Porsche Česká republika

Parameter - 5608

CUPRA a Extreme E: Elektrická odysea začíná

Nebývalá výzva

Tým ABT CUPRA XE se připravuje na seriál terénních závodů Extreme E pro elektromobily v pěti lokalitách na čtyřech kontinentech
Týmovou partnerkou jezdce značky CUPRA Mattiase Ekströma bude německá jezdkyně Claudia Hürtgenová, která bude rovněž usedat za volant elektromobilu e-CUPRA ABT XE1
Hlavní výzvou pro jezdce a inženýry je nalézt u vozu e-CUPRA ABT XE1 harmonii mezi sportovními výkony a hospodárností
Data a zkušenosti ze seriálu Extreme E budou využívány v budoucích projektech elektrifikace modelů CUPRA

 

Praha, 17/12/2020 – Ještě nikdy jsme nebyli svědky něčeho takového. Devět mezinárodních týmů bude v seriálu závodů Extreme E vzájemně poměřovat své síly se 100% elektricky poháněnými vozy v arktických podmínkách, na poušti, v deštném pralese, na ledovci i v přímořských oblastech celého světa. Tým ABT CUPRA XE budou reprezentovat jezdci Mattias Ekström a Claudia Hürtgenová, kteří před prvním ostrým startem absolvovali poslední testy.

- Terénní „bestie“. Takto označuje jezdec týmu Mattias Ekström závodní vůz e-CUPRA ABT XE1: „V terénním nastavení bude mít výkon 400 kW a řekl bych, že je hrozně rychlý. Když tedy uvážíme všechny prvky včetně pneumatik pro povrchy s nízkou adhezí, vysokou hmotnost vozu a pořádnou dávku výkonu, tak nám vychází, že výsledkem této kombinace bude bestie, kterou bude těžké krotit,“ říká. „Podle mého názoru jsou rozhodující rozměry vozu. Díky své výšce a šířce je mnohem obratnější. Myslím si, že nejnáročnější bude řízení tohoto vozu v tak odlišných terénech, protože pokaždé bude reagovat jinak,“ dodává.

- Adaptace na nejnáročnější terény. Jak vysvětlil vedoucí technického vývoje oddělení CUPRA Racing Xavi Serra, elektricky poháněný závodní vůz je vybaven sadou akumulátorů o kapacitě
53 kWh, která je uložena za prostorem pro posádku. Tím bylo dosaženo rozložení hmotnosti ve prospěch zadní nápravy.  V závislosti na různých terénech se bude podle Serry lišit i dojezd na jedno nabití akumulátorů. „Na okruhu jsou velmi konzistentní podmínky, ale v tak rozmanitých terénech se bude hodně věcí měnit podle toho, jestli pojedete na pevném podkladu nebo šotolině… svou roli bude hrát také venkovní teplota,“ říká Serra. „Na rozdíl od závodního vozu e-Racer se tentokrát zaměřujeme více na výkonové charakteristiky než na řízení spotřeby energie,“ dodává Serra. Samotné vozidlo, Odyssey 21, budou mít všechny týmy stejné, a to včetně pneumatik Continental s vnějším průměrem 940 mm. Vozidlo má šířku 2,3 metru a výšku více než 1,8 metru. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za cca 4 sekundy.

- Ve dvou se to lépe táhne. Všechny týmy, zapsané na startovní listinu závodního seriálu Extreme E, musejí mít jednoho jezdce a jednu jezdkyni. Ekström bude mít za týmovou partnerku německou jezdkyni Claudii Hürtgenovou. „Největší výzvou pro mě bude, abychom tvořili dobrý tým,“ poznamenala Claudia. „Všechno závisí na kompromisech. Věci, které vyhovují jednomu jezdci, nemusejí být vůbec po chuti tomu druhému. Takže musíme dosáhnout nejlepšího kompromisu, abychom byli co nejrychlejší,“ říká Serra.

- Laboratoř pro budoucnost. Veškeré know-how, získané z těchto extrémních závodů, nalezne uplatnění ve všech modelech CUPRA. „Jsme pevně přesvědčeni o tom, že elektrifikace je naprosto slučitelná s vysokými výkony. CUPRA jednoznačně kráčí cestou elektrifikace, takže všechno, co s touto technologií nějak souvisí, především se jedná o testování ve velmi nepříznivých podmínkách, nám může poskytovat velmi cenná data,“ říká nakonec Serra.

 

 

Video k dispozici zde: https://youtu.be/NmlCnu-tfd8

 

 

CUPRA je značka skupiny SEAT nabízející moderní design a sportovní výkony převážně elektrifikovaných modelů. Prodeje od uvedení nezávislé značky CUPRA v roce 2018 dynamicky rostou. V porovnání s předchozím rokem uzavřela značka CUPRA rok 2019 s nárůstem o 72 % na téměř 25 000 prodaných vozů. V roce 2020 bude zahájen prodej modelů CUPRA Leon a CUPRA Formentor, prvního vozu navrženého specificky pro tuto značku. CUPRA rozšiřuje svou prodejní síť, která bude mít do konce roku 2020 téměř 520 specializovaných dealerství na celém světě.

 

U příležitosti druhého výročí bylo slavnostně otevřeno nové sídlo značky CUPRA v Martorellu (Barcelona). Budova CUPRA Garage s plochou 2400 metrů čtverečních stojí vedle správní budovy společnosti SEAT. CUPRA

má také oddělení CUPRA Racing Factory pro výrobu závodních vozů, které vyvinulo první závodní cestovní vůz se 100% elektrickým pohonem, CUPRA e-Racer. CUPRA se také stala první automobilovou značkou, která bude účastníkem terénních závodů Extreme E pro elektricky poháněná SUV.

 

Značka CUPRA se stala exkluzivním automobilovým partnerem fotbalového klubu F.C. Barcelona, který zajišťuje jeho mobilitu. Kromě toho také sestavila elitní tým ambasadorů, jehož členy jsou mimo jiné německý fotbalový brankář Marc ter Stegen nebo švédský závodní jezdec Mattias Ekström.