Porsche Česká republika

Parameter - 5326

Prodeje značky SEAT v září vzrostly o 37 %

Celkové prodeje značky SEAT dosáhly nového milníku. Výrobce automobilů dodal od ledna do září 454 800 vozidel, což je o 9,4 % více než ve stejném období roku 2018 (415 600 vozů). Jedná se o nejlepší výsledek v historii společnosti SEAT, který významně překonává rekord z období od ledna do září 2018.

Společnost SEAT prodala 43 200 vozidel a zaznamenala historicky nejlepší zářijový výsledek
SEAT letos dodal již 454 800 vozů, což je meziročně o 9,4 % více a další rekord
Počet dodaných vozů CUPRA od ledna do září vzrostl o 75 %
Historických výsledků dosáhlo Německo, Velká Británie, Rakousko, Švýcarsko, Dánsko a Švédsko
Počet vozů předaných zákazníkům v České republice vzrostl meziročně o 5,1 %

 

Praha, 08/10/2019. Celkové prodeje značky SEAT dosáhly nového milníku. Výrobce automobilů dodal od ledna do září 454 800 vozidel, což je o 9,4 % více než ve stejném období roku 2018 (415 600 vozů). Jedná se o nejlepší výsledek v historii společnosti SEAT, který významně překonává rekord z období od ledna do září 2018.

 

Prodeje značky SEAT v uplynulém měsíci razantně vzrostly, a to o 36,7 % na celkových 43 200 vozidel (2018: 31 600 vozů). Tento růst byl částečně způsoben zavedením metodiky WLTP v září 2018, které vedlo ke strmému nárůstu prodeje v červenci a srpnu loňského roku a následnému poklesu v září. Celkem 43 200 prodaných vozů představuje nejlepší září v historii společnosti SEAT, které výrazně převyšuje výsledek ze září 2017 (39 800 vozů).

 

Rychle roste také počet dodaných vozů značky CUPRA*, za jejímž růstem stojí především model CUPRA Ateca. Nová značka prodala od ledna do září 18 700 vozů, což je o 75,1 % více než ve stejném období roku 2018.

 

Wayne Griffits, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA, zdůraznil, že „metodika WLTP významně ovlivnila zářijový růst. Pokračujeme ve zvyšování našeho tržního podílu a výsledky v dosavadním průběhu roku naznačují, že bychom mohli znovu dosáhnout dvouciferného růstu. Naším cílem je zachovat si v prostředí nejistoty toto příznivé tempo růstu i ve zbývající části roku a dosáhnout nového prodejního rekordu“.

 

SEAT vykázal od ledna do září historicky nejvyšší objem prodeje na čtyřech z devíti největších trhů. Žebříček vede Německo, které již v předposledním čtvrtletí překonalo hranici 100 000 prodaných vozů (104 100 vozů; +15,2 %). Velká Británie, jež je třetím největším trhem společnosti SEAT,  vzrostla o 8,7 % na celkových 54 900 vozidel. Rakousko je na šestém místě se 17 000 dodanými vozidly (+6,2 %). Výčet završuje Švýcarsko s 9800 vozy (+16,5 %).

 

Španělsko je zemí s druhým nejvyšším počtem prodaných vozidel (86 600; +0,9 %). SEAT vede ve španělských statistikách registrací nových automobilů pořadí značek i modelů. Silný růst pokračuje také ve Francii (27 900 vozů; +19,1 %) a Itálii (20 400 vozů; +25,7 %). SEAT v těchto zemích dosáhl nejlepšího výsledku od roku 1996, resp. 1992.

 

Mezi země, v nichž SEAT dosahuje vynikajících výsledků, patří i Mexiko (18 300 vozů; +6,8 %), Nizozemí (9000 vozů; +32,3 %), Portugalsko (8700 vozů; +10 %), Švédsko (6800 vozů; +23,2 %), Dánsko (5800 vozů; +52,6 %) a Irsko (4000 vozů; +10,4 %). SEAT zaznamenal své historicky nejlepší prodejní výsledky v období od ledna do září také ve Švédsku a Dánsku.

 

Značkám SEAT a CUPRA se daří rovněž v České republice. „O vynikajících výsledcích vypovídají prodeje za období od ledna do září, v němž se nám podařilo meziročně zvýšit počet vozidel předaných českým zákazníkům o 5,1 procenta, což je na klesajícím trhu velmi pozitivní výsledek. K němu přispívá i značka CUPRA, která roste nejen počtem prodaných vozů, ale také počtem prodejců, který se zanedlouho zvýší na pět,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

 

 

* Tento výsledek je zahrnut do celkového prodeje společnosti SEAT.