Porsche Česká republika

Parameter - 5099

Rallye Španělsko: Skvělý debut pro nový Volkswagen Polo GTI R5

Volkswagen slaví skvělý soutěžní debut s vozem Polo GTI R5. Nový soutěžní automobil pro klientský sport zanechal v Rallye Španělsko skvělý dojem nejlepšími časy na šotolině i asfaltu. Hned při své debutu v podniku mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) tak potvrdil svou konkurenceschopnost na nejvyšší úrovni.

Na šotolině i asfaltu: Nové Polo GTI R5 pro zákaznický sport podává hned od začátku vynikající výkony
Petter Solberg ohromil při svém návratu do WRC umístěním na stupních vítězů
Po ostrém testu začíná fáze výroby vozidel a jejich předávání zákazníkům

 

Praha, 29. října 2018 – Volkswagen slaví skvělý soutěžní debut s vozem Polo GTI R5. Nový soutěžní automobil pro klientský sport zanechal v Rallye Španělsko skvělý dojem nejlepšími časy na šotolině i asfaltu. Hned při své debutu v podniku mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) tak potvrdil svou konkurenceschopnost na nejvyšší úrovni. Petter Solberg/Veronica Engan (N/N) slavili třetí místo na stupních vítězů, Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F) byli po většinu soutěže v čele průběžné klasifikace. Volkswagen dosáhl při svém jediném továrním nasazení vytčeného cíle předvést výkony svého nejnovějšího vozu pro zákaznický sportovní program. Pro Polo GTI R5 s výkonem 200 kW (272 k) nastává po jeho sportovním debutu další fáze. V nadcházejících týdnech budou zákazníkům v Jižní Americe a Evropě dodány první vozy.

 

Petter Solberg skončil s novým vozem Polo GTI R5 v Rallye Španělsko na stupních vítězů

„Z debutu soutěžního vozu Polo GTI R5 máme opravdu velkou radost a myslím si, že jsme svou misi splnili,“ řekl Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport. „Petter a Eric odvedli špičkové výkony ve velmi náročných podmínkách a přispěli ke skvělému debutu vozu Polo GTI R5, při němž oba jezdci dosahovali nejlepších časů. Polo GTI R5 bylo ve své první rallye ve vedení před silnou konkurencí a vítězilo v rychlostních zkouškách na různých površích. To je jasné znamení, že je Polo GTI R5 extrémně konkurenceschopné. Zároveň víme, že má tento vůz ještě větší potenciál.“

 

 

Úspěšný ostrý test v náročných podmínkách – Polo GTI R5 podává hned od začátku skvělé výkony

 

Nejlepší čas v první rychlostní zkoušce – i Polo GTI R5 se nyní může pochlubit tím, čeho dosáhl jeho „velký bratr“, Polo R WRC, při svém debutu ve WRC v roce 2013. Posádka Volkswagenu Eric Carnilli/Benjamin Veillas (F/F) se hned na začátku ujala vedení v kategorii WRC2 po rychlostní zkoušce v náročných podmínkách. Jejich týmoví kolegové v první soutěži pro Polo GTI R5, Petter Solberg/Veronica Engan (N/N), způsobili pozdvižení nejlepším časem v nejnáročnější a nejdelší šotolinové rychlostní zkoušce soutěže a při svém návratu do mistrovství světa v rallye FIA WRC dokončili soutěž na skvělém třetím místě ve své kategorii. A to navzdory nepříznivému počasí a složité situaci pro jezdce a týmy s výběrem pneumatik – tedy v podmínkách, v nichž jsou výhodou zkušenosti s vozem a sehranost jezdců s inženýry.

 

Polo GTI R5 ukázalo svou rychlost také na asfaltu během druhého a třetího dne soutěže. Camilli/Veillas ztratili v první sobotní etapě kvůli konzervativnímu výběru pneumatik a příliš tvrdému nastavení své vedení, odpoledne se však již znovu vrátili na vedoucí pozici – s náskokem pouhé tři desetiny sekundy před pozdější vítěznou posádkou Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN, Škoda). Naděje na vítězství však posádce Camilli/Veillas zhatil defekt mechanismu řazení. Francouzská dvojice se vrátila do soutěže v neděli v rámci pravidel Rally 2 a zajela další nejlepší časy, včetně slavné rychlostní zkoušky „Riudecanyes“.

 

„Polo GTI R5 bylo od začátku rychlé,“ řekl Gerard-Jan de Jongh, technický vedoucí projektu Polo GTI R5. „Eric Camilli a Petter Solberg ukázali, že vůz je konkurenceschopný a rychlý za všech podmínek a s oběma jezdci. Soutěž, jako je Rallye Španělsko, se však vždy liší od testování, takže drobná závada měla dalekosáhlé dopady. Ale problém s mechanismem řazení má snadné řešení, které bude realizováno ještě před předáním vozů zákazníkům. Celkem jsme s debutem mimořádně spokojeni.“

 

Další fáze v zákaznickém soutěžním sportu: Zanedlouho budou předány zákazníkům první vozy Polo GTI R5

 

Po úspěšném debutu soutěžního vozu Polo GTI R5 v Rallye Španělsko bude realizována další fáze nového projektu značky Volkswagen v oblasti zákaznického sportu. Osmi soukromým týmům bylo prodáno prvních 15 vozů a jejich předání se uskuteční do konce roku 2018. A Rallye Španělsko naznačila, že počet prodaných vozů se nezastaví u 15 vozidel Polo GTI R5, která směřují do Paraguaye, Belgie, Švédska, Itálie, Finska, Rakouska a Portugalska. Potenciální zákazníci si v servisním parku týmu Volkswagen doslova podávali dveře.

 

Výroba zákaznických vozů již probíhá v Hannoveru, čímž se završuje transformace účasti značky Volkswagen v motoristickém sportu, zahájená na konci roku 2016. Polo GTI R5 je prvním zákaznickým soutěžním vozem, který je vyráběn a dodáván kompletně v pobočce divize motoristického sportu v ulici Ikarusallee. Volkswagen si stanovil cíl dodat v příštím roce zákazníkům dalších 30 až 40 vozů Polo GTI R5. Kromě soutěžního programu se Volkswagen účastní také zákaznického sportu na okruzích s vozem Golf GTI TCR.

 

Hlasy po Rallye Španělsko

 

Eric Camilli (F), Volkswagen Polo GTI R5 #47

„Rád bych začal jednou věcí, protože je pro mě velmi důležitá: Tento víkend jsem si užíval každou minutu za volantem vozu Polo GTI R5. Řídit tento vůz je mimořádné potěšení. Chtěli jsme ukázat, že je Polo rychlé za všech podmínek – myslím si, že jsme to jasně předvedli nejlepšími časy na šotolině i asfaltu. S trochou štěstí jsme s Benjaminem mohli slavit lepší výsledek, možná dokonce i vítězství ve své třídě. Celkově jsem s naším výkonem velmi spokojený. A jsem velmi hrdý, že se mi dostalo cti podílet se na tomto výjimečném debutu.“

 

Petter Solberg (N), Volkswagen Polo GTI R5 #49

„Po šestileté přestávce jsme dosáhli fantastického výsledku. S pouhými dvěma dny na testování a zcela novými rozpisy to nebyl snadný úkol. Proto jsem velmi hrdý na to, co jsme tady s Veronicou dokázali. Umístění na stupních vítězů při debutu – lepší už to být nemohlo. Při soutěži jsme se vyhýbali všem rizikům, vždy jsme hledali čistou linii. S větší agresivitou bychom bezpochyby dosáhli ještě lepších výsledků. Ale nejdůležitější věcí je to, že mi tento vůz poskytoval nepředstavitelné potěšení. A když skončíte na stupních vítězů s lahví šampaňského, začnete nad věcmi uvažovat. A nakonec ještě pár slov k Sébastienu Loebovi: Je zkrátka fantastické, co tu předvedl. Gratuluji mu k jeho výjimečnému vítězství!“