Porsche Česká republika

Parameter - 3884

Nový Crafter 4Motion je krok od cíle Rallye Dakar

Po náročných etapách v Bolívii a Argentině jsou členové pardubického týmu BARTH Racing, včetně dvou doprovodných vozidel Volkswagen Crafter 4Motion, už jen krok od cíle Rallye Dakar 2018. 

Crafter vytváří zázemí týmu BARTH Racing v nejtěžší soutěži na světě
Extrémní podmínky v písku, blátě, vodě i vysoké nadmořské výšce
V sobotu 20. ledna 2018 čeká účastníky cíl v argentinské Cordobě

 

Praha, 19. ledna 2018 – Po náročných etapách v Bolívii a Argentině jsou členové pardubického týmu BARTH Racing, včetně dvou doprovodných vozidel Volkswagen Crafter 4Motion, už jen krok od cíle Rallye Dakar 2018. Nový Crafter v jubilejním čtyřicátém ročníku legendární dálkové soutěže potvrzuje, že je na něj spolehnutí i v těch nejnáročnějších situacích.

 

„Je neuvěřitelné, jak nadlidské výkony odvádějí všichni členové týmu BARTH Racing v extrémně náročných podmínkách letošní Rallye Dakar,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Máme velkou radost, že se přitom mohou spolehnout na vyspělou techniku a robustní konstrukci našich nových vozidel Crafter 4Motion. Zejména drsné podmínky bolivijských hor opět ukázaly, že Crafter 4Motion je zkrátka nezastavitelný.“

 

Účastníci Rallye Dakar 2018 zdolávají nástrahy jihoamerického kontinentu již od
6. ledna 2018, kdy byla nejnáročnější soutěž na světě odstartována v peruánské Limě. V cíli v argentinské Cordobě jsou jezdci očekáváni v sobotu 20. ledna 2018. V posledních etapách se snaží svá umístění vylepšit také jezdci českého týmu BARTH Racing, jimž v letošní Rallye Dakar vytváří zázemí dvě doprovodná vozidla Volkswagen Crafter 4Motion, která nemají, stejně jako jezdci, na růžích ustláno.

 

„V Bolívii to bylo velice náročné. Museli jsme přejíždět ve vysokých nadmořských výškách kolem 4000 metrů. Skoro každý musel bojovat se ztrátami výkonu motoru. My jsme naštěstí s Crafterem nemuseli vůbec zastavovat,“ říká o událostech minulého víkendu v Bolívii Miroslav Vraný, sportovní manažer týmu BARTH Racing.

„Podle organizátorů byl bivak v Bolívii zatopený, tak jsme museli vše pro jezdce připravit na provizorní silnici. Tam jsme našim motorkářům dopřáli komfortní podmínky.“

 

Oba doprovodné vozy Volkswagen Crafter 4Motion týmu BARTH Racing absolvují Rallye Dakar 2018 bez jakýchkoli speciálních úprav. Skříňové verze pohání osvědčený čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 130 kW (177 k), jehož hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky a vyspělého systému pohonu všech kol 4Motion. Točivý moment mezi přední a zadní nápravu rozděluje mezinápravová spojka Haldex v závislosti na provozních podmínkách.

 

Obě dakarská vozidla Crafter 4Motion disponují navíc mechanickou uzávěrkou diferenciálu, která zaručuje potřebnou trakci na povrchu se sníženou adhezí, jako je například písek, s nímž mají dakarské posádky bohaté zkušenosti. „Crafter je hodně naložený, což snižuje jeho světlou výšku. I tak jsme do bivaku v Argentině, který byl na písku, zajeli bez problémů. Zato ostatní vozy tu pořadatelé museli často vyprošťovat. Snažíme se však vyhýbat velbloudí trávě, která je nepříjemná,“ říká Miroslav Vraný. Při jízdě v terénu oceňuje tým BARTH Racing také asistenta pro sjíždění strmých svahů, který bezpečně udržuje nastavenou rychlost jízdy. Řidič se tak může zcela soustředit na řízení.

 

Pardubický závodní tým BARTH Racing vznikl v roce 2014 jako divize společnosti Autocentrum BARTH a.s., autorizovaného prodejce a servisu osobních i užitkových vozů Volkswagen. Tým BARTH Racing se poprvé zúčastnil Rallye Dakar v roce 2015 a letos odstartoval do legendární soutěže již počtvrté. Letošní spolupráce mezi značkou Volkswagen Užitkové vozy a závodním týmem BARTH Racing navazuje na úspěšnou účast doprovodného vozu Transporter na Rallye Dakar před dvěma roky. Volkswagen Užitkové vozy tehdy poskytl českému týmu BARTH Racing pro Rallye Dakar 2016 nový model Volkswagen Transporter TDI (150 kW/204 k) s pohonem všech kol 4Motion, podvozkem pro špatné cesty a mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu.