Porsche Česká republika

Parameter - 5335

Odpočítávání do premiéry nového Golfu: Golf V dosáhl dospělosti

Pátá generace modelové řady Golf překonávala svým komfortem a dynamikou leckterého konkurenta z vyšší střední třídy. To samé platilo z hlediska kvality. Stabilitu laserově svařované karoserie potvrzovala hodnota torzní tuhosti, která byla v roce 2003, kdy Golf V debutoval,  o 35 procent vyšší než u předchůdce. Navíc byly pro model Golf poprvé na přání k dispozici také boční airbagy vzadu – společně se sériově dodávanými airbagy (čelní, boční vpředu, hlavové) tak mohli být cestující chráněni až osmi „vzduchovými vaky“.

24. října 2019: Ještě tři dny do světové premiéry osmé generace Golfu
Golf V stanovil měřítka ohledně komfortu, dynamiky a kvality
Nabídku modelové řady Golf rozšířily nové karosářské varianty

 

Kontakt pro novináře

Volkswagen osobní vozy

David Valenta

Public Relations 
Telefon:  +420 251 033 806
david.valenta@porsche.co.cz

 

 

 

 

 

 

    

 

Více informací na

volkswagen-newsroom.com

 

Praha – Pátá generace modelové řady Golf překonávala svým komfortem a dynamikou leckterého konkurenta z vyšší střední třídy. To samé platilo z hlediska kvality. Stabilitu laserově svařované karoserie potvrzovala hodnota torzní tuhosti, která byla v roce 2003, kdy Golf V debutoval,  o 35 procent vyšší než u předchůdce. Navíc byly pro model Golf poprvé na přání k dispozici také boční airbagy vzadu – společně se sériově dodávanými airbagy (čelní, boční vpředu, hlavové) tak mohli být cestující chráněni až osmi „vzduchovými vaky“.

 

Golf V, vyráběný v letech 2003 až 2008

Golf V bodoval v oblastech komfortu a dynamiky díky nové čtyřprvkové zadní nápravě a novým položkám výbavy, mezi něž patřila nová 7stupňová převodovka DSG, bi-xenonové světlomety, senzor deště, panoramatické posuvné střešní okno, první přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzinu v modelu Golf GTI (2004) a první Twincharger na světě (TSI, 2006) s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a mechanickým dmychadlem. Modelová řada Golf se současně stala zajímavou pro ještě širší okruh motoristů díky novým karosářským variantám. V roce 2006 debutoval Golf Plus, v roce 2007 CrossGolf, nový Variant a Golf BlueMotion, který zaujal průměrnou spotřebou paliva pouhých 4,5 l/100 km. V březnu 2007 oslavil Golf velké jubileum: od roku 1974 bylo vyrobeno již 25 milionů vozů. V roce 2008, kdy byl představen Golf VI, měla pátá generace na svém kontě již 3,4 milionu vyrobených vozů všech verzí této modelové řady.

 

Milníky modelové řady Golf V:

 

2003:     Laserové svařování dveří, podlahy, střechy, bočních dílů

2003:     Víceprvková zadní náprava

2003:     Elektromechanický posilovač řízení

2004:     Návrat modelu GTI s přeplňovaným motorem (147 kW/200 k)

2006:     GT, přímé vstřikování benzinu a dvojité přeplňování (výfukové turbodmychadlo a mechanické dmychadlo)

2006:     Debut modelu Golf Plus

2007:     Představení modelu CrossGolf a nového modelu Golf Variant

2007:     Výrobní jubileum: 25 milionů vozů Golf od roku 1974

2008:     Ukončení výroby páté generace po 3,4 milionu vyrobených vozů