Porsche Česká republika

Parameter - 5549

Odkaz na úspěchy závodního vozu R8 LMS: Audi R8 green hell

Závodní vůz Audi R8 LMS dosáhl od roku 2012 pěti celkových vítězství ve 24h závodě na Nürburgringu.

Závodní vůz od roku 2012 pětkrát zvítězil ve 24h závodě na Nürburgringu
Speciální edice je vzpomínkou na legendární vítězství v „Zeleném pekle“
Lak karoserie v odstínu zelená Tioman, čalounění interiéru Alcantarou a exkluzivní kontrastní prošívání
Atmosféricky plněný motor V10 s výkonem 620 k, z nuly na 100 km/h za 3,1 sekundy

 

 

Praha, 22. září 2020 – Závodní vůz Audi R8 LMS dosáhl od roku 2012 pěti celkových vítězství ve 24h závodě na Nürburgringu. „Čtyřiadvacetihodinovka“ v tzv. „Zeleném pekle“ je považována za jeden z nejnáročnějších a nejpopulárnějších vytrvalostních závodů na světě. Společnost Audi Sport GmbH připomíná u příležitosti letošního závodu na Nürburgringu mimořádné úspěchy limitovanou speciální edicí silničního supersportovního vozu – R8 green hell (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0; kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297*). Audi R8 green hell se dostane i k zákazníkům do České republiky.

 

„Reprezentuje nejvyšší výkony – v sériové výrobě i motoristickém sportu,“ říká Julius Seebach, jednatel společnosti Audi Sport GmbH. „Silniční supersportovní model R8 sdílí se závodním vozem R8 LMS jeden koncept a jejich vývoj probíhal společně. Polovina jejich dílů je identická. Speciální edice R8 green hell dává najevo blízkost k motoristickému sportu a současně je vzpomínkou na naše legendární vítězství na Nürburgringu.“

 

Těsná spojitost mezi silničním supersportovním modelem a závodním vozem bude zřejmá i v letošním 24h závodě na Nürburgringu. Závodní vůz kategorie GT3 v barvách týmu Audi Sport Team Phoenix se startovním číslem 1 a tmavě zelenými fóliemi na karoserii se podobá modelu R8 green hell. Za volantem vozu R8 LMS se bude střídat sestava jezdců Nico Müller/Frank Stippler/Dries Vanthoor/Frédéric Vervisch (CH/D/B/B). Každý z těchto čtyř jezdců značky Audi zvítězil v tomto závodě minimálně jednou. Mimořádně blízký vztah k modelu R8 má především dvojnásobný vítěz Frank Stippler, který patří mezi nejlepší znalce „Zeleného pekla“. Zatím poslední vítězství slavil se závodním vozem kategorie GT3 ve 24h závodě na Nürburgringu v roce 2019. Stippler byl již u testů první generace závodního vozu Audi R8 LMS, která debutovala v roce 2009. Kromě svých jezdeckých dovedností přispěl také svým inženýrským know-how. Od té doby je neodmyslitelnou součástí vývoje závodních vozů pro soukromé týmy, ale podílí se také na vývoji sportovních silničních modelů.

 

Exkluzivní vzhled: zelená Tioman a matně černé fólie

Speciální edice Audi R8 green hell je globálně limitována na 50 očíslovaných exemplářů. Cena v Německu byla stanovena na 233.949,59 eur. Její exkluzivní postavení je patrné na první pohled. Sériově dodávaný lak karoserie v tmavě zeleném odstínu Tioman odkazuje na „Zelené peklo“. Na přání si mohou zákazníci zvolit také barvy bílá ibis, šedá Daytona nebo černá Mythos. Přední kapota, střešní A sloupky, střecha a záď mají na částech svého povrchu matně černou fólii ve stylu závodních vozů. Vozidla zákazníků budou mít na dveřích velké, matně průsvitné číslice, označující pořadí v rámci edice a připomínající startovní číslo. Na bočním panelu za dveřmi a na předním okně je leskle černé logo „GREEN HELL R8“. Paket matně černých stylistických prvků zvýrazňuje příď, boční prahy a difuzor. Stejný odstín odlišuje také boční panely za dveřmi, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadní spoiler. Matně černé jsou rovněž plochy na 20“ kolech v dynamickém designu s pěti dvojitými paprsky. Jejich nápadný design završují červené detaily na ráfcích.

 

Řidič nalezne oporu ve skořepinovém sedadle s lehkou konstrukcí. Prostřední části sedacích ploch jsou čalouněny Alcantarou. Stejný materiál se nachází také na věnci volantu s červeným označením v poloze 12 h, na cloně nad displejem digitálního panelu přístrojů, na loketních opěrkách ve výplních dveří, na čalouněných plochách pro ochranu kolen a na středové loketní opěrce. Téměř všechny tyto části zdobí kontrastní prošívání v modrozeleném odstínu „Kailashfern“. Také „monoposto“ – velký oblouk kolem prostoru pro cestující –, přístrojová deska, madla dveří, horní část výplní dveří a podlahové rohože s červeným lemováním mají kontrastní prošívání v této barvě. Podlahové rohože jsou navíc opatřeny logem „GREEN HELL R8“.

 

Mimořádná jízdní dynamika: atmosféricky plněný motor V10 s výkonem 620 k

Základem speciální edice R8 green hell je Audi R8 V10 performance quattro s karoserií kupé. Atmosféricky plněný motor V10 s nezaměnitelným zvukem poskytuje nejvyšší výkon 456 kW (620 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0; kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297*). Hnací síla je přenášena prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic na všechna kola. Supersportovní vůz katapultuje z nuly na 100 km/h za 3,1 sekundy a umožňuje další akceleraci až do nejvyšší rychlosti 331 km/h. Pohon všech kol quattro, který v případě potřeby rozděluje točivý moment mezi nápravy zcela variabilně, je přizpůsoben uspořádání s motorem uloženým uprostřed. Mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy zvyšuje jízdní dynamiku a trakci.

 

Karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame) je vyrobena z hliníku a uhlíkových kompozitů. Podlaha supersportovního vozu včetně spojovacího hřídele je téměř kompletně zakryta rovnými panely. V přední části vedou vzduch do podběhů kol dva malé difuzory, které slouží také k chlazení brzd. Před zadní nápravou jsou do spodního ochranného panelu integrovány otvory pro vzduchové kanály NACA, které přivádějí chladicí vzduch k motoru a převodovce S tronic. Široký difuzor pod zádí zpomaluje zrychlené proudění vzduchu pod zádí na rychlost okolního vzduchu, aniž by docházelo k silným turbulencím. Proudění je díky tomu harmoničtější, čímž se zvyšuje přítlak. Kola jsou stejně jako u závodní verze zavěšena na dvojicích příčných trojúhelníkových ramen. Brzdové kotouče jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Systém Audi drive select zahrnuje režim Performance, v němž si řidič může příslušným tlačítkem na volantu ve třech stupních přizpůsobit nejdůležitější parametry jízdní dynamiky adhezi vozovky.

 

Výroba: nepřetržitý transfer technologií

Audi R8 green hell se vyrábí v manufaktuře „Böllinger Höfe“ nedaleko výrobního závodu Audi Neckarsulm. Extrémně velký důraz je kladen na flexibilitu výroby. V karosárně vyrábějí zaměstnanci souběžně se sériovými vozy také prostorové rámy Audi Space Frame pro závodní vozy Audi R8 LMS. Dochází tak k nepřetržitému transferu technologií z motoristického sportu. Zaměstnanci disponují díky komplexním pracovním procesům také vysokou úrovní kvalifikace.

 

Úspěšný příběh: Audi R8 LMS ve 24h závodě na Nürburgringu

Audi R8 LMS pro kategorii GT3 píše od roku 2009 historii zákaznického motoristického sportu, a to především na Nürburgringu. V prvních třech letech 2009 až 2011 zvítězil závodní vůz ve 24h závodě na Nürburgringu vždy v rámci třídy GT3. V letech 2012, 2014, 2015, 2017 a 2019 dominoval dokonce celkovému hodnocení. Značka Audi se tak stala v této epoše nejúspěšnějším výrobcem vozů GT3 v Zeleném pekle. Závodní vůz, odvozený ze sériově vyráběného modelu, dosáhl do dnešního dne 13 celkových vítězství ve 24h závodech na celém světě – v Dubaji, Spa, Zolderu a na Nürburgringu. Model podává přesvědčivé výkony také v mnoha dalších závodních seriálech. Od roku 2009 získaly dvě generace závodního vozu Audi R8 LMS na celém světě 75 mistrovských titulů v hodnocení jezdců a 96 vítězství v dalších hodnoceních příslušných mistrovství.

 

Rodina závodních vozů R8 má tři členy. V jejich čele stojí R8 LMS GT3. Od roku 2017 jezdí na závodních okruzích také závodní vozy R8 LMS GT4, jejichž technika má výrazně blíž k sériově vyráběným modelům. Tato verze má ve své úspěšné globální bilanci již 18 mistrovských titulů. Závodní vůz, který je vstupem do kategorie GT, se od sezony 2020 dodává v modernizované podobě. Od konce roku 2019 nabízí Audi Sport customer racing také závodní vozy R8 LMS GT2. S 640 k nejvýkonnější závodní vůz v portfoliu oslovuje především „džentlmenské jezdce“.

 

 

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů

(Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na použité kombinaci pneumatik a kol z lehké slitiny)

 

Audi R8 green hell

Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0

kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297

 

Audi R8 V10 performance quattro

Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0

kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297

 

 

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.

 

V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.

 

Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.

 

 

 

 

 

 

 

 

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini, je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů v jedenácti zemích. Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).

 

Skupina Audi dodala v roce 2019 zákazníkům 1,845 milionu automobilů značky Audi, 8205 sportovních vozů značky Lamborghini a 53 183 motocyklů značky Ducati. Prémiový výrobce dosáhl ve fiskálním roce 2019 celkových příjmů z prodeje 55,7 miliardy eur a provozního zisku 4,5 miliardy eur. V současnosti pracuje pro společnost na celém světě přibližně 90 000 zaměstnanců, z toho více než 60 000 v Německu. Audi se zaměřuje na trvale udržitelné produkty a technologie pro budoucnost mobility.

 

Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.