Porsche Česká republika

Parameter - 5403

Audi poskytuje na Světovém ekonomickém fóru v Davosu řešení pro trvale udržitelnou mobilitu a nabíje

Audi se i v letošním roce prezentuje na Světovém ekonomickém fóru v Davosu jako poskytovatel trvale udržitelné prémiové mobility, a podporuje tak ekologické cíle každoročního zasedání. Značka se čtyřmi kruhy vystupuje již po třiatřicáté jako exkluzivní partner pro mobilitu a poskytuje flotilu automobilů, která je z 90 procent elektrifikovaná. 

Oficiální flotila vozů Audi zajišťuje hostům z 90 % elektrifikovanou přepravu
Mobilní nabíjecí kontejnery obsahují použité akumulátory z elektromobilů
Společnost Audi pokračuje v dalším vývoji systémů pro ekologické nabíjení

 

Praha, 23. ledna 2020 – Audi se i v letošním roce prezentuje na Světovém ekonomickém fóru v Davosu jako poskytovatel trvale udržitelné prémiové mobility, a podporuje tak ekologické cíle každoročního zasedání. Značka se čtyřmi kruhy vystupuje již po třiatřicáté jako exkluzivní partner pro mobilitu a poskytuje flotilu automobilů, která je z 90 procent elektrifikovaná. Modely Audi jsou nabíjeny výhradně ekologickou elektrickou energií z mobilních sad použitých akumulátorů, pocházejících z elektromobilů Audi e-tron*. Tzv. „mobilní nabíjecí kontejnery“ pocházejí z vlastního vývoje značky Audi, která i nadále intenzivně pracuje na „zelených“ metodách nabíjení.

 

Společnost Audi vytvořila v zimním Davosu příkladný „ekosystém“ pro trvale udržitelnou mobilitu. Použití 100 elektrifikovaných modelů Audi ve spojení s nabíjecími kontejnery umožňuje přepravovat hosty významné akce s téměř neutrální bilancí emisí CO2. Kromě elektromobilů Audi e-tron jezdí v ulicích Davosu také vlajková loď Audi A8* v hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení. Audi sestavilo celkem tři nabíjecí kontejnery. Každý z nich je složen ze čtyř použitých akumulátorových systémů modelu Audi e-tron. Celkový nabíjecí výkon 700 kW je rozdělován mezi tři nabíjecí stojany s výkonem po 150 kW. Celková kapacita nabíjecích kontejnerů je 1,0 MWh. Audi spolupracuje na tomto projektu se švýcarskou technologickou společností ABB. Inovativní řešení minimalizuje zatížení lokální elektrické sítě v obdobích nejvyšší spotřeby. Sto procent elektrické energie pro tři mobilní nabíjecí kontejnery dodává davoská vodní elektrárna.

 

Světové ekonomické fórum v Davosu je jednou z mnoha akcí, pro které Audi nepřetržitě zdokonaluje svá řešení umožňující trvale udržitelné nabíjení elektricky poháněných automobilů. Společnost bude například během závodu Hahnenkamm ve sjezdovém lyžování v Kitzbühelu od 24. ledna poprvé testovat nový nabíjecí kontejner, který obsahuje místo kompletních sad akumulátorů z modelu e-tron jednotlivé akumulátorové moduly. Díky prostorově optimalizované konstrukci jsou nabíjecí stojany integrovány přímo do kontejneru. Každý nabíjecí kontejner je tvořen 400 znovu použitými akumulátorovými moduly e-tron, což je ekvivalentem přibližně jedenácti kompletních sad akumulátorů. S celkovým nabíjecím výkonem 1,2 MW a kapacitou 1,0 MWh lze z vysokovýkonných nabíječek bez připojení k elektrické síti dodávat elektrickou energii až osmi elektromobilům Audi e-tron současně. Celkem je na kontejneru o délce 30 stop (9,1 m) umístěno 20 nabíjecích přípojek. Osm z nich umožňuje rychlé nabíjení výkonem až 150 kW, zbývajících 12 přípojek pracuje s nabíjecím výkonem 11 kW. V případě potřeby lze z osmi vysokovýkonných nabíjecích přípojek vytvořit čtyři nabíjecí přípojky, poskytující výkon 300 kW. Tímto způsobem bude možné kompletně nabít Audi e-tron GT s 800V nabíjecí technologií za pouhých 20 minut. Nejnovější generace těchto nabíjecích kontejnerů byla vyvinuta a vyrobena ve spolupráci s rakouskou firmou Moon.

 

Jen v průběhu roku 2020 je naplánováno již více než 20 dalších akcí, při nichž naleznou mobilní nabíjecí kontejnery uplatnění, například během závodu Formule E v Římě. Nabíjecí řešení střižená na míru poskytnou významné přínosy také autorizovaným prodejcům Audi a flotilovým zákazníkům. Provozovatelé budou díky tomu schopni optimalizovat své náklady na energie a zajistit trvale udržitelný provoz vozového parku s elektrickými pohony. Mobilní nabíjecí kontejnery mohou kromě toho v sezonách dovolených doplňovat stávající nabíjecí přípojky v dopravních uzlech, a tím snížit zatížení lokálních elektrických sítí. Nabíjecí síť IONITY proto v současnosti zkoumá možnosti využití mobilních nabíjecích kontejnerů při výstavbě vysokovýkonných nabíjecích parků v Evropě.

 

– Konec –

 

 

*Hodnoty spotřeby paliva/elektrické energie výše uvedených modelů

(Hodnoty spotřeby paliva/elektrické energie a emisí CO2 se liší v závislosti na zvolené výbavě vozidla a kombinaci kol a pneumatik.)

 

Audi e-tron 55 quattro

Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 26,4 – 22,9 (WLTP); 24,6 – 23,7 (EU);

kombinované emise CO2 v g/km: 0

 

Audi e-tron 50 quattro

Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 26,6 – 22,4 (WLTP); 24,3 – 21,9 (EU);

kombinované emise CO2 v g/km: 0

 

Audi A8 L 60 TFSIe

Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 2,7 – 2,5; kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 21,2 – 20,9; kombinované emise CO2 v g/km: 61 – 57

 

 

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.

 

V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.

 

Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern nebo na www.dat.de.