Porsche Česká republika

Parameter - 1708

SEAT zvýšil v dubnu své prodeje o 16 %

Od začátku roku vzrostly prodeje značky na celém světě o 14,5 %. Španělsko, Velká Británie a Německo vykazují dvouciferný růst. SEAT dosáhl historicky nejvyššího počtu prodaných vozidel od ledna do dubna ve Velké Británii, Mexiku, Turecku, Rakousku, Švýcarsku a Izraeli. SEAT příští týden představí nový model Ateca FR na autosalonu Automobile Barcelona.

Prodeje značky SEAT pokračují v rychlém růstu. Od ledna do dubna dodal SEAT na celém světě 158 700 vozidel, což je o 14,5 % více než ve stejném období v roce 2016 (138 600 vozů). Dubnové prodeje na hlavních trzích nezpomalily ani velikonoční svátky, které snížily počet pracovních dnů. Počet dodaných vozidel SEAT tak v porovnání se stejným měsícem uplynulého roku vzrostl o 16,0 % na celkových 41 400 vozidel
(2016: 35 700 vozů).

Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za marketing a prodej, k tomu říká: „Dubnové prodejní výsledky značky SEAT zcela odpovídají výraznému růstu v prvním čtvrtletí letošního roku. Motorem našich obchodních úspěchů na celém světě je Ateca, ale také modernizovaný Leon k nám přivádí značné počty soukromých i firemních zákazníků, což dokládá například nedávná realizace největšího fleetového obchodu v naší historii v Turecku. Pozitivně se vyvíjejí také prodeje aktuální generace modelové řady Ibiza, která je na konci svého životního cyklu.“

K úspěšnému vývoji prodeje značky SEAT nejvíce přispívají Španělsko, Velká Británie a Německo, tři největší trhy španělského výrobce automobilů. Po prvních čtyřech měsících letošního roku zůstává největším trhem společnosti Španělsko s 33 800 prodanými vozidly (+22,9 %), následované Německem (29 700 vozů; +10,0 %) a Velkou Británií (20 800 vozů; +23,7 %). Francie, jeden ze strategických trhů značky SEAT, vykazuje rovněž velmi dobré výsledky s 8800 prodanými vozidly, resp. nárůstem o 20,2 %. Rakousko (6300 vozů; +29,0 %) a Švýcarsko (3400 vozů; +69,6 %) si udržují trend silného růstu a SEAT patří v obou zemích mezi 10 nejprodávanějších značek. SEAT uzavřel první čtyři měsíce letošního roku s historicky nejlepšími prodejními výsledky ve Velké Británii, Mexiku, Turecku, Rakousku, Švýcarsku a Izraeli.

„SEAT si vede úspěšně také na českém trhu, na němž patří za měsíc duben i první čtyři měsíce letošního roku mezi deset nejprodávanějších značek,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika. „Duben jsme uzavřeli se 777 registracemi nových vozů SEAT a meziročním nárůstem 3,1 %, zatímco od ledna do konce dubna bylo v České republice registrováno již 2860 nových vozů SEAT. To je o 7,8 % více než ve stejném období uplynulého roku. Čeští zákazníci se nejčastěji rozhodují pro Leon s 1501 prodanými vozy od začátku letošního roku, po něm následuje Ibiza se 778 vozy a Ateca s 259 vozy.“

SEAT v dubnu zahájil předprodej nového modelu Ibiza, který se objeví u prodejců v červnu. Od pondělí 1. května do 18. května se účastní 800 novinářů z 30 zemí mezinárodní dynamické prezentace nového modelu Ibiza, která se koná v Barceloně. Nová Ibiza bude také hvězdou autosalonu Automobile Barcelona, který otevře své brány 11. května. SEAT na něm představí ve světové premiéře rovněž nový model Ateca FR, nejsportovnější verzi prvního SUV španělské značky.

Nárůst prodeje zvyšuje výnosy společnosti SEAT

Z finančního hlediska přinesl nárůst prodeje výrazné zvýšení výnosů z prodeje v prvním čtvrtletí letošního roku o 20,2 % na rekordních 2,487 miliardy eur. Po historicky nejvyšším provozním zisku v roce 2016 dosáhl provozní zisk společnosti SEAT v prvních třech měsících roku 2017 výše 56 milionů eur, což je o 4,1 % více než ve stejném období loňského roku.