Porsche Česká republika

Parameter - 5487

Inovativní aerodynamický koncept modelů Audi e-tron S

Aerodynamika je především u automobilů s výhradně elektrickým pohonem klíčem k delšímu dojezdu. Sportovní SUV ve stylu kupé dosahuje díky inteligentním technickým inovacím značky Audi velmi nízké hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26. Důmyslný aerodynamický koncept se vyznačuje velkým počtem nových detailních řešení.

Špičková hodnota v oblasti aerodynamiky: cx = 0,26 u prototypu e-tron S Sportback
Značkou Audi nově patentované vedení vzduchu podběhy kol, navíc zcela zakrytá spodní část vozu a nastavitelný průtok přívodem chladicího vzduchu
Virtuální vnější zpětná zrcátka s displeji OLED v interiéru

 

Praha, 18. června 2020 – Aerodynamika je především u automobilů s výhradně elektrickým pohonem klíčem k delšímu dojezdu. Sportovní SUV ve stylu kupé dosahuje díky inteligentním technickým inovacím značky Audi velmi nízké hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26. Důmyslný aerodynamický koncept se vyznačuje velkým počtem nových detailních řešení.

 

Elektricky poháněné modely S dávají najevo svou sílu sportovními detaily vnějšího designu – například podběhy kol jsou na obou stranách o 23 milimetrů širší než u základní verze. Výrazný design koresponduje s aerodynamikou, která sází na mnoho nových technologií. Další snížení aerodynamického odporu vzduchu v porovnání se sesterským modelem přinesla velmi záhy klesající linie střechy, díky níž připomíná toto SUV kupé. A v neposlední řadě optimalizuje spoiler na víku zavazadlového prostoru proudění vzduchu v oblasti zádě.

 

Optimalizované proudění vzduchu kolem předních kol díky speciálním vzduchovým kanálům na okrajích přídě a otvorům v lemech podběhů kol

V aerodynamickém konceptu hraje velkou roli řízené proudění vzduchu kolem předních kol. Na okrajích přídě jsou umístěny otvory, z nichž je vzduch veden speciálními kanály do podběhů kol. Tím je zajištěno optimální obtékání kol a bočních ploch karoserie vzduchem. Stejnému účelu slouží otvory v lemech podběhů kol. Na okrajích otvorů v přední části rozšířených lemů jsou umístěny úzké horizontální lamely, které usměrňují proudící vzduch tak, aby obklopoval rušivé turbulence v podbězích kol, a tím je „zapouzdřil“. Výsledkem je „čistý“ aerodynamický stín podél bočních stěn vozidla s nižšími ztrátami proudění. Optimalizován byl rovněž design 20“ kol společně s tvarem a povrchem bočnic pneumatik.

 

Audi řeší pomocí otvorů v lemech podběhů kol konflikt mezi požadavky na vynikající aerodynamiku a sportovní vzhled. Značka se čtyřmi kruhy poprvé zavádí toto inovativní a v současnosti již patentované řešení do konstrukce velkosériově vyráběných automobilů. Budoucí Audi e-tron S Sportback se může díky tomu pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26 – Audi e-tron S dosahuje hodnoty 0,28.

 

Virtuální vnější zpětná zrcátka s displeji OLED v interiéru

Štíhlá virtuální vnější zpětná zrcátka umožňují oproti standardním zrcátkům ještě nižší aerodynamický odpor vzduchu. K vylepšení aerodynamiky přispívají přibližně ve stejné míře jako otvory v lemech podběhů kol. To znamená, že ve zkušebním cyklu WLTP prodlouží dojezd o cca tři kilometry. Jako další světová inovace značky čtyř kruhů v konstrukci velkosériových automobilů byla virtuální vnější zpětná zrcátka uvedena do sériové výroby již s modelem Audi e-tron quattro (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km*: 26,6 – 22,4 (WLTP); 24,3 – 21,0 (EU); kombinované emise CO2 v g/km: 0). Na koncích jejich plochých nosníků jsou umístěny malé kamery. Obrazy, které kamery zaznamenávají, jsou v interiéru zobrazovány na displejích OLED s vysokým kontrastem. Displeje jsou umístěny v oblasti přechodu mezi dveřmi a přístrojovou deskou. Zobrazovaná oblast se přizpůsobuje jízdním situacím na dálnici, při odbočování a parkování.

 

Náročný aerodynamický koncept budoucích modelů e-tron S nenechal bez povšimnutí ani spodní část vozu. Její obložení se spoilerovými prvky vede vzduch čistě kolem vozidla. Spodní část včetně hliníkového krycího panelu vysokonapěťové sady akumulátorů je zakryta. Miskovitá zapuštění šroubových spojů připomínají prohlubně na golfovém míčku. Vzduch díky tomu proudí ještě snadněji než podél zcela rovné plochy. Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči je dalším příspěvkem ke snižování aerodynamického odporu vzduchu. Ve vyšších rychlostech se karoserie snižuje ve dvou krocích až o 26 milimetrů pod normální úroveň.

 

Součást systému řízení provozní teploty: nastavitelný přívod chladicího vzduchu

Důležitým komponentem je nastavitelný přívod chladicího vzduchu, který zároveň slouží jako hlavní část systému řízení provozní teploty. Za maskou chladiče Singleframe je umístěn rám se dvěma elektricky ovládanými žaluziemi. Při rychlosti jízdy mezi 48 a 160 km/h jsou žaluzie většinou uzavřeny, takže vzduch proudí téměř bez turbulencí nad přední kapotou. Jakmile klimatizace nebo komponenty pohonu vyžadují více chladicího vzduchu, žaluzie se postupně otvírají. Při velmi intenzivním zpomalování hydraulickým okruhem brzdové soustavy v nouzových situacích se v nastavitelném přívodu chladicího vzduchu otevřou dva kanály, jimiž vzduch proudí do podběhů předních kol. V případě nutnosti se zapne ventilátor chladiče.

 

Točivý moment až 973 N.m: nový koncept pohonu se třemi elektromotory

Budoucí modely e-tron S se vyznačují nejen vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi, ale také mimořádnými jízdními výkony. Obě nové vrcholné verze modelové řady Audi e-tron používají tři elektromotory, z nichž dva jsou uloženy v oblasti zadní nápravy. Dohromady poskytují nejvyšší výkon 370 kW a točivý moment až 973 N.m. Modely S díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 sekundy. Inteligentní řízení systému pohonu posouvá aktivní bezpečnost a především jízdní dynamiku na novou úroveň. Elektrický pohon všech kol je vybaven funkcí aktivního a zcela variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola.

 

– Konec –

 

 

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů:

(Hodnoty spotřeby paliva/elektrické energie a emisí CO2 se liší v závislosti na zvolené výbavě vozidla.)

 

Audi e-tron 55 quattro

Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 26,4 – 22,4 (WLTP); 23,1 – 21,0 (EU)

kombinované emise CO2 v g/km: 0

 

 

Audi e-tron 50 quattro

Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 26,6 – 22,4 (WLTP); 24,3 – 21,9 (EU)

kombinované emise CO2 v g/km: 0

 

 

 

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.

 

V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.

 

Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.

 

 

 

 

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini, je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů v jedenácti zemích. Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).

 

Skupina Audi dodala v roce 2019 zákazníkům 1,845 milionu automobilů značky Audi, 8205 sportovních vozů značky Lamborghini a 53 183 motocyklů značky Ducati. Prémiový výrobce dosáhl ve fiskálním roce 2019 celkových příjmů z prodeje 55,7 miliardy eur a provozního zisku 4,5 miliardy eur. V současnosti pracuje pro společnost na celém světě přibližně 90 000 zaměstnanců, z toho více než 60 000 v Německu. Audi se zaměřuje na trvale udržitelné produkty a technologie pro budoucnost mobility.

 

Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.