Porsche Česká republika

Parameter - 6055

Rychlé nabíjení v centru Berlína: Nové centrum Audi charging hub využívá již existující infrastruktu

Značka Audi otevřela své třetí nabíjecí centrum Audi charging hub.

Čtyři předem rezervovatelné přípojky pro rychlé nabíjení výkonem až 320 kW
• Audi plánuje inteligentní správu každého dalšího nabíjecího centra Audi charging hub
• Vysoké počty opakovaně se vracejících zákazníků v Norimberku a Curychu potvrzují správnost konceptu prémiového rychlého nabíjení ve městech

Značka Audi otevřela své třetí nabíjecí centrum Audi charging hub. Po Norimberku a Curychu sázejí čtyři kruhy na partnerskou společnost v Berlíně, a využívají přitom již existující přípojku k elektrické síti, kterou nabíjecímu centru poskytnul jako kooperační partner sousední podnik FrischeParadies s atraktivním trhem a gurmánským bistrem. FrischeParadies a Audi charging hub budou odebírat elektrickou energii prostřednictvím společného elektrického vedení, které oba partneři sdílejí v souladu se svými požadavky. Nabíjecí stanice vybavená vyřazenými sadami akumulátorů nabíjí vyrovnávací zásobníky energie pouze v obdobích, kdy má FrischeParadies malou spotřebu elektrické energie. Značka Audi používá inteligentní a dynamickou regulaci zatížení z vlastního vývoje, aby zajistila efektivní využívání již existující elektrické infrastruktury. Při výběru lokality se Audi opírá o koncernové datové analýzy, které předem zkoumají místní poptávku.

 

„Naší dynamickou regulací zatížení posouváme naši spotřebu energie do denních období, v nichž FrischeParadies odebírá ze sítě méně elektrické energie,“ vysvětluje Elias Hammer, který má ve společnosti Audi na starosti zprovoznění centra v Berlíně a integraci energetického systému center Audi charging hub. „Berlín je tak dalším úspěšným příkladem našeho inteligentního nabíjecího konceptu,“ říká Ralph Hollmig, vedoucí projektu Audi charging hub. „Tímto způsobem budeme spravovat všechna naše centra s nejvyšší možnou efektivitou a trvalou udržitelností. Pracujeme na optimalizaci energetické hospodárnosti. Do budoucna si dokážeme představit dokonce i inteligentní obchodování s elektrickou energií z burzy. To například znamená, že bychom elektrickou energii z obnovitelných zdrojů nakupovali tehdy, když je nabízena za výhodné ceny,“ dodává Hollmig.

Díky překlenovacímu zásobníku z vyřazených akumulátorových baterií, které pocházejí z demontovaných zkušebních vozidel Audi, může značka se čtyřmi kruhy přinášet infrastrukturu pro trvale udržitelné rychlé nabíjení i do míst, kde nemá elektrická síť dostatečnou kapacitu pro nepřetržitý provoz čtyř vysokovýkonných nabíjecích přípojek s výkonem až 320 kW. Zatímco rychlonabíjecí infrastruktura bez překlenovacích zásobníků musí v současnosti většinou dlouho čekat na potřebné transformátory, využívá Audi charging hub již existující infrastrukturu nejlepším možným způsobem.
 

Pozitivní ohlasy na nabíjecí centra v Norimberku a Curychu

První data z Norimberku a Curychu ukazují, že řidiči elektromobilů Audi a dalších značek přijali koncept městského rychlého nabíjení s logem čtyř kruhů pozitivně. V Norimberku, kde Audi provozuje od prosince 2021 velké centrum Audi charging hub s šesti nabíjecími přípojkami a salonkem s plochou 200 metrů čtverečních, se pravidelně vrací 70 procent zákazníků. „Zákazníci v Norimberku již integrovali nabíjení v centru charging hub do svého denního programu,“ říká Hollmig. Audi napočítá v Norimberku za den až 62 nabíjecích procesů. V průměru registruje první Audi charging hub 36 nabíjecích procesů denně. Přibližně polovina zákazníků přijíždí v elektromobilu Audi. „Při otevření centra Audi charging hub v prosinci 2021 prakticky nikdo takový úspěch nepředvídal. Na konci ledna 2023 jsme v Norimberku přivítali již 10 000. návštěvníka centra,“ říká Hollmig. „Podobně vysokou poptávku zaznamenáváme také v Curychu. To jsou čísla, která naprosto potvrzují správnost našeho konceptu městského nabíjení jako náhrady domácí nabíjení.“