Porsche Česká republika

Parameter - 1455

Petr Fulín vybojoval s vozem SEAT Leon Cup Racer na Nürburgringu první a třetí místo

Petr Fulín a SEAT Leon Cup Racer předvedli na Severní smyčce úctyhodné výkony. Pole position a umístění na stupních vítězů v obou závodech pro české barvy. Fulín je zpět v čele průběžného pořadí s náskokem čtyř bodů.

Petr Fulín, dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, patřil se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer mezi nejrychlejší i ve třetím podniku letošní sezony ETCC 2016, který se uskutečnil na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Vzhledem k délce okruhu se jel každý závod jen na tři kola a podél trati povzbuzovalo jezdce více než čtvrt milionu diváků. Petr Fulín se mohl v cíli obou jízd radovat z umístění na stupních vítězů.

„Blahopřeji Petru Fulínovi ke skvělým úspěchům a úctyhodným výkonům v ‚Zeleném pekle‘, na jednom z nejnáročnějších závodních okruhů na světě,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika. „Oba závody na Severní smyčce Nürburgringu se uskutečnily ve fantastické atmosféře a dramatické souboje na trati i malé bodové rozestupy v čele celkového průběžného pořadí naznačují, že i letošní ročník ETCC bude pro diváky atraktivní až do posledního závodu. Petrovi přeji, aby si se svým vozem SEAT Leon Cup Racer udržel výtečnou formu i ve druhé polovině letošní sezony, která začne již za měsíc v Portugalsku.“

Na německém Nürburgringu čekala na jezdce v rámci netradičního harmonogramu kvalifikace již v pátek a už samotný souboj o startovní pozice byl pro diváky napínavou podívanou. Na dlouhé Severní smyčce totiž rozhodlo o prvním místě na startu pouhých 12 tisícin sekundy ve prospěch Petra Fulína, který proměnil nejvýhodnější postavení na startovním roštu v prvním sobotním závodě ve vítězství. Jednoduché to však rozhodně nebylo: „V prvním závodě jsem si musel první místo vybojovat zpátky. Na dlouhé rovince mi předjížděcí manévr ze závětří vyšel na metr přesně. Jenže právě proto jsem se pak nemohl od soupeře odpoutat, a tak jsem musel tlačit na pilu celý závod.“

Po vítězství v prvním závodě čekal na českého jezdce start do druhého závodu z osmého místa, což s ohledem na malou šířku trati nedávalo velké naděje na úspěch. V úseku moderního okruhu pro Velké ceny se ale Petru Fulínovi podařilo několik předjížděcích manévrů, a tak se mohl dokonce zapojit do bojů o umístění na stupních vítězů: „V jednu chvíli jsem se dostal na druhé místo a zkoušel jsem útočit na vedoucího Krise Richarda. Na brzdách na nás ale zaútočil můj týmový kolega Chris Schreiber a já nechtěl riskovat vyřazení nás obou, a tak jsem držel třetí pozici.“

Po sečtení výsledků z třetího podniku letošního ročníku evropského poháru cestovních vozů ETCC se Petr Fulín se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer vrací do čela průběžného pořadí s náskokem čtyř bodů. „Celkově hodnotím víkend jako vydařený. Na této kultovní trati, kde není prostor pro chybu, jsem musel jet v obou závodech na maximum a povedlo se získat dobré body,“ hodnotí uplynulý závodní víkend Petr Fulín.

Další závody se uskuteční během posledního červnového víkendu v portugalském Vila Realu, kde na ETCC čeká další premiéra.

Výsledky prvního závodu na Nürburgringu:

1.            PETR FULÍN (CZE)                                           SEAT Leon Cup Racer
2.            Kris Richard (SUI)                                          Honda Civic                                      + 0.132
3.            Teddy Clairet (FRA)                                       Peugeot 308 Racing Cup            + 12.057
4.            David Pouget (FRA)                                      Peugeot 308 Racing Cup            + 12.836
5.            Peter Rikli (SUI)                                             Honda Civic                                      + 22.649
6.            Christjohannes Schreiber (SUI)                             SEAT Leon Cup Racer                  + 23.749
7.            Fábio Mota (POR)                                          SEAT Leon Cup Racer                  + 56.312
8.            Mladen Lalušić (SRB)                                 SEAT Leon Cup Racer                  + 1:17.475

Výsledky druhého závodu na Nürburgringu:

1.            Kris Richard (SUI)                                          Honda Civic
2.            Christjohannes Schreiber (SUI)                             SEAT Leon Cup Racer                  + 1.244
3.            PETR FULÍN (CZE)                                           SEAT Leon Cup Racer                   + 2.394
4.            Fábio Mota (POR)                                          SEAT Leon Cup Racer                  + 3.005
5.            Teddy Clairet (FRA)                                       Peugeot 308 Racing Cup            + 4.643
6.            David Pouget (FRA)                                      Peugeot 308 Racing Cup            + 6.654
7.            Peter Rikli (SUI)                                             Honda Civic                                      + 15.582
8.            Mladen Lalušić (SRB)                                 SEAT Leon Cup Racer                  + 56.523

Průběžné pořadí ETCC 2016 po třetím podniku sezony:

1.            PETR FULÍN (CZE)                                           SEAT Leon Cup Racer                  48 bodů

2.            Kris Richard (SUI)                                          Honda Civic                                      44 b.

3.            Peter Rikli (SUI)                                             Honda Civic                                      37 b.

4.            Norbert Nagy (HUN)                                    SEAT Leon Cup Racer                  20 b.

5.            Christjohannes Schreiber (SUI)                             SEAT Leon Cup Racer                  20 b.

6.            Mladen Lalušić (SRB)                                 SEAT Leon Cup Racer                  20 b.

7.            Fábio Mota (POR)                                          SEAT Leon Cup Racer                  13 b.

8.            René Münnich (GER)                                    Honda Civic                                      11 b.

9.            Teddy Clairet (FRA)                                       Peugeot 308 Racing Cup            11 b.

10.         David Pouget (FRA)                                      Peugeot 308 Racing Cup            9 b.

 

 

Informace a komentáře Petra Fulína naleznete také na facebookovém a twittrovém účtu značky SEAT:

https://www.facebook.com/SeatCr

https://twitter.com/SEATcz

a na speciálních stránkách věnujících se pouze závodům, kde naleznete tiskové zprávy, videa, fotky atd.:

http://seat-sport.cz/

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2016

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup), pokračují v úspěšné spolupráci navázané v roce 2015. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti se umístil v ETCC 2015 na druhém místě v celkovém pořadí s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. První závod ETCC 2016 se jel začátkem dubna na francouzském okruhu Paula Ricarda v Les Castellet, další na Slovensku (Slovakiaring) a v Německu (Severní smyčka Nürburgringu), poté budou následovat závody ve Španělsku (Vila Real), Francii (Magny-Cours) a Itálii (Imola).

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2015 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši více než 8,3 miliardy EUR a na celém světě poprvé od roku 2007 prodal více než 400 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku a Toledo vzniká v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.