Porsche Česká republika

Parameter - 5505

SEAT investuje do své budoucnosti

SEAT bude v letech 2020 až 2025 investovat celkem 5 miliard eur. Investice budou vynakládány nejen na nové projekty vývoje vozidel v Technickém centru SEAT se zvláštním zaměřením na elektrifikaci produktové řady, ale také na modernizaci výrobních zařízení a provozů v závodech Martorell, Barcelona a Componentes. 

Plánovaná investice 5 miliard eur do roku 2025 budou směřovat do vývoje nových modelů a výrobního zařízení zejména se zaměřením na nové projekty elektrifikace produktové řady
Společnost uvede 100% elektromobil el-Born na trh pod značkou CUPRA
Carsten Isensee: „Spolupráce s centrálními, regionálními a lokálními administrativami zajistí budoucnost autoprůmyslu ve Španělsku.“
Wayne Griffiths: „SEAT a CUPRA jsou pro další rozvoj společnosti zásadní. Každá značka má svou roli, svůj vlastní charakter a atributy, jimiž oslovuje zákazníky s různými profily.“
SEAT přijme 100 odborníků do svého nového centra SEAT:CODE pro vývoj softwaru, které bude vybudováno v ulici La Rambla v Barceloně

 

Praha, 08/07/2020. SEAT bude v letech 2020 až 2025 investovat celkem 5 miliard eur. Investice budou vynakládány nejen na nové projekty vývoje vozidel v Technickém centru SEAT se zvláštním zaměřením na elektrifikaci produktové řady, ale také na modernizaci výrobních zařízení a provozů v závodech Martorell, Barcelona a Componentes. SEAT se těmito investicemi připravuje na vývoj nových modelů a zahájení jejich výroby v Martorellu. Tím zajistí zaměstnanost a podpoří svůj budoucí rozvoj.

 

Předseda představenstva společnosti SEAT Carsten Isensee, zdůraznil, že „tento plán investic představuje náš způsob, jak se postavit budoucnosti s odhodláním a optimismem, abychom byli ještě silnější, inovativnější a trvale udržitelnější společností. V Martorellu jsme připraveni vyrábět elektromobily od roku 2025, až se trh s elektromobily zvětší.“

 

Předseda představenstva společnosti SEAT také poznamenal, že „naším cílem je urychlovat transformaci automobilového průmyslu ve Španělsku. Chceme-li zajistit budoucnost automobilového průmyslu ve Španělsku, musíme spolupracovat s centrálními, regionálními a lokálními administrativami. Plán představený španělskou vládou je krokem správným směrem a umožní další rozvoj automobilového průmyslu“.

 

Jedna společnost, dvě značky

Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA, na tiskové konferenci s prezentací budoucí strategie společnosti, která se uskutečnila v nedávno otevřeném komplexu CASA SEAT, zdůraznil, že „SEAT a CUPRA jsou pro další rozvoj společnosti zásadní. Každá značka má svou jasnou roli, svůj vlastní charakter a atributy, jimiž oslovuje zákazníky s různými profily. Proto se zcela doplňují a vzájemně jsou nezaměnitelné. SEAT je vstupní bránou do koncernu Volkswagen: máme nejmladší zákazníky – v průměru o 10 let mladší – a mnoho zákazníků, kteří si kupují první vůz. Na druhé straně značka CUPRA vstupuje do nového tržního segmentu, který vyplňuje mezeru mezi mainstreamovým a tradičním prémiovým trhem. Jsme přesvědčeni o velkém potenciálu růstu díky zákazníkům, kteří hledají jedinečnost značky CUPRA“.

 

Podle Carstena Isenseeho „je SEAT, a v budoucnosti tomu tak bude v ještě větší míře, společností se dvěma dobře definovanými značkami v rámci své struktury: SEAT a CUPRA. SEAT a CUPRA jsou dvě strany téže mince. SEAT poskytuje značce CUPRA jako základ potřebný objem výroby, aby mohla růst z hlediska produkce, výzkumu a vývoje i lidských zdrojů, a CUPRA umožňuje společnosti SEAT posouvat těžiště své nabídky směrem k více emocionálním automobilům ve vyšších segmentech“. Isensee dodal, že „odbory a management společnosti sdílejí společnou vizi. Pracujeme ruku v ruce na budoucnosti společnosti a jejích značek“.

 

Rozsah investic u obou značek vyplývá ze struktury společnosti SEAT, která zahrnuje více než 15 000 zaměstnanců a tři výrobní závody: SEAT Martorell, SEAT Barcelona a SEAT Componentes. V rámci struktury společnosti SEAT je v Martorellu také sídlo společnosti, která soustřeďuje svůj kreativní a technologický potenciál do technického a designérského centra, jež je rovněž součástí martorellského areálu. A nedaleko, v Barceloně, se nachází reprezentativní komplex CASA SEAT a centrum SEAT:CODE pro vývoj softwaru.

 

Společnost SEAT dnes oznámila, že SEAT:CODE bude mít nové sídlo v srdci Barcelony, v ulici La Rambla. V něm bude pracovat tým více než 150 softwarových vývojářů na rychlé realizaci digitální transformace společnosti, a to umožní vytvářet digitální produkty a řešení pro podporu značek SEAT i CUPRA a definovat digitální řešení pro koncern Volkswagen. SEAT již přijal do týmu SEAT:CODE 20 nových odborníků, jejichž řady během několika nadcházejících měsíců rozšíří dalších 100 specialistů.

 

Nový el-Born bude pro značku CUPRA dalším impulzem

CUPRA zažívá od svého zrození v únoru 2018 exponenciální růst, který překonává všechna očekávání. Po otevření sídla CUPRA Garage a představení modelů CUPRA Leon a CUPRA Formentor, které si mohou zákazníci od dnešního dne předběžně rezervovat, se společnost rozhodla, že koncepční vůz el-Born bude uveden na trh jako model CUPRA.

 

„CUPRA el-Born disponuje veškerými geny značky CUPRA a je živoucím důkazem, že se sportovní výkony a elektrifikace k sobě skvěle hodí. Tento model nám umožní udělat důležitý krok do éry elektrifikace a zvýšit prodeje i ziskovou marži,“ vysvětlil Wayne Griffiths.

 

CUPRA el-Born je automobilem, který byl kompletně navržen a vyvinut v Barceloně a podle plánů bude vyráběn v německém Cvikově na základě platformy MEB. Model el-Born bude uveden na trh v roce 2021.

 

Griffiths vyzdvihl, že „uvedení značky CUPRA před dvěma roky je velkým úspěchem. Zásadní změny, k nimž dochází v automobilovém průmyslu, jsou ideální příležitostí pro příchod nových značek, jakou je CUPRA. Jsme přesvědčeni o tom, že potenciál značky CUPRA je tak velký, že bychom mohli dosahovat příjmu z prodeje ve výši 1 miliardy eur, až bude na trhu k dispozici kompletní produktová řada.“

 

Předseda představenstva značky CUPRA hovořil také o modelu Formentor. V této souvislosti zdůraznil, že „Formentor představuje další krok v rozšiřování portfolia značky CUPRA a zahajuje novou fázi jejího vývoje. A také nám otvírá bránu do nového tržního segmentu. Je to rozhodující model pro naplňování našich cílů, které spočívají v získávání automobilových nadšenců na celém světě pro naši značku.“

 

Mírný optimismus pro druhou polovinu roku

Předseda představenstva společnosti SEAT Carsten Isensee se také ohlédl za prvními šesti měsíci letošního roku, které byly ovlivněny pandemií koronaviru. Isensee uvedl, že „první polovina roku byla pravděpodobně jednou z nejnáročnějších v historii společnosti SEAT. Očekávali jsme, že finanční roky 2020 a 2021 budou nesnadné, ale nyní k tomu musíme navíc přidat také velmi vážné dopady pandemie onemocnění COVID-19 na automobilový průmysl“. Isensee nicméně vyjádřil mírný optimismus ohledně vývoje prodeje v nadcházejících měsících: „V posledních týdnech po obnovení našich aktivit pozorujeme mírné zlepšování situace. Jsme přesvědčeni o tom, že v průběhu druhého pololetí 2020 dojde k alespoň částečnému oživení.“

 

Výrobní závod SEAT v Martorellu již téměř dosáhl výrobního tempa, obvyklého před vypuknutím koronavirové pandemie, a v současnosti vyrábí cca 1900 vozidel denně. Také závody Barcelona a Componentes brzy dosáhnou předkoronavirového objemu výrobu. Výrobní závod Martorell nyní vstupuje do druhé poloviny roku, které se ponese ve znamení zahájení produkce nového Formentoru, prvního 100% modelu CUPRA, a nového Leonu s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Oba modely budou vyráběny na montážní lince 2 závodu Martorell, na níž byla letos spuštěna výroba čtvrté generace modelové řady Leon.

 

SEAT MÓ spustí zítra v Barceloně novou předplacenou službu

Značka SEAT bude kromě dvoustopých vozidel nabízet také jednostopá řešení mobility prostřednictvím značky SEAT MÓ, která byla začleněna do struktury značek společnosti SEAT. SEAT MÓ je novou značkou, zaměřenou na mikromobilitu. Značka SEAT MÓ byla představena před třemi týdny společně se dvěma novými produkty: 100% elektricky poháněnými modely SEAT MÓ eScooter 125 a SEAT MÓ eKickScooter 65.

 

SEAT MÓ bude od zítra v Barceloně nabízet novou předplacenou službu komplexní mobility s přístupem ke 100% elektricky poháněnému skútru SEAT MÓ 125 po dobu dnů, týdnů nebo měsíců (včetně údržby, pojištění, nabíjení). Služba je k dispozici za 149 eur/měsíc bez závazku od tříměsíčního pronájmu. SEAT MÓ spustí v nadcházejících týdnech v Barceloně také službu sdílení těchto skútrů.

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group a prodává vozidla pod značkami SEAT a CUPRA, zatímco SEAT MÓ nabízí produkty a řešení pro městskou mobilitu. SEAT vyváží 81 % svých vozidel a působí ve více než 75 zemích. V roce 2019 prodal SEAT 574 100 vozidel, dosáhl zisku po zdanění 346 milionů eur a rekordních příjmů z prodeje více než 11 miliard eur.

 

SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí modelové řady Ibiza, Arona a Leon. Společnost navíc vyrábí vozy Ateca v České republice, Tarraco v Německu, Alhambra v Portugalsku a Mii electric, první 100% elektromobil značky SEAT, na Slovensku. Výrobní závody doplňuje SEAT:CODE, centrum pro vývoj softwaru se sídlem v Barceloně.

 

SEAT bude do roku 2025 investovat 5 miliard eur do projektů vývoje vozidel se zaměřením především na elektrifikaci produktové řady a do výrobního zařízení a dalších provozů. Cílem společnosti je vytvořit z Martorellu do roku 2050 výrobní závod s nulovou bilancí emisí oxidu uhličitého.