Porsche Česká republika

Parameter - 5091

Budiž světlo – Volkswagen probouzí automobily k životu světelným designem

Osvětlovací technika a světelný design automobilů prošly v průběhu dvou desetiletí revolučním vývojem, od halogenových žárovek přes xenonové světlomety, diody LED a laserová světla až po techniku OLED. Kromě funkčního aspektu, jako je lepší viditelnost v silničním provozu, zahrnují současné světlomety také emocionální náboj. Světelným designem získávají automobily lidskou tvář s vlastním výrazem a individuálním charakterem.

Současný světelný design je funkční a emocionální
Progresivní: „Extrateriér“ – design okolí
Budoucí vozidla budou komunikovat s lidmi pomocí světla

 

Praha, 16. října 2018 – Osvětlovací technika a světelný design automobilů prošly v průběhu dvou desetiletí revolučním vývojem, od halogenových žárovek přes xenonové světlomety, diody LED a laserová světla až po techniku OLED. Kromě funkčního aspektu, jako je lepší viditelnost v silničním provozu, zahrnují současné světlomety také emocionální náboj. Světelným designem získávají automobily lidskou tvář s vlastním výrazem a individuálním charakterem. Tento vývoj zásadně ovlivní práci designérů značky Volkswagen v nadcházejících letech.

 

Světlo promění automobily v emocionální estetické objekty

Již pro osvětlení modelu Brouk a prvních generací modelu Golf s charakteristickými kruhovými světlomety platilo, že osvětlení definuje ve vnějším designu automobilu jeho celkový výraz. V současnosti se středem pozornosti stává ve stále větší míře individualizovaný světelný design. „Světlomety určují vnímání vozidla jako žádný jiný stylistický prvek. Přitahují k sobě naše pohledy, automobilu se nejprve automaticky podíváme do očí. Automobil díky nim působí lidsky,“ zdůrazňuje Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen.

 

Budoucnost bude jasná jako den, inteligentní a lidská

 

Automobil bude díky charakteru osvětlení v budoucnosti dokonce ještě „lidštější“. Osvětlení bude v příštích generacích vozidel sloužit nejen bezpečnosti, ale i komunikaci a interakci.

 

Nová dimenze: „extrateriér“

 

Design exteriéru a interiéru bude v blízké budoucnosti doplněn tzv. „extrateriérem“. Tento pojem označuje design okolí – vozidlu bude doslova „vdechnut život“. Jak to bude vypadat v praxi? Automobil bude například prostřednictvím svých světlometů „hovořit“ s okolím. Nový ID. VIZZION1) pak například důvěrně „mrkne“ světelným signálem na svého majitele, který přichází k vozidlu.

 

Světlo je optimálním komunikačním prostředkem v komplexním, hlučném prostředí silniční dopravy. Světlomety zajistí „oční kontakt“ s ostatními účastníky silničního provozu. Automobil rozpozná chodce, který chce přejít silnici, a dá mu najevo, že zastavuje. To samozřejmě zvyšuje bezpečnost.

 

Světelné prvky mohou kromě toho dávat najevo, že se automobil nachází v režimu autonomní jízdy, nebo se rozjíždí. Majitelé navíc na základě světelných signálů rozpoznají, zda se vozidlo ještě nabíjí, nebo je již připraveno k jízdě.

 

1) ID. VIZZION: Studie.