Porsche Česká republika

Parameter - 5501

Dvě verze místo jedné: Nové modely Arteon1 a Arteon Shooting Brake1 slaví světovou premiéru

Jedna modelová řada, dvě varianty. Volkswagen představuje ve světové premiéře nový model Arteon a současně prezentuje i druhou karosářskou verzi – nový Arteon Shooting Brake. Jedná se přitom o zcela novou interpretaci konceptu kombi Variant. 

Sedan se splývavou zádí a Shooting Brake – Arteon bude nabízen ve dvou karosářských verzích
Shooting Brake je zcela novou interpretací konceptu kombi Variant
Celá modelová řada byla po technické stránce rozsáhle modernizována
Volkswagen nabízí pro modelovou řadu Arteon poprvé plug-in hybrid
Vrcholnou verzí modelové řady bude Arteon R

 

Kontakt pro novináře

Volkswagen osobní vozy

David Valenta

Public Relations 
Telefon: +420 251 033 806
david.valenta@porsche.co.cz

 

 

 

 

 

 

    

 

Více informací na

volkswagen-newsroom.com

 

Praha – Jedna modelová řada, dvě varianty. Volkswagen představuje ve světové premiéře nový model Arteon a současně prezentuje i druhou karosářskou verzi – nový Arteon Shooting Brake. Jedná se přitom o zcela novou interpretaci konceptu kombi Variant. „Volkswagen uvede v letošním roce na trh 34 nových modelů. Historie značky ještě nikdy nezažila tak rozsáhlou modelovou ofenzivu,“ řekl Ralf Brandstätter, provozní ředitel a budoucí předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. „S modelem Arteon Shooting Brake rozšiřujeme nyní naši modelovou nabídku v důležitém segmentu střední třídy. Svým dynamickým designem, vysokou funkčností a nejmodernější technikou stanoví nová měřítka ve své třídě.“

 

 

Nový Arteon Shooting Brake eHybrid R-Line

 

 

Nový Arteon eHybrid Elegance

Stylový a dynamický. Arteon je od roku 2017 automobilem kategorie „gran turismo“ v podání značky Volkswagen, která nyní představuje dalekosáhlou modernizaci této modelové řady. Design nových modelů Arteon a Arteon Shooting Brake je přitom expresivní a avantgardní. Výrazný charakter dodává oběma modelům především design přídě s novou nepřerušovanou světelnou lištou, markantními chromovanými lištami a novými spodními otvory pro přívod vzduchu. Maska chladiče a dlouhá, široká kapota motoru tvoří formálně jeden celek. Obě verze modelu Arteon mají díky tomu tvář, která vyčnívá z davu – a to i za tmy díky speciálnímu světelnému designu s diodami LED na přídi a zádi.

 

Oba nové modely – Arteon a Arteon Shooting Brake – se vyznačují atletickými liniemi a vzájemně se výrazně odlišují tvarovým řešením zadní části karoserie od střešních sloupků B. Zatímco u sedanu se splývavou zádí souběžně klesají linie střechy a oken v oblouku od střešních sloupků B a plynule přecházejí do zádě připomínající kupé, jsou u verze Shooting Brake linie střechy a oken protaženy až k zádi, kde ústí do nového střešního spoileru. V horní části probíhá linie oken souběžně se střechou. Spodní linie oken však stoupá ke střešním sloupkům D. Plocha oken se tak směrem k zádi zužuje. Souhrn všech prvků vytváří pro Shooting Brake typickou sportovní zadní partii.

 

Arteon eHybrid. Všechny nové plody technického vývoje nalézají uplatnění u obou karosářských verzí. Mezi technické novinky patří také plug-in hybridní pohon, nabízený pro Arteon poprvé. Dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu je u této verze tak dlouhý, že mnozí řidiči modelů Arteon eHybrid1 a Arteon Shooting Brake eHybrid1 budou překonávat své obvyklé vzdálenosti v každodenním provozu s nulovými lokálními emisemi. Arteon v obou verzích jako sedan se splývavou zádí nebo Shooting Brake patří mezi první modely svého druhu, které budou ve vyšší střední třídě k dispozici jako plug-in hybridy.

 

Arteon R – dynamika pro manažerský vůz. Vrcholnou verzí modelové řady bude Arteon R. Volkswagen s ní proniká ještě hlouběji do segmentu prémiových sportovních vozů. Fascinující jsou zde nejen ryzí výkony, ale také způsob, jímž vozidla přenášejí svou hnací sílu na vozovku a přeměňují ji v rychlost. Nová progresivní technologie, R-Performance Torque Vectoring, zajišťuje variabilní rozdělování točivého momentu nejen mezi nápravy, ale v závislosti na situaci také mezi zadní kola. A zajišťuje novou úroveň jízdní dynamiky v této třídě.

 

Velký prostor pro řidiče, spolucestující a zavazadla. Arteon se vyznačuje vysoce funkčním celkovým konceptem. Cestující na předních i zadních sedadlech obou verzí modelu Arteon profitují z výhod modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Maximální prostor pro nohy vzadu je s hodnotou 1016 mm nejlepší ve své třídě. Díky odlišnému průběhu střechy nabízí Shooting Brake vpředu i vzadu více prostoru pro hlavu. Opěradla zadních sedadel jsou v obou modelech sériově asymetricky dělená a sklopná. Za zadními sedadly modelu Arteon Shooting Brake je k dispozici objem zavazadlového prostoru 565 litrů (sedan se splývavou zádí: 563 litrů), pokud se zavazadla naloží jen do výšky opěradel zadních sedadel a krytu zavazadlového prostoru. Při využití délky interiéru až k opěradlům předních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru na 1632 litrů (sedan se splývavou zádí: 1557 litrů). Ložná plocha má v obou případech maximální délku 2,09 m (až k předním sedadlům).

 

Nové asistenční systémy: „Travel Assist“ pro asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. Spektrum technických novinek zahrnuje kromě oblasti pohonu také další asistenční systémy IQ.DRIVE. Novinkou v této modelové řadě je na přání dodávaný „Travel Assist“. Systém umožňuje částečně automatizovanou jízdu v rozsahu rychlostí od 0 km/h do 210 km/h (v rámci systémových limitů). „Travel Assist“ znatelně zvyšuje komfort zejména při popojíždění v dopravních kolonách ve městě nebo při průjezdu staveništěm. Součástí asistenta „Travel Assist“ je adaptivní tempomat „ACC“ s předvídavou regulací rychlosti jízdy. Automatické udržování bezpečného odstupu reaguje přiměřenou úpravou rychlosti jízdy na omezení rychlosti jízdy, hranice obcí, zatáčky, kruhové objezdy a křižovatky. Mezi funkce systému „Travel Assist“ patří rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ s udržováním vozidla uprostřed jízdního pruhu a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ s rozpoznáváním chodců. Zdokonalena byla zadní kamera „Rear View“ (výbava na přání), která nyní poskytuje navíc mimo jiné „Cornerview“ (rozšíření obrazu z kamery na displeji informačního a zábavního systému z 90 stupňů na širokoúhlé snímání v rozsahu 170 stupňů) a speciální „náhled na přívěs“ (shora na oj pro snadnější připojení přívěsu).

 

 

Nová přístrojová deska v interiéru.

V interiéru nadchne tato modelová řada nově navrženou přístrojovou deskou, která propůjčuje modelu Arteon ještě větší exkluzivitu. Ovládání usnadňuje dotykový posuvník automatické klimatizace a nový multifunkční volant s dotykovými plochami. Rovněž nové je nyní bezkabelové připojení aplikací prostřednictvím systému „App-Connect Wireless“ pro uživatelská rozhraní „Apple CarPlay“ a „Android Auto“ (Google). Výbava byla kromě toho rozšířena o highendový audiosystém harman/kardon s výkonem 700 W, který byl specificky nastaven pro modely Arteon a Arteon Shooting Brake (v obou případech se jedná o výbavu na přání). Nový interiér na přání završí nastavitelné dekorační osvětlení s výběrem až 30 barev světla. Osvětlena jsou přitom ozdobná obložení na přístrojové desce a ve výplních dveří – světlo tak vystupuje v roli „nového chromu“.

 

Přenos ze světové premiéry naleznete zde.

 

1) Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.

 

 

 

Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích.  V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.