Porsche Česká republika

Parameter - 5720

Volkswagen Užitkové vozy a Argo AI spouštějí mezinárodní zkušební provoz autonomních vozidel - první

První prototypy na základě připravovaného modelu ID. BUZZ budou od letošního léta autonomně jezdit ve zkušební zóně v okolí Mnichova. 

Argo buduje na mnichovském letišti druhou zkušební zónu podle vzoru z Pensylvánie
Velká šance na zvýšení bezpečnosti silniční dopravy i v německých velkoměstech
Volkswagen Užitkové vozy sází u autonomně řízených vozidel úrovně 4 na kombinaci lidarových a radarových senzorů a kamerových systémů
Poskytovatel služeb pro mobilitu MOIA spustí komerční využití autonomně řízených vozidel ID. BUZZ AD od roku 2025

 

Praha, 13. května 2021 – První prototypy na základě připravovaného modelu ID. BUZZ budou od letošního léta autonomně jezdit ve zkušební zóně v okolí Mnichova. Jedná se o milník mezinárodní spolupráce koncernu Volkswagen. Volkswagen Užitkové vozy v rámci tohoto projektu vyvíjí systémy autonomní jízdy úrovně 4 u vozidel pro přepravu osob i nákladu. Pro využití funkcí autonomní jízdy totiž logicky přichází jako první v úvahu kategorie lehkých užitkových vozů. „Naším cílem je umožnit komerční využití autonomní verze modelu ID. BUZZ v oblasti přepravy osob a doručovacích služeb od roku 2025,“ vysvětlil Christian Senger, vedoucí oddělení autonomní jízdy značky Volkswagen Užitkové vozy, na digitální tiskové konferenci. „Zákazníci ve vybraných městech se pak budou moci nechat dopravit do svého cíle autonomními vozidly, autonomní jízda významně usnadní práci také doručovatelům zásilkových služeb.“

 

Značka Volkswagen Užitkové vozy založila pro vývoj autonomní jízdy samostatnou obchodní oblast a kvůli integraci technologie do elektromobilu ID. BUZZ AD získala podíl v americké společnosti Argo AI, která vyvíjí systém pro autonomní jízdu SDS (Self-Driving System). Společnost Argo jím na jaře vybavila první prototyp, jenž bude poprvé testován také v Německu. Generální ředitel společnosti Argo Bryan Salesky referoval na tiskové konferenci o dosaženém pokroku: „Naše mnichovská pobočka právě buduje testovací zónu v bezprostřední blízkosti letiště. Rozsáhlé zkušenosti z dlouholetého amerického zkušebního programu společnosti Argo AI tak nyní přenášíme i do evropských podmínek.“

 

Jak Volkswagen Užitkové vozy, tak i Argo AI považují použití kombinace senzorů a kamerových systémů ve vozidle za nepostradatelné. Společnost Argo AI nedávno představila lidarový skener (Light detection and ranging), který na rozdíl od radarových systémů pracuje se světelnými vlnami a dokáže zaznamenávat objekty vzdálené až 400 metrů. Patentovaný lidar má v Geigerově režimu schopnost rozpoznávat dokonce i nejmenší částici světla – jeden foton. Systém díky tomu zaznamenává také objekty s velmi slabou schopností odrážet světlo, což je důležitým předpokladem pro vytváření velmi přesných modelů okolí. „Tuto technologii využijeme i u prototypů značky Volkswagen Užitkové vozy s funkcí autonomní jízdy,“ říká Salesky.

 

Konkrétní plány existují již i pro komerční využití budoucí autonomní techniky u poskytovatelů přepravních služeb. Prvním uživatelem autonomních vozů ID. BUZZ AD se v roce 2025 stane MOIA, dceřiná společnost koncernu Volkswagen. „MOIA disponuje rozsáhlými zkušenostmi s nabídkou služeb pro mobilitu a se správou vozových parků. Během nejkratší doby jsme vybudovali největší ridepoolingovou elektromobilovou službu v Evropě a přepravili miliony cestujících. Tyto zkušenosti vkládáme do spolupráce se značkou Volkswagen Užitkové vozy a společností Argo AI. Hamburk bude mít jako první město autonomní ridepoolingovou službu s vozem ID. BUZZ,“ řekl generální ředitel Robert Henrich. MOIA je plošným pokrytím největší poskytovatel sdílené jízdy v Hamburku a v současnosti zde pracuje 1200 zaměstnanců. Autonomní jízda je pro společnost důležitým krokem k dalšímu rozšiřování této nové obchodní oblasti.

 

 

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

„We transport success, freedom and future.“ Značka Volkswagen Užitkové vozy jako vedoucí výrobce lehkých užitkových vozů zásadním a trvale udržitelným způsobem utváří přepravu zboží i osob a poskytování služeb. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Celkem 24 000 zaměstnanců vyrábí v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok a od roku 2022 k nim přibude ID. BUZZ – výhradně elektricky poháněná verze naší ikony, modelu Bulli. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS – Mobility as a Service; TaaS – Transport as a Service) – tedy oblasti, v nichž utváříme mobilitu budoucnosti. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy tím naplňuje motto své značky: Přepravujeme úspěch, svobodu a budoucnost.

 

Společnost Argo AI:

Argo AI je globální společností s hlavním sídlem v Pittsburghu (Pensylvánie), zaměřená na technologické platformy pro autonomní automobily. Společnost ve spolupráci s vedoucími výrobci automobilů, mezi něž patří Ford Motor Company a Volkswagen Užitkové vozy, vyvíjí technologie pro autonomní jízdu s cílem zajistit pro všechny obyvatele měst bezpečnou, jednoduchou a příjemnou mobilitu. Argo AI má více než 1200 zaměstnanců v inženýrských centrech ve městech Dearborn (Michigan), Cranbury (New Jersey), Palo Alto (Kalifornie) a Mnichov (Německo). Argo v současnosti testuje autonomní vozy na veřejných pozemních komunikacích v Miami (Florida), Austinu (Texas) a Washingtonu D.C., jakož i v amerických státech Pensylvánie, Michigan a Kalifornie. Více informací o společnosti Argo naleznete na www.argo.ai.

 

Společnost MOIA:

MOIA je dceřinou společností koncernu Volkswagen. Společnost vyvíjí v Berlíně a Hamburku služby pro mobilitu a v rámci partnerství spolupracuje s městy a místními podniky ve veřejné dopravě. MOIA v současnosti vyvíjí a realizuje ridepoolingový systém, jehož účelem je eliminovat individuální automobilovou dopravu a zvýšit efektivitu využívání silniční infrastruktury. Přínosem pro města je minimalizace dopravních zácp, hluku a výfukových plynů. MOIA nabízí svou ridepoolingovou službu od léta 2018 v Hannoveru, 15. dubna 2019 následoval jako první město s více než milionem obyvatel Hamburk. Více informací naleznete na www.moia.io.

 

 

Informace o všech aspektech značky Volkswagen Užitkové vozy a výrobního závodu v Hannoveru naleznete na:

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/volkswagen-commercial-vehicles-/

Twitter: http://twitter.com/VWCV_official

YouTube: https://www.youtube.com/c/vwnutzfahrzeuge/featured

Facebook: https://www.facebook.com/VolkswagenNutzfahrzeugeMeinWerk/

Podcast „wetransportsuccess“: https://www.radio.de/p/wetransportsuccess