Porsche Česká republika

Parameter - 3746

Německá cena za mobilitu 2017:

„Emergency Assist“ pro vozy Volkswagen oceněn jako progresivní inovace

→  Iniciativa „Německo – země nápadů“ a Spolkové ministerstvo dopravy a digitální infrastruktury udělily společnosti Volkswagen ocenění za podporu bezpečnosti

 

Praha, 3. července 2017 – Asistent pro stav nouze, „Emergency Assist“, pro vozy Volkswagen získal ocenění „Německá cena za mobilitu 2017“ (Deutscher Mobilitätspreis 2017). Ocenění za bezpečnou inteligentní mobilitu předali zástupcům značky Volkswagen na slavnostním večeru představitelé iniciativy „Německo – země nápadů“ (Deutschland – Land der Ideen) a Spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury. Stefan Gies, vedoucí vývoje podvozků značky Volkswagen, při převzetí ocenění prohlásil: „Emergency Assist je důležitým příspěvkem ke snižování počtu nehod. Neustálým zdokonalováním našich asistenčních systémů se nám daří určovat směr vývoje k mobilitě budoucnosti. Toto ocenění je uznáním kompetencí a mimořádného úsilí našeho vývojového týmu.“

 

 

Druhá generace asistenta pro stav nouze „Emergency Assist“ se dodává pro Arteon

 

Vývojářka Johanna Wegnerová vysvětluje funkce systému „Emergency Assist“

 

Většina asistenčních systémů značky Volkswagen usnadňuje řidičům řízení v každodenním provozu a nabízí maximální možný komfort. Existují však také systémy, které se aktivují až ve výjimečných situacích. Mohou přitom poskytovat ochranu jak cestujícím, tak i ostatním účastníkům silničního provozu. Mezi tyto systémy patří druhá generace asistenta pro stav nouze „Emergency Assist“. Tento asistent využívá funkce systémů „Lane Assist“ (asistent pro jízdu v jízdním pruhu), „ACC“ (adaptivní tempomat), „Side Assist“ (asistent pro změnu jízdního pruhu) a „Park Assist“ (automatizované řízení pro zaparkování vozidla) a v rámci svých systémových limitů je schopen vozidlo v případě nouze bezpečně zastavit.

 

Konkrétně to znamená, že „Emergency Assist“ sleduje aktivity řidiče (ovládání pedálů plynu a brzdy i volantu) a pomáhá v rámci systémových limitů předcházet nehodám, nebo alespoň minimalizovat následky kolize. Pokud řidič neprojevuje aktivitu, je vyzván akustickými a vizuálními signály k tomu, aby se začal věnovat řízení, což je ještě umocněno náhlým a krátkým, nekomfortním přibrzděním. Pokud řidič nereaguje, začne systém vozidlo plynule zpomalovat až do úplného zastavení a upozorní ostatní účastníky silničního provozu zapnutím výstražných ukazatelů. Adaptivní tempomat ACC přitom udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist udržuje vozidlo ve svém jízdním pruhu. Stojící vozidlo je následně zabezpečeno automatickou aktivací elektronicky řízené parkovací brzdy.

 

Nejnovější generace systému Emergency Assist nabízí další zvýšení bezpečnosti. Pokud řidič nereaguje na signály, začne asistent vozidlo v rámci svých systémových limitů nejen brzdit, ale také řídit. Umožní-li to dopravní situace, přejede vozidlo do jízdního pruhu zcela vpravo. Kromě již zmíněných akustických i vizuálních upozornění a náhlého přibrzdění přitáhne předpínač bezpečnostní pás. Toto opatření slouží rovněž k upozornění řidiče a navíc zajistí jeho tělo v bezpečné poloze.

 

Šestnáctičlenná odborná porota, které předsedala Dorothee Bärová, MdB, parlamentní státní tajemnice na Spolkovém ministerstvu dopravy a digitální infrastruktury, vybrala deset vítězů letošní soutěže.  Společně s Ute Weilandovou, vedoucí iniciativy „Německo – země nápadů“, předala ocenění vítězům na slavnostním večeru na Spolkovém ministerstvu dopravy v Berlíně. Do soutěže přihlásilo své projekty 170 začínajících společností, podniků, svazů a výzkumných institucí z celého Německa.