Porsche Česká republika

Parameter - 5239

„International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v kategorii od 150 do 250 k. Zážehový čtyřválec se stal vítězem ve své třídě na základě hlasování mezinárodní odborné poroty, složené ze 70 motoristických novinářů. Ocenění bylo dnes slavnostně předáno v rámci veletrhu „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019“ na výstavišti ve Stuttgartu.

Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k
Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a pro pohon na CNG“
Patnácté vítězství motoru Audi TFSI v nepřetržité řadě

 

Praha, 22. května 2019 – Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v kategorii od 150 do 250 k. Zážehový čtyřválec se stal vítězem ve své třídě na základě hlasování mezinárodní odborné poroty, složené ze 70 motoristických novinářů. Ocenění bylo dnes slavnostně předáno v rámci veletrhu „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019“ na výstavišti ve Stuttgartu.

 

Porota ve svém zdůvodnění napsala, že je tento čtyřválec „jedním z nejflexibilnějších a nejmnohostrannějších motorů, které kdy byly vyvinuty – zkrátka univerzální jednotkou.“ Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj, k této silné stránce dodává: „Z tohoto ocenění máme velkou radost, protože uznává mnohostrannost motoru 2.0 TFSI, který používáme nejen k pohonu na benzin, ale také v hybridních pohonech s možností vnějšího nabíjení i k pohonu na zemní plyn nebo Audi e-gas.“

 

Rothenpieler je mimořádně hrdý na úspěšnou bilanci technologie TFSI. Technický šéf Audi připomíná úspěšnou historii: „První motor TFSI jsme uvedli na trh v roce 2004. Od té doby jsme s motory TFSI dosáhli v této anketě vítězství ve třídě každý rok.“ V letech 2005 až 2009 zvítězilo Audi ve dvoulitrové kategorii s motorem 2.0 TFSI, od roku 2010 do roku 2018 dominoval kategorii větších motorů pětiválec 2.5 TFSI. V roce 2019 se změnilo rozdělení motorů do kategorií podle výkonu místo zdvihového objemu. Na stupně vítězů se tak vrátil dvoulitrový čtyřválec.

 

Zkratka TFSI symbolizuje přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování, což je kombinace, kterou značka Audi zavedla do velkosériové výroby v roce 2004 jako první výrobce automobilů na světě.S prvním motorem 2.0 TFSI, který poháněl model A3 Sportback, zahájila značka svou strategii „downsizingu“, tedy snižování zdvihového objemu ve spojení s přeplňováním. V roce 2007 následovala nová generace motorů s interním označením EA (Entwicklungsauftrag – vývojový úkol) 888, která byla koncipována pro globální trhy. Tento motor byl vyráběn v maďarském závodě Győr, v čínském Ta-lienu a dalších výrobních závodech.

 

Globální motor je vhodný pro podélné uložení ve větších modelech Audi i pro uložení napříč, a to i v modelech koncernových značek Volkswagen, Škoda a SEAT. Konstrukce je průběžně optimalizována zaváděním inovativních technických řešení. Aktuální verze čtyřválce se vyznačuje zejména hospodárnými technologiemi Audi. Speciální spalovací proces s interním označením „cyklus B“ je koncipován pro částečné zatížení, které v praktickém provozu převažuje. Při klidném stylu jízdy dosahuje 2.0 TFSI hospodárnosti maloobjemového motoru, při sportovní jízdě nabízí dynamiku velkého agregátu.

 

V současnosti pohání jednotka 2.0 TFSI mnoho verzí deseti modelových řad Audi. Jednotlivé varianty poskytují nejvyšší výkon až 180 kW (245 k). A úspěšný příběh pokračuje. Na Ženevském autosalonu 2019 představila značka Audi mimo jiné Q5 v hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení* – 2.0 TFSI v tomto případě spolupracuje s výkonným elektromotorem. Další oblastí využití tohoto čtyřválce jsou modely g-tron* střední třídy, které spalují zemní plyn (CNG), resp. Audi e-gas – palivo, které Audi vyrábí ve velkých množstvích trvale udržitelným způsobem ve vlastních provozech.

 

– Konec –

 

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů

(Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 a třídy hospodárnosti se liší v závislosti na zvolené kombinaci kol a pneumatik)

 

Audi Q5 TFSI e

Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 2,4 – 2,1;

kombinované emise CO2 v g/km: 53 – 46

 

Audi A4 Avant g-tron

Kombinovaná spotřeba CNG v kg/100 km: 4,1 – 3,9;

kombinované emise CO2 v g/km: 113 – 105

 

Audi A5 Sportback g-tron

Kombinovaná spotřeba CNG v kg/100 km: 4,1;

kombinované emise CO2 v g/km: 113 – 104

 

 

 

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.

 

V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.

 

Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.

 

 

 

 

 

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini, je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 18 výrobních závodů ve třinácti zemích. Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).

 

Skupina Audi dodala v roce 2018 zákazníkům 1,812 milionu automobilů značky Audi, 5750 sportovních vozů značky Lamborghini a 53 004 motocyklů značky Ducati. Společnost AUDI AG dosáhla ve fiskálním roce 2017 celkových příjmů z prodeje 60,1 miliardy eur a provozního zisku 5,1 miliardy eur. V současnosti pracuje pro společnost na celém světě přibližně 90 000 zaměstnanců, z toho více než 60 000 v Německu. Audi se zaměřuje na trvale udržitelné produkty a technologie pro budoucnost mobility.

 

Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.