100 projektů na podporu trvale udržitelného rozvoje
Rozhlasová stanice a poradenství v oblasti HIV pro mládež, jízdní kola pro bezpečnou cestu do školy, čtenářské kluby a praktická pomoc pro začínající podnikatele. Thomas Schäfer, generální ředitel společnosti Volkswagen Group South Africa: „Chceme se podílet na utváření budoucnosti Jižní Afriky a pomáhat tam, kde je to nejnutnější.“
Značka Volkswagen se na celém světě angažuje ve více než 100 ekologických a sociálních projektech pro celou lidskou společnost. Vyplývá to ze zprávy o trvalé udržitelnosti koncernu Volkswagen. Interaktivní mapa světa ukazuje veškeré aktuální iniciativy (www.nachhaltigkeitsbericht2015.volkswagenag.com/csr-projekte).
Mladí rozhlasoví moderátoři v centru loveLife
Na „modrých kolech“ rychleji a bezpečněji do školy
Podpora rozmanitých projektů má aktivně přispívat k uskutečňování globálních rozvojových cílů, které byly stanoveny v rámci trvale udržitelných rozvojových cílů OSN a Agendy 2030.
Volkswagen představuje nejdůležitější projekty. Díl 2: Jižní Afrika.
Společnost Volkswagen South Africa organizuje program „Volkswagen for good“, který usiluje o trvale udržitelné zlepšování životních poměrů jednotlivců i celé společnosti. Program má být přínosný zejména pro obyvatele, kteří nejsou ani zaměstnanci, ani zákazníci. Thomas Schäfer, generální ředitel společnosti Volkswagen Group South Africa, k tomu říká: „Sociální odpovědnost a rovnost šancí jsou pro nás víc než jen slova. Chceme se podílet na utváření budoucnosti Jižní Afriky a pomáhat tam, kde je to nejnutnější.“ Mimořádný důraz je kladen na oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění mladých lidí, zdraví, obecného blaha, podpory začínajících podnikatelů, vykonávání čestných funkcí a ochrany životního prostředí.
Do centra mládeže loveLife nedaleko výrobního závodu ve městě Uitenhage, který je největším podnikem pro výrobu automobilů v Africe, byly investovány v přepočtu dva miliony eur. Tento region je sužován nezaměstnaností a závislostí na drogách. V centru loveLife využívá denně až 300 dětí a dospívajících možnosti účastnit se sportovních, kulturních a vzdělávacích aktivit, včetně zajišťování provozu vlastní rozhlasové stanice. Lékaři vysvětlují zejména dospívajícím otázky související se zdravotními riziky, těhotenstvím a HIV.
Přibližně půl milionu školáků musí každý den pěšky překonávat více než hodinovou cestu do školy, a pak zase ze školy. Dlouhé cesty mají za následek, že děti přicházejí do školy již unavené a jsou vystaveny dalším rizikům. Volkswagen South Africa financoval nákup celkem 3100 „Blue Bikes“ – modrých jízdních kol, protože jízda na kole je rychlá a bezpečná. Robustní a velmi kvalitní jízdní kola byla předána 20 školám v provinciích KwaZulu-Natal a Eastern Cape, aby školáci měli více času a energie na učení. Navíc byli zaměstnáni mechanici a v nabídce jsou také kurzy, jejichž účastníci se učí, jak udržovat a opravovat jízdní kola.
Volkswagen přispívá rovněž ke zvyšování míry gramotnosti, a proto podporuje národní čtenářskou kampaň Nal’iBali (v bantuském jazyce isiXhosa to znamená „Pojď, budu Ti vyprávět příběh“). Organizace školí dobrovolné pomocníky, kteří zakládají čtenářské kluby ve školách a obcích, aby se co nejvyšší počet dětí naučil psát a číst do desátého roku svého života.
V rámci projektu Edupeg mohou učitelé využívat podporu a mentoring, aby dokázali školáky vyučovat nejlepším možným způsobem. Volkswagen zavedl komplexní vzdělávací program zaměřený na učitele společně s Edupegem na 20 školách ve městech Uitenhage a Despatch. Tato města bezprostředně sousedí s největším závodem na výrobu automobilů v Jižní Africe. Cílem je zlepšování početních dovedností a znalostí čtení a psaní u školáků již během prvních roků jejich školní docházky. Důraz je kladen na zlepšování schopnosti vnímat.
Volkswagen je od roku 2011 partnerem poradenství pro začínající podnikatele Raizcorp. Ve společném středisku Volkswagen Business Support Centre ve městě Uitenhage jsou podporováni nadšení a ambiciózní zakladatelé společností při naplňování vytčených cílů. Dosud obdrželo pomoc do svých začátků 30 společností a celkem bylo vytvořeno 510 nových pracovních míst, což je důležité v zemi s 25% nezaměstnaností, kde většina mladých podnikatelů nejpozději do tří let zkrachuje.
„Dealer Principal Apprentice Program“ je vzdělávací program, jehož cílem je zvýšit počet černochů ve vedení společností v prodejní síti značky. Vzdělávání trvá 24 měsíců a probíhá při zaměstnání, takže kandidáti i nadále pracují ve svých showroomech. Program zahrnuje jak vzdělávání na pracovišti, tak i školní výuku, e-learning a individuální koučování a mentoring.
Masifunde je německo-jihoafrická nevládní organizace, která ve městě Port Elizabeth každým rokem předává přibližně 200 mladým lidem dovednosti pro každodenní život, vzdělává je v oblastech sportu, umění, hudby a divadla a podporuje v projektech, týkajících se školy. Účastníci si tak osvojují dovednosti, aby mohli být v místech svého bydliště vzory a mentory pro mladší děti. Volkswagen podporuje organizaci vozidlem Crafter, který vozí mládež do školy a na mimoškolní aktivity.
Informace o značce Volkswagen: Přinášíme budoucnost do sériové výroby.
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2016 vyrobil Volkswagen 5,99 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 218 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 7700 prodejců se 74 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.