Porsche Česká republika

Parameter - 4041

Jordi Gené uskutečnil první dynamický test závodního vozu CUPRA e-Racer

Závodní jezdec Jordi Gené na závodním okruhu Castellolí (Barcelona) poprvé důkladně prověřil limity e-Raceru, historicky prvního závodního cestovního vozu se zcela elektrickým pohonem, který značka CUPRA vyvíjí s jeho pomocí.

Úspěšné testy na závodním okruhu Castellolí (Barcelona) potvrzují velmi konkurenceschopné výkony závodního vozu CUPRA e-Racer
Jordi Gené, testovací a vývojový jezdec značky CUPRA, poprvé při dynamické jízdě s elektricky poháněným závodním cestovním vozem
CUPRA e-Racer je prvním krokem značky na cestě k závodním elektromobilům

 

Praha, 30-07-2018 – Závodní jezdec Jordi Gené na závodním okruhu Castellolí (Barcelona) poprvé důkladně prověřil limity e-Raceru, historicky prvního závodního cestovního vozu se zcela elektrickým pohonem, který značka CUPRA vyvíjí s jeho pomocí. CUPRA přitom využívá rozsáhlé know-how, které Gené získal během úspěšného působení v seriálu WTCC, jemuž předcházela role testovacího jezdce F1. Cílem technického týmu CUPRA je posunout závodní vůz e-Racer na takovou úroveň, aby mohl mít v roce 2020 v rámci mistrovství cestovních vozů vlastní kategorii elektricky poháněných cestovních vozů, eTCR.

 

Po testech akumulátorů, které se uskutečnily nedávno na závodním okruhu Grobnik v Chorvatsku, ověřovaly tyto nové dynamické testy nejvyšší výkon elektromotoru, výkonovou elektroniku a další součásti elektrického pohonu z hlediska teplot všech prvků, zejména akumulátorů. Inženýři se důkladnou analýzou reakcí vozu na pohyby pedálu plynu, brzdové soustavy a rekuperace kinetické energie zaměřili také na ovladatelnost vozidla.

 

Cílem těchto testů je pokračovat v optimalizaci nastavení a maximalizovat výkonnost a spolehlivost každého komponentu. Během příští řady testů, plánované na září, budou inženýři a technici hledat způsoby, jak snížit časy na kolo u tohoto závodního cestovního elektromobilu, který si klade za cíl porážet na závodním okruhu všechny současné vozy TCR a získat mistrovský titul.

 

Jaime Puig, ředitel oddělení CUPRA Racing, zdůraznil, že „se závodním vozem CUPRA e-Racer chceme dokázat, že budoucnost okruhových závodů je elektrická a že verze pro eTCR je stejně konkurenceschopná nebo ještě lepší než závodní cestovní vozy poháněné spalovacím motorem. Jsme přesvědčeni o tom, že výsledky našich testů na závodním okruhu nám pomohou přesvědčit o perspektivě závodních cestovních elektromobilů i ostatní značky, a doufáme, že se kategorie eTCR stane v roce 2020 realitou.“

 

Jordi Gené, oficiální testovací a vývojový jezdec značky CUPRA, závodní vůz e-Racer na barcelonském okruhu důkladně prověřil a podle jeho názoru na něj čekala „řada příjemných překvapení“. Svou první zkušenost s elektricky poháněným závodním vozem popsal následovně: „Zrychlení je pozoruhodné. Díky důmyslnému uložení akumulátorů je těžiště velmi nízko a pocit z jízdy je mnohem lepší, než jsem očekával. Hlavní oblast pro další vylepšení spatřujeme především u brzdové soustavy, protože se jedná o těžší automobil a precizní brzdění je mnohem náročnější.“ CUPRA e-Racer kompenzuje svou vyšší hmotnost, způsobenou akumulátory, vyšším výkonem, který umožňuje dosáhnout na závodním okruhu lepších časů než závodní vůz TCR.