Odpočítávání do premiéry nového Golfu: Golf IV se stal stylovou ikonou
Pod vedením tehdejšího šéfdesignéra značky Volkswagen Hartmuta Warkuße vznikl v polovině devadesátých let Golf IV. Jeho čistý a precizní design nastavil směr dalšího vývoje značky Volkswagen a její následné expanze. Golf IV je v současnosti považován odborníky na design za stylovou ikonu, jež dala této modelové řadě progresivní tvář.
24. října 2019: Ještě tři dny do světové premiéry osmé generace Golfu
Čistý vzhled Golfu IV ukázal cestu pro další vývoj designu této modelové řady
První Golf s elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC a navigačním systémem
Kontakt pro novináře
Volkswagen osobní vozy
David Valenta
Public Relations
Telefon: +420 251 033 806
david.valenta@porsche.co.cz
Více informací na
volkswagen-newsroom.com
Praha – Pod vedením tehdejšího šéfdesignéra značky Volkswagen Hartmuta Warkuße vznikl v polovině devadesátých let Golf IV. Jeho čistý a precizní design nastavil směr dalšího vývoje značky Volkswagen a její následné expanze. Golf IV je v současnosti považován odborníky na design za stylovou ikonu, jež dala této modelové řadě progresivní tvář. Jedním z důvodů je skutečnost, že tato generace navázala na Golf I z roku 1974 svou nekompromisní čistotou tvarů, linií a ploch i pro tuto modelovou řadu charakteristickým designem střešních sloupků C.
Od roku 1997 do roku 2003 vyráběný Golf IV
Volkswagen stanovil s modelem Golf IV zcela nové standardy kvality v segmentu – a jako první výrobce prolomil hranice mezi jednotlivými třídami. Současně pokračovalo s debutem elektronicky řízeného stabilizačního systému (ESC) a brzdového asistenta v roce 1998 rozšiřování bezpečnostní výbavy. V témže roce představil Volkswagen první model Golf s novým pohonem všech kol 4MOTION. V roce 1999 byl uveden na trh první Golf s 6stupňovou převodovkou. V roce 2001 následoval dnes již jako historický automobil vyhledávaný Golf GTI „Edition 25“ s nejvyšším výkonem 132 kW/180 k na oslavu 25. výročí modelu GTI, v roce 2002 byl představen první Golf s přímým vstřikováním benzinu (FSI). Rovněž v roce 2002 uvedl Volkswagen do té doby nejsportovnější verzi modelu Golf, R32 s nejvyšší rychlostí 250 km/h. A tato vrcholná varianta modelové řady byla v roce 2003 poprvé k dispozici s revolučně rychle řadící a hospodárnou dvouspojkovou převodovkou (DSG). Téhož roku uvolnil čtvrtý Golf v pořadí – ale první s kompletně pozinkovanou karoserií a na přání s navigačním systémem včetně barevného displeje – místo pro nový Golf V, a to po 4,99 milionu vyrobených exemplářů.
Milníky modelové řady Golf IV:
1997: Extrémně vysoká kvalita karoserie, mj. díky laserovému svařování
1997: Modré osvětlení přístrojů
1997: Nový pohon všech kol 4MOTION
1997: Poprvé navigační systém s velkým barevným displejem
1998: Elektronicky řízený stabilizační systém ESC zařazen do výbavy na přání
1999: ESC je zahrnuto do sériové výbavy
1999: První Golf s 6stupňovou převodovkou
2002: První Golf s přímým vstřikováním benzinu (FSI)
2002: Debut vrcholného sportovního modelu Golf R32
2003: První dvouspojková převodovka (DSG) v modelu Golf R32
2003: Ukončení výroby čtvrté generace po 4,99 milionu vyrobených vozů