem eCall záchranné služby.

 

Kombinace vyspělých technologií zajišťuje neuvěřitelnou úroveň bezpečnosti a komfortu. Řidič přitom nemá dojem, že by tím přišel o kontrolu nad vozem. To je obzvlášť důležité u značky CUPRA, pro kterou jsou potřeby řidiče jasnou prioritou.

 

Výsledkem je vozidlo, které splňuje požadavky na dynamiku značky CUPRA a současně nabízí úroveň bezpečnosti, která je zákazníky ve stále větší míře požadována.

 

CUPRA Leon vyniká také v oblastech komfortu a praktičnosti. K tomu přispívá řada prvků výbavy včetně parkovacího asistenta, bezklíčkového přístupového systému, elektrického otvírání zadního výklopného víka pohybem nohy pod zadním nárazníkem (pouze pro verzi Sportstourer), třízónové automatické klimatizace Climatronic, nezávislého topení, vyhřívání sedadel a volantu, elektricky nastavitelného sedadla řidiče s pamětí pro uložení polohy a elektrické zásuvky 230 V v zavazadlovém prostoru.

 

 

Technické údaje

CUPRA Leon 245 k e-Hybrid (5dveřový hatchback)

Spalovací motor

1.4 e-Hybrid TSI 180 kW/245 k DSG

Počet válců/ventilů

4 válce/16 ventilů

Zdvihový objem

1395 cm3

Vrtání x zdvih

74,5 x 80,0 mm

Kompresní poměr

10,0:1

Elektromotor

85 kW (115 k)

Kapacita akumulátorů

13 kWh

Max. točivý moment

400 N.m

Zrychlení z 0 na 100 km/h

6,7 s

Nejvyšší rychlost

225 km/h

Dojezd s výhradně elektrickým pohonem (km)

52 (WLTP)/68 (EU)

Spotřeba paliva (l/100 km)

1,3-1,4 (WLTP)/1,6 (EU)

Emise CO2 (g/km)

28,9 – 32,4 (WLTP)/35 (EU)

 

CUPRA Leon 245 k e-Hybrid (Sportstourer)

Spalovací motor

1.4 e-Hybrid TSI 180 kW/245 k DSG

Počet válců/ventilů

4 válce/16 ventilů

Zdvihový objem

1395 cm3

Vrtání x zdvih

74,5 x 80,0 mm

Kompresní poměr

10,0:1

Elektromotor

85 kW (115 k)

Kapacita akumulátorů

13 kWh

Max. točivý moment

400 N.m

Zrychlení z 0 na 100 km/h

7,0 s

Nejvyšší rychlost

225 km/h

Dojezd s výhradně elektrickým pohonem (km)

52 (WLTP)/67 (EU)

Spotřeba paliva (l/100 km)

1,3-1,5 (WLTP)/1,6 (EU)

Emise CO2 (g/km)

29,7 – 33,5 (WLTP)/35 (EU)

 

 

 

CUPRA je značka skupiny SEAT nabízející moderní design a sportovní výkony převážně elektrifikovaných modelů. Prodeje od uvedení nezávislé značky CUPRA v roce 2018 dynamicky rostou. V porovnání s předchozím rokem uzavřela značka CUPRA rok 2019 s nárůstem o 72 % na téměř 25 000 prodaných vozů. V roce 2020 bude zahájen prodej modelů CUPRA Leon a CUPRA Formentor, prvního vozu navrženého specificky pro tuto značku. CUPRA má na celém světě téměř 250 speciálně vybraných dealerství.

 

U příležitosti druhého výročí bylo slavnostně otevřeno nové sídlo značky CUPRA v Martorellu (Barcelona). Budova CUPRA Garage s plochou 2400 metrů čtverečních stojí vedle správní budovy společnosti SEAT. CUPRA

má také oddělení CUPRA Racing Factory pro výrobu závodních vozů, které vyvinulo první závodní cestovní vůz se 100% elektrickým pohonem, CUPRA e-Racer.

 

Značka CUPRA se stala exkluzivním automobilovým partnerem fotbalového klubu F.C. Barcelona, který zajišťuje jeho mobilitu. Kromě toho také sestavila elitní tým ambasadorů, jehož členy jsou mimo jiné německý fotbalový brankář Marc ter Stegen nebo švédský závodní jezdec Mattias Ekström.