Porsche Česká republika

Parameter - 5914

Volkswagen nabízí další verzi modelu ID.4 s pohonem všech kol 4MOTION

 Zahájení prodeje nového modelu ID.4 Pro 4MOTION

ID.4 Pro Performance1 je nyní k dispozici také s pohonem všech kol dvěma elektromotory, a je tak atraktivní alternativou vrcholné verze ID.4 GTX 4MOTION2

> Nový model ID.4 Pro 4MOTION3 s nejvyšším výkonem 195 kW/265 k4 umožňuje dojezd až 517 kilometrů (WLTP)

> Nová varianta nabízí nejen za špatného počasí a v hornaté krajině hospodárný pohon všech kol připravený na požadavky každodenního provozu

Praha – Volkswagen rozšiřuje produktové portfolio čistě elektrické modelové řady ID.4 o další verzi s pohonem všech kol: ID.4 Pro 4MOTION. Nová varianta na základu modelu ID.4 Pro Performance má nejvyšší výkon 195 kW/265 k a nabízí vyšší úroveň trakce na mokru, sněhu a sypkém povrchu. Dosud se ve verzi s pohonem všech kol dodával pouze sportovní vrcholný model ID.4 GTX 4MOTION. Předprodej nové verze s pohonem všech kol byl již zahájen. V České republice začínají její ceny od 1 428 900 Kč.

 

Nová, výkonnější varianta modelů ID.4 Pro přenáší díky druhému elektromotoru na přední nápravě svou hnací sílu na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol. „S modelem ID.4 Pro 4MOTION uspokojujeme požadavky zákazníků a jejich poptávku po další verzi s pohonem všech kol. V nabídce zaujímá místo přesně mezi hospodárnými a komfortními modely ID.4 s pohonem zadních kol a sportovní vrcholnou verzí ID.4 GTX 4MOTION,“ vysvětluje Silke Bagschiková, vedoucí prodeje a marketingu pro rodinu ID.

 

Technologie pohonu všech kol v modelu ID.4 Pro 4MOTION vylepšuje trakci, a umožňuje tak ještě vyšší úroveň jízdní dynamiky. Nový model s pohonem všech kol dvěma elektromotory je kromě toho také výkonným tažným vozidlem, které se osvědčí jako spolehlivý partner při přepravě například menších lodí na přívěsu. Díky pohonu všech kol se nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu zvýšila u modelu ID.4 Pro 4MOTION oproti klasické verzi Pro Performance o 200 kilogramů na 1400 kilogramů při stoupání 8 %.

 

Pohon všech kol se dvěma elektromotory v modelu ID.4 Pro 4MOTION. Oba elektromotory v novém modelu 4MOTION poskytují nejvyšší celkový výkon 195 kW (265 k)4 a umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Hlavním zdrojem hnací síly je synchronní elektromotor s trvalými magnety na zadní nápravě. Jeho nejvyšší výkon je 150 kW. Tento elektromotor disponuje pulzním střídačem a jednostupňovou převodovkou v osově paralelním uspořádání. Mezi výhody synchronního elektromotoru patří vysoký výkon, vysoká účinnost a konstantní výkon v širokém rozsahu otáček. Přední nápravu pohání asynchronní elektromotor, vybavený rovněž pulzním střídačem. Jeho nejvyšší výkon je 80 kW. Asynchronní elektromotory se vyznačují schopností snášet krátkodobá přetížení a mají nízké ztráty v režimu bez přívodu elektrické energie. Proto jsou ideální jako agregáty pro krátkodobé zvýšení výkonu.

 

Model ID.4 Pro 4MOTION je vybaven sadou akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh a nabízí dojezd až 517 kilometrů (podle metodiky WLTP). Nejvyšší rychlost je stejně jako u modelu ID.4 GTX 4MOTION elektronicky omezena na 180 km/h. Stejně jako u ostatních modelů ID.4 je maximální nabíjecí výkon 135 kW. Vysokonapěťovou akumulátorovou baterii lze nabít z pěti na 80 procent za 36 minut, a prodloužit tak dojezd o dalších 337 kilometrů (podle metodiky WLTP).

 

ID.4 s vnější délkou 4,58 metru používá modulární platformu MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Díky efektivnímu prostorovému uspořádání platformy se nabídka místa v interiéru vyrovná o třídu větším SUV s konvenčním pohonem. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel pojme zavazadlový prostor 543 až 1575 litrů. Na přání si mohou zákazníci objednat velký počet asistenčních systémů nejnovější generace.

 

Volkswagen  „Way to Zero“. Elektromobil ID.4 se již krátce po svém uvedení na trh na jaře 2021 stal úspěšným modelem. Jen v prvním čtvrtletí 2022 dodal Volkswagen zákazníkům více než 30 000 těchto vozů. Každý druhý elektromobil značky Volkswagen tak byl model ID.4. V roce 2021 bylo na celém světě dodáno celkem 163 000 vozů ID.4. Model ID.4 se tak stal nejprodávanějším elektromobilem jak značky Volkswagen, tak i koncernu Volkswagen.

 

V případě elektromobilů vyráběných v Cvikově a Emdenu dodává Volkswagen zákazníkům výhradně vozidla, jejichž výroba má neutrální bilanci emisí CO2 v rámci celého dodavatelského a výrobního řetězce. Ve výrobním procesu je vznik emisí CO2 eliminován nebo co nejvíce minimalizován. Nevyhnutelné emise jsou kompenzovány opatřeními na ochranu klimatu. Při nabíjení modelů ID. elektrickou energií z trvale udržitelné výroby – dodávanou například v rámci produktu Volkswagen Naturstrom – může být klimaticky neutrální i jejich provoz.

 

 

1 ID.4 Pro Performance (150 kW/204 k): Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): kombinovaná 14,8; emise CO2 v g/km: kombinované 0; třída hospodárnosti: A+++.

2 ID.4 GTX 4MOTION: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): kombinovaná 17,2–15,8; emise CO2 v g/km: kombinované 0; třída hospodárnosti: A+++.

3 ID.4 Pro 4MOTION: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): kombinovaná 15,7; emise CO2 v g/km: kombinované 0; třída hospodárnosti: A+++.

4 Nejvyšší celkový výkon 195 kW: Nejvyšší výkon zjištěný v souladu s globální technickou normou OSN (UN-GTR.21) je využitelný po dobu max. 30 sekund. Výkon dostupný v individuální jízdní situaci závisí na různých faktorech, jakými jsou například venkovní teplota, provozní teplota, stav nabití a fyzické stárnutí vysokonapěťové sady akumulátorů. Předpokladem pro dostupnost maximálního výkonu je především provozní teplota vysokonapěťové akumulátorové baterie mezi 23 a 50 °C a stav jejího nabití více než 88 %. Odchylky od výše uvedených a dalších parametrů mohou vést ke snížení výkonu nebo dokonce až k nedostupnosti nejvyššího výkonu. Teplotu akumulátorů lze do jisté míry nepřímo ovlivnit funkcí nezávislé klimatizace a stav nabití je mimo jiné nastavitelný ve vozidle. Ukazatel jízdních výkonů zobrazuje ve vozidle aktuálně dostupný výkon. Pro co nejlepší zachování využitelné kapacity vysokonapěťové sady akumulátorů se doporučuje nastavit limit pro každodenní nabíjení na 80 % kapacity, který lze například před jízdou na velkou vzdálenost změnit na 100 %.