Porsche Česká republika

Parameter - 1494

Bezproblémové řízení v noci

Nehody v noci tvoří v Evropě 37 % všech nehod se smrtelnými následky. Únava negativně ovlivňuje reflexy a její vliv je podobný jako při řízení s 0,5 promile alkoholu v krvi. Světlomety LED, rozpoznávání únavy řidiče nebo automatické ovládání tlumených světlometů zvyšují úroveň bezpečnosti a komfortu při jízdě v noci.

Období letních dovolených je část roku, kdy provoz na silnicích dosahuje nejvyšší intenzity a mnoho lidí jede raději v noci, aby maximálně využili svou dovolenou. Po setmění je doprava obvykle méně intenzivní, ale riziko nehody se zvyšuje kvůli horší viditelnosti a únavě. Nehody v noci tvoří v Evropě 37 % všech nehod se smrtelnými následky, takže pro bezpečnější jízdu je třeba učinit jistá preventivní opatření:

Za soumraku zapněte tlumené světlomety, které zajistí lepší viditelnost, a to i pro ostatní účastníky silničního provozu. Se zapnutými tlumenými světlomety se musí jet za tmy, v dešti nebo za špatné viditelnosti. Kdykoli je to možné, měli by být zapnuty dálkové světlomety, aniž by byli oslňováni řidiči protijedoucích vozidel. Některá vozidla jsou vybavena systémem, který automaticky zapíná nebo vypíná tlumené světlomety v závislosti na intenzitě venkovního světla.

Zrakem vnímáme 90 procent informací potřebných k řízení. Vzhledem k tomu, že se v noci zhoršuje schopnost vizuálního vnímání, vyžaduje rozpoznávání chodců, zvířat nebo dopravního značení delší dobu. V těchto případech jsou dobrým spojencem světlomety LED, které vytvářejí kvalitnější světlo než halogenové žárovky. Světlo vydávané diodami LED je velmi podobné dennímu světlu, což výrazně zlepšuje viditelnost.

Přizpůsobte svou rychlost tak, abyste dokázali zabrzdit na vzdálenost osvětlovanou světlomety. Doporučuje se jet pomaleji, než je obvyklé za dne. Doporučená rychlost pro jízdu se zapnutými tlumenými světlomety ve Španělsku je 90 km/h.

Udržujte bezpečnou vzdálenost, která odpovídá ne méně než třem sekundám odstupu od vpředu jedoucího vozidla.

Rozpoznejte včas projevy únavy, jako jsou například těžká víčka, problémy s udržováním vozu v jízdním pruhu nebo neschopnost vybavit si prostředí, jímž jste projížděli na posledním kilometru. Únava negativně ovlivňuje reflexy a její dopady jsou podobné jako při řízení s 0,5 promile alkoholu v krvi. Při prvních projevech únavy je důležité zastavit a odpočinout si nebo zdřímnout po tak dlouhou dobu, dokud nebudete schopni opět bezpečně pokračovat v jízdě. Některá vozidla jsou vybavena asistentem pro rozpoznávání únavy, který detekuje únavu řidiče a zobrazí na přístrojové desce výstražné upozornění s doporučením přestávky k odpočinku.

Budete-li se řídit těmito tipy, dojedete do svého cíle bez problémů a bezpečně.

 

Video ke stažení zde:

https://youtu.be/E2olDlHmJG8

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2016

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup), pokračují v úspěšné spolupráci navázané v roce 2015. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti se umístil v ETCC 2015 na druhém místě v celkovém pořadí s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. První závod ETCC 2016 se jel začátkem dubna na francouzském okruhu Paula Ricarda v Les Castellet, další na Slovensku (Slovakiaring), v Německu (Severní smyčka Nürburgringu), Portugalsku (Vila Real) a ve Francii (Magny-Cours). O letošním mistru ETCC se rozhodne ve dnech 30. září až 2. října 2016 na italském okruhu Imola.

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2015 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši více než 8,3 miliardy EUR a na celém světě poprvé od roku 2007 prodal více než 400 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.